ЦИФРОВИЙ КОНТЕНТ У ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ КУЛЬТУРИ: ДОСВІД ІСПАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-21Ключові слова:
популяризація культури, цифровий контент, проєкти, міністерство, Іспанія.Анотація
Мета статті – проаналізувати досвід Іспанії у популяризації культури за допомогою цифрового контенту. Методологія дослідження ґрунтується на мульдисциплінарному поєднанні низки методів і підходів, інтегрованих з культурології та інформаційних технологій. Загальнонаукові методи аналізу та узагальнення результатів дали змогу з’ясувати основні напрями дій Іспанії у цифровій популяризації культури. Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні основних ініціатив уряду Іспанії у використанні цифровізації для популяризації культури та її спадщини. Висновки. В Іспанії більшість ініціатив у цифровій популяризації культурної спадщини виходить від державних органів. Для цього вони вдало інвентаризувати свої ресурси, оптимізували діяльність, виявити та актуалізувати резерви для нового формату популяризації з використанням відкритих ресурсів та виробництва нового типу контенту культурної діяльності та соціальної взаємодії за допомогою цифрових інструментів, що сприяло формуванню довіри, співпраці та авторитету держави, як у внутрішньому, так і в міжнародному плані. Тому досвід Іспанії особливо корисний для нашої країни і може стати у пригоді для реалізації його преференцій на національному ґрунті. Однак важливо не випускати з уваги низку місцевих обставин, зокрема численні технологічні та соціально-економічні особливості, які формують різні пріоритети та проблеми. Локальний компонент, визначений ситуацією та пріоритетами різних країн, зрештою має враховуватися саме урядом країни для консолідації власного цифрового простору в популяризації культури. Зокрема, щоб сприяти та захищати різноманіття форм власного культурного самовираження, що, у свою чергу, вимагає безперервної роботи над конкретними місцевими потребами та проблемами культури та її секторів.
Посилання
Волинець В. Цифрові технології у сфері культури: теоретизація проблеми цифрових даних і культурної спадщини. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері. 2021. № 4(2). С. 195–205. https://doi.org/10.31866/2617-796X.4.2.2021.247481 (дата звернення: 10.03.2024)
Кулиняк М. А. Цифрова культурна спадщина як феномен цифрової культури. Культурологічний альманах. 2022. № 3. С. 218–227. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.3.28 (дата звернення: 10.03.2024)
Americanosferа. URL: https://americanosfera.org/(date of access: 3.03.2024)
Biblioteca de Cultura URL: https://www.cultura.gob.es/cultura/mc/biblioteca-cultura/portada.html (date of access: 1.03.2024)
El Ministerio de Cultura convoca ayudas por más de 1,8 millones de euros para la internacionalización de las industrias culturales y creativas URL: https://www.cultura.gob.es/actualidad/2024/03/240304-ayudas-internacionalizacionindustrias. html (date of access: 6.03.2024)
Europeana. URL: https://www.europeana.eu/en/about-us (date of access: 1.03.2024)
Foro Internacional de Contenidos Digitales (FICOD) URL: https://datos.gob.es/es/encuentros-aporta/forointernacional-de-contenidos-digitales-ficod (date of access: 27.02.2024)
Cameron F. Digital Futures I: Museum Collections, Digital Technologies, and the Cultural Construction of Knowledge. Curator: The Museum Journal. 2010. № 46 (3). Р. 325–340.
Hipermedula. URL: https://hipermedula.org/(date of access: 2.03.2024)
Hispana URL: https://hispana.mcu.es/es/inicio/inicio.do (date of access: 4.02.2024)
Los préstamos de eBiblio crecen en 2023 un 30% hasta los 3,5 millones, superando las cifras récord de la pandemia. URL: https://www.cultura.gob.es/actualidad/2024/03/240301-ebiblio.html (date of access: 4.03.2024)
Еspaña es cultura. URL: https://www.xn--espaaescultura-tnb.es/inicio.html (date of access: 27.02.2024)