АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖЕВОЇ КУЛЬТУРИ ФАХІВЦЯ ІЗ ЗВ'ЯЗКІВ З ГРОМАДСЬКІСТЮ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-24

Ключові слова:

PR, іміджева культура, професійна компетентність, імідж-стандарт, калокагатія, іміджевий дискурс.

Анотація

Основні PR-тенденції 2024 року (чесна та відкрита комунікація, увага до офлайн-заходів, формування HR-бренду та бренду команди та ін.) лише підтверджують важливість та необхідність імідж-культури як відповідного рівня особистісного та фахового розвитку піарника. Мета роботи полягає у проблематизації та розгляді іміджевої культури PR-фахівця як системи та інтегративно-особистісного комплексу характеристик, якими має володіти піарник у першій чверті ХХІ ст., щоб відповідати трендам і новітнім тенденціям та не втрачати конкурентоздатність. Методологія дослідження базується на культурно-антропологічному та системному підходах, застосування яких дозволяє представити імідж-культуру PR-фахівця як інтегративний та багатокомпонентний комплекс, що складається з особистісних характеристик і професійних навиків, та відображає загальний культурний рівень фахівця з даної галузі. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше на рівні одноосібного наукового дослідження розглянуто іміджеву культуру сучасного PR-фахівця як міждисциплінарний концепт та проблему. Висновки. Стверджується, що імідж-культура фахівця із зв’язків з громадськістю як інтегративно-особистісний комплекс, включає аксіологічну, когнітивну та прагматично- поведінкову складові, орієнтована на професійні та загальнолюдські цінності, від чого залежить успішність управління іміджом. Наголошено, що цей комплекс більше нагадує складну синергетичну систему змістовних компонентів різних напрямків (іміджеологія, психологія іміджу, філософія життя, естетика образу, професійна культура та етика тощо), де поряд з цифровими навичками (зокрема соціальні медіа) важливо вказати освітній рівень, професійну компетентність й ґрунтовні знання з іміджеології, опанування різних іміджтехнологій, особистісні якості, сугестію іміджу та калокагатію, імідж-стандарт фахівця як певний ідеал та орієнтир, до якого прагне початківець-піарник., знання мов, навички письмової комунікації та організаційні навички, лідерські здібності, уміння працювати в команді та графічний дизайн.

Посилання

Апостол О. В. Упровадження іміджології як компоненти змісту магістерської підготовки викладачів у закладах вищої освіти. Вісник післядипломної освіти. Серія : Педагогічні науки. 2018. Вип. 6. С. 9–22.

Гапоненко В. А., Рихлік В. А. Зв’язки з громадськістю: навч. посіб.; М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана». Київ: КНЕУ, 2015. 238 с.

Кобзєва І. Гармонійні аспекти калокагатії: історико-філософський аналіз. Освітологія. 2018. №7. С. 22–28.

Коржова Т. В. Реалізація компетентнісного підходу в процесі підготовки PR-фахівців у закладах вищої освіти України. Вісник Книжкової палати: науково-практичний журнал. 2019. №1 (270). С. 14–18.

Коржова Т. В. Зв’язки з громадськістю в контексті пострадянського освітнього простору: тенденції та перспективи. Вісник Книжкової палати: науково-практичний журнал. 2019. №2 (271). С. 11–15.

Коржова Т. В. Підготовка PR-фахівців у вищій школі України: питання вдосконалення професійного стандарту. Імідж і репутація: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції м. Київ, 20 березня 2019 року. Київ: КНУКіМ, 2019. С. 147–152.

Моргунова С. О. Теоретична модель формування PR-компетенції майбутніх менеджерів організацій. Педагогіка формування творчої особистості у вищій та загально-освітній школах. 2016. Вип. 48(101). С. 378–385.

Нуржинська А. В. Діагностика рівнів сформованості компетентності майбутніх фахівців зі зв’язків з громадськістю у підготовці матеріалів для PR-діяльності. Український педагогічний журнал. 2017. № 3. С. 131–138.

Рябець І. В. Визначення термінів «фахівець із зв’язків із громадськістю» та «майбутній фахівець із зв’язків із громадськістю» у вітчизняному науковому педагогічному просторі. Теорія та методика професійної освіти. 2020. Вип. 24. Т.2. С. 109–113.

Тітаренко І. І. Формування конфліктологічної компетентності фахівців з реклами і зв’язків з громадськістю. Київ: ДСК-Центр, 2018.

Янковська О. Тренди в маркетингу 2023 від експертів Бізнес-школи УКУ. UCU Business School, 23 лютого 2023. URL: https://lvbs.com.ua/news/trendy-u-marketyngu-2023-vid-ekspertiv-biznes-shkoly-uku/

Abdullah Z., Mohamad B., Raza S. H., Hasan N. A. M. Reframing a global public relations practice: Identifying global capability framework from Asian perspective. Public Relations Review. 2023. Vol. 49(4). 102359. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0363811123000747

Cernicova M., Dragomir M., Palea A. Tentative conclusions regarding Romanian professional perceptions on the competences specific for PR specialists. Professional communication and Translation Studies, 2011. Vol. 4. P. 3–10.

Cernicova M. Redefining «Public Relations» in the 21st century. Professional communication and translation studies. 2016. Vol. 9. P. 3–6.

Lutz S. A. Cultural Sensitivity: Importance, Competencies, and Public Relations Implications. Chancellor’s Honors Program Projects. 2017. URL: https://trace.tennessee.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=3083&context=utk_chanhonoproj

Flynn T. Do They Have What It Takes: A Review of the Literature on Knowledge, Competencies and Skills Necessary for 21st Century Public Relations Practitioners in Canada. Canadian Journal of Communication. 2014. Vol. 39. P. 361–384.

Fraser P. S. The Practice of Public Relations. New Jersey: Prentice Hall, Upper Saddle River, 1998. 556 p.

Meganck S., Smith J., Guidry J. P.D. The skills required for entry-level public relations: An analysis of skills required in 1,000 PR job ads. Public Relat Rev. 2020. Vol. 46(5): 101973. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7492838/

Sende J. V. O. Cultural diversity preparedness of public relations students for the public relations industry. Master thesis. Cape Peninsula University of Technology, 2019. URL: https://etd.cput.ac.za/bitstream/20.500.11838/3363/1/Onganga_Jeffrey_209001933.pdf

Verčič D., Verhoeven P., Zerfass A. Key issues of public relations of Europe: Findings from the European Communication Monitor 2007–2014 / Temas clave de las relaciones públicas en Europa: Resultados del European Communication Monitor 2007-2014. Revista internacional de relaciones públicas. 2014. Vol. 4 (8). P. 5–26.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-26

Як цитувати

КОРЖОВА, Т. (2024). АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖЕВОЇ КУЛЬТУРИ ФАХІВЦЯ ІЗ ЗВ’ЯЗКІВ З ГРОМАДСЬКІСТЮ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ. Fine Art and Culture Studies, (1), 182–188. https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-24

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ