СУЧАСНІ ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ У ВИКЛАДАННІ ПЛАСТИЧНОЇ АНАТОМІЇ В НАЦІОНАЛЬНІЙ АКАДЕМІЇ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА І АРХІТЕКТУРИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ПОДАЛЬШОГО ЇЇ РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-6-19

Ключові слова:

інноваційна педагогіка, інтерактивне навчання, пластична анатомія, мистецька освіта, образотворче мистецтво, НАОМА

Анотація

Дослідження зосереджене на модернізації викладання пластичної анатомії в Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури в умовах соціально-економічних викликів та інформаційних трансформацій. Мета роботи полягає у визначенні інноваційних підходів до викладання пластичної анатомії, які гармонійно поєднують традиційні академічні методи з сучасними технологіями та відповідають вимогам підготовки митців постіндустріального суспільства. Методологія дослідження базується на комплексному підході, який включає аналіз сучасних наукових джерел, спостереження за навчальним процесом, порівняльний аналіз українських та зарубіжних практик, а також моделювання навчальних ситуацій з використанням інтерактивних технологій. Наукова новизна роботи полягає у розробці підходів до інтеграції мультимедійних технологій, цифрових ресурсів та інтерактивних платформ у навчальний процес пластичної анатомії в НАОМА, що сприяють підвищенню зацікавленості студентів, розширенню доступу до навчальних матеріалів та вдосконаленню їхніх професійних компетенцій. Особлива увага приділена значенню пластичної анатомії як базової дисципліни, що формує розуміння тілесності та сприяє створенню художніх образів. Виявлено, що інтерактивні методи, які базуються на діалогічній взаємодії між викладачем і студентом, сприяють активному залученню до творчого процесу. Підкреслено важливість впровадження віртуальних моделей, оцифрованих музейних архівів і мультимедійних лекцій у навчальну практику, що дозволяє переосмислити традиційні підходи. Висновки. У статті обґрунтовано необхідність гармонійного поєднання академічних традицій із сучасними інноваціями у викладанні пластичної анатомії в НАОМА. Запропоновані методи викладання орієнтовані на адаптацію освітнього процесу до європейських стандартів, зокрема через використання відкритих ресурсів і впровадження інноваційних технологій. Практичне значення дослідження полягає у розробці рекомендацій для підвищення якості мистецької освіти, що сприятиме вдосконаленню професійної підготовки художників і дизайнерів в умовах сучасних викликів.

Посилання

Гула Є. Пластика в мистецтві України. Вісник національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017. № 4. С. 135–140. URL: https://journals.uran.ua/visnyknakkkim/article/download/138799/135741 (дата звернення: 30.12.2024).

Жолтовський П. М. Художнє життя на Україні в XVI–XVIII ст. Київ: Наукова думка, 1983. 177 с. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0009449 (дата звернення: 30.12.2024).

Кононенко А. В., Любчак Ю. С. Традиційні та інноваційні методи викладання в системі української освіти: перспективи, результативність, недоліки. Вінниця: Вінницький національний технічний університет Інститут екологічної безпеки та моніторингу довкілля, 2017. URL: http://inmad.vntu.edu.ua/portal/static/99950E9A-497C-4E05-9BE8-2C025F32AFFF.pdf (дата звернення: 30.12.2024).

Мельничук А. Анатомічна колекція кабінету пластичної анатомії Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. Художня культура. Актуальні проблеми. 2022. Т. 18, № 1. С. 43–49. DOI: http://hudkult.mari.kiev.ua/article/view/260418 (дата звернення: 30.12.2024).

Мельничук А. Історичний розвиток та становлення методики викладання дисципліни «пластична анатомія» в НАОМА. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка. Дрогобич: Гельветика, 2021. Вип. 35, т. 1. С. 51–59. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-3-7 (дата звернення: 30.12.2024).

Піскунов Є. Викладання пластичної анатомії в Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури: інноваційні методи та мультимедійна форма навчання. Українська академія мистецтва. 2023. Вип. 33. С. 210–216. URL: http://195.20.96.242:5068/kvnaoma-xmlui/bitstream/handle/123456789/355/166-Текст%20статті-265-1-10-20230707.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 30.12.2024).

Роготченко О. Практична анатомія у контексті розвитку сучасної вітчизняної образотворчості. МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія. 2012. С. 279–305. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/Mist_2012_8_27.pdf (дата звернення: 30.12.2024).

Салюк І. С., Іванова О. В. Аналіз матеріально-технічної бази сучасної художньої освіти. І Всеукраїнська конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості». 2020. С. 145–151. URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/17445/1/Innovatyka2020_P145-151.pdf (дата звернення: 30.12.2024).

Швець Г. О. Сучасні інноваційні методи викладання у вищій школі. Четверта всеукраїнська практично-пізнавальна інтернет-конференція. 2010. URL: https://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/33-chetvertavseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya/42-suchasni-innovatsijni-metodi-vikladannya-u-visshijshkoli (дата звернення: 30.12.2024).

Юрченко А., Удовиченко О., Шершень О. Особливості вивчення 3D-графіки в умовах неформальної освіти. Освіта. Інноватика. Практика. 2022. Т. 10, № 5. С. 48–57. DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol10i5-007 (дата звернення: 30.12.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-06

Як цитувати

МЕЛЬНИЧУК, А. (2025). СУЧАСНІ ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ У ВИКЛАДАННІ ПЛАСТИЧНОЇ АНАТОМІЇ В НАЦІОНАЛЬНІЙ АКАДЕМІЇ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА І АРХІТЕКТУРИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ПОДАЛЬШОГО ЇЇ РОЗВИТКУ. Fine Art and Culture Studies, (6), 143–161. https://doi.org/10.32782/facs-2024-6-19

Номер

Розділ

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО, ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВО, РЕСТАВРАЦІЯ