МУЗИЧНО-РИТМІЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК ВАЖЛИВА ЧАСТИНА ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ СКРИПАЛЯ-ПОЧАТКІВЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2021-2-4Ключові слова:
музична педагогіка, художньо-естетичне виховання, розвиток музичних здібностей, музично-ритмічне почуттяАнотація
У статті автор розглядає специфіку роботи над формуванням ритмічної організації у класі скрипки. Здійснено теоретичне дослідження проблеми розвитку музично-ритмічного виховання дітей на початковому етапі навчання. Автор наголошує що первісний розвиток почуття ритму має йти в безпосередньому зв’язку з формуванням виконавських навичок. Визначені природні передумови для виховання і розвитку музично- ритмічного почуття. Визначено, що ритмічний досвід музики завжди супроводжується однією або іншими руховими реакціями та у своїй основі носить руховий і емоційний характер. Проаналізовано способи та методи розвитку почуття ритму у скрипалей початківців.
Посилання
Артоболевская А. Первая встреча с музыкой : учеб. пособие / А. Артоболевская. М. : Советский композитор, 1990. 103 с.
Жак-Далькроз Э. Ритм / Э. Жак-Далькроз. Классика XXI, 2006. 248 с.
Теплов Б. Психология музыкальных способностей. М.-Л. : АПН РСФСР, 1947. 355 с.
Лучинина О. Некоторые секреты развития музыкальных способностей / О. Лучинина, Е. Винокурова. Астрахань : Проект «LENOLIUS», 2010. 68 с.
Мострас К. Ритмическая дисциплина скрипача. Методический очерк / К. Мострас. М.-Л. Государственное музыкальное издательство, 1951. 307 с.