ЖАНРОВИЙ СИНКРЕТИЗМ: ПЕРЕТИН ДЖАЗОВИХ І ЕСТРАДНИХ ЕЛЕМЕНТІВ У СУЧАСНІЙ МУЗИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-6Ключові слова:
жанрові злиття, музичні тенденції, музична інтерпретація, естрадно-джазовий вокал, музична індустрія.Анотація
Мета: мета даної роботи полягає в аналізі та розкритті феномену жанрового злиття між джазовими і естрадними елементами у сучасній музиці, у розкритті цінності мультикультуролістичних виконавських аспектів світової естрадної культури, а також, оцінці впливу глобалізації на формування музичних та вокальних стилів, що включають елементи різних жанрів. Методологія: дослідження містять музичний аналіз композицій, історичний зв'язок музичних жанрів з точки зору їх вживаності у музичному виконавстві, а також аналіз досвіду впливових західних музикознавців, а саме Саймона Фріта, британського соціолога, музикознавця та інших. Використаний аналіз структури, гармонії, мелодії та ритміки композицій, поєднувальні елементи джазової та естрадної музики; історичний огляд у контексті еволюції джазового та естрадного мистецтв; компаративний підхід порівняння низки композицій та артистів для виявлення спільних та унікальних виконавських рис, а також, квалітативне дослідження оцінки сприйняття та реакції аудиторії на жанровий синтез. Наукова новизна: ідентифікація та аналіз нових тенденцій у некласичному музичному просторі, спрямованих на поєднання різних стилів і жанрів та виконавських рис у сучасній музиці вперше розглядається у вітчизняному музикознавстві в ракурсі світових течій. Одним з елементів даного дослідження є акцентуація співацьких манер, змішування яких призводять до народження нової вокальної колористики, появлення нових технік та віянь у мистецтві естради. Детальне розглядання означених тенденцій і складає наукову новизну цієї роботи. Висновки: якісні показники виховання солістів-вокалістів естрадно-джазового спрямування залежать від деталізованого розуміння компонентів успіху/затребуваності артиста. Для цього потрібно розбиратись не тільки у вокальних техніках, а ще і в коріннях їх означень. Системне розуміння передумов тих чи інший течій спонукає до пошуку та винаходу рішень стосовно питань власної індивідуальності, креативності та унікальності для перспективного просування артиста. Ці важливі аспекти необхідно враховувати у освітньому процесі як невід’ємні специфічні складові фаху. Інтеграція українського естрадного мистецтва у світовий потік цілком залежить від узагальнення світових здобутків жанру естради як такого.
Посилання
Вергун Л. І. Англо-український словник освітньої лексики : «Підручники & Посібники» Тернопіль, 2002. 183 с.
Давидов М. А. Виконавське музикознавство: енциклопед. довід. [посіб. для вищ. навч. закл.]. Київ: Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського, 2010. 406 с.
Тормахова В. М. Українська естрадна музика і фольклор: взаємопроникнення і синтез. Ліра-К. : монографія. Київ, 2020. 204 с.
Frith S. Performing Rites: On the Value of Popular Music. Harvard University Press, UK, 1996. 360 p.
Frith S. Music for Pleasure: Essays on the Sociology of Pop. Polity Press, UK, 1988. 232 p.
Friedwald W. The Great Jazz and Pop Vocal Albums. Pantheon: Illustrated edition, 2017. 432 p.
Friedwald W. A Biographical Guide to the Great Jazz and Pop Singers. Pantheon: First edition, 2010. 832 p.
McNulty C. Vocalist As Complete Musician: Utilizing Tetrachords (Jazz Vocal/instrumental Education) McNulty Music, Melbourne, 2017. 156 p.
Robert E. Music Genre Demystified: An easy guide to understanding genre types. J.ET- music, 2019. 81 p.
Starr L., Waterman C. American Popular Music: From Minstrelsy to MP3. Oxford University Press; 2nd edition, 2006. 530 p.
Євробачення Італія. URL: http://surl.li/qqbun (дата звернення 15.02.2024).
Євробачення Латвія. URL: http://surl.li/qqbwu (дата звернення 15.02.2024).
Євробачення Україна. URL: http://surl.li/qqbtg (дата звернення 15.02.2024).
Євробачення Швейцарія. URL: http://surl.li/qqbwb (дата звернення 15.02.2024).