ТВОРЧІ ІНТЕНЦІЇ АННИ КОРСУН В ГАЛУЗІ СУЧАСНОЇ АКОРДЕОННОЇ МУЗИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-3-2

Ключові слова:

Анна Корсун, сучасна музика, акордеонна музика, trembling, vibrato, звук

Анотація

Статтю присвячено акордеонній творчості українсько-німецької композиторки молодого покоління Анни Корсун. Надзвичайно широкий спектр можливостей сучасного акордеона все більше привертає увагу композиторів експериментального напрямку. Розглянуто виражальні засоби та художня образність у творах «Hauchdunn» та «Eigengrau» для акордеону. Отже, це зумовлює актуальність у вивченні та обгрунтуванні особливостей акордеонної музики А. Корсун в музикознавчому та виконавському аспектах. Мета статті полягає у виявленні та розкритті творчих інтенцій в акордеонній музиці А. Корсун. Методологія дослідження базується на: історико-біографічному методі – в ході дослідження життєвого і творчого шляху композиторки; джерелознавчому – під час роботи з фаховою і допоміжною літературою та аналітичному методі – в процесі аналізу музичних творів. Науковою новизною є той факт, що вперше в українському музикознавстві розглядається акордеонна творчість А. Корсун. Зокрема, описується увага композиторки до кожного конкретного звуку за допомогою застосованих нею найтонших динамічних градацій, визначаються нові засоби звуковидобування, а також вихід за межі інструментальних можливостей шляхом залучення голосу виконавця. Висновки. В музиці першої чверті XXI століття знаходять продовження новаторські досягнення найвизначніших композиторів ХХ століття. У статті частково оглянутий творчий шлях А. Корсун, деякі наукові розвідки стосовно її творчості. Також висвітлені деякі композиторські знахідки А. Корсун в контексті української акордеонної музики, а саме: комбінування декількох виконавських прийомів в межах одного звуку, поєднання декількох «мікродинамічних» хвиль на одному звуці, нерівномірність і асинхронність певних технологічних засобів гри двома руками.

Посилання

Гнатів Н. В. Індивідуальний стиль вокальної творчості Анни Корсун. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Київ, 2019. Вип. 126. С. 68–77.

Давидов М. Теоретичні основи формування виконавської майстерності баяніста і акордеоніста : підручник. Київ : Музична Україна, 2004. 290 с.

Єргієв І. Український «модерн-баян» як феномен світового мистецтва : монографія. Одеса : Друкарський Дім, 2008. 168 с.

Іванова І. Способи роботи з шумовими звуками у вокальному творі (на прикладі «Landscapes» Анни Корсун). Музичне мистецтво і культура : науковий збірник. Одеса, 2020. Випуск 31. Книга 2. С. 273–283.

Саф’ян Д. Слухати сучасну академічну музику: Ulenflucht Анни Корсун. URL: https://theclaquers.com/posts/3814?fbclid=IwAR3j8iWEE7LkEk4XJ5oD8V4jkw4qXAa_EOr_Dp5crll4aBJSX8m54gg35tU (дата звернення : 7.03.2024).

Шаріна А. «Розширені» способи фортепіанного звуковидобування: досвід класифікації (на прикладі творів для фортепіано соло сучасних українських композиторів). Київське музикознавство. Культурологія і мистецтвознавство. Київ, 2015. Вип. 58. С. 31–42.

Fechner G. Elemente der Psychophysik. Leipzig : Breitkopf und Hartel, 1860. Vol. 2. 338 s.

Kautz M. Vorsicht Hor-Fallen! Portrat der ukrainishen Komponistin Anna Korsun. MusikTexte. Zeitchrift fur neue Musik. 2016. August (Nu 150). S. 6–11.

Tchiba M. Aus Stille geboren (die musik der ukrainischen Komponistin Anna Korsun). Neue Zeitschrift fur Musik. 2015. Nu. 3. S. 59–61.

Tukova І. Treatment of Sound in Contemporary Art Music (at the example of works by Ukrainian composers) Proceedings of the 4th International Conference on Art Studies: Science, Expirience, Education (ICASSEE 2020). Paris : Atlantic Press, 2020. Vol. 469. P. 269–276.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-03

Як цитувати

ГОРБАЧЕНКО, Р. (2024). ТВОРЧІ ІНТЕНЦІЇ АННИ КОРСУН В ГАЛУЗІ СУЧАСНОЇ АКОРДЕОННОЇ МУЗИКИ. Fine Art and Culture Studies, (3), 11–16. https://doi.org/10.32782/facs-2024-3-2

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО