ЦИФРОВИЙ МАЛЮНОК ЯК КОМПОНЕНТ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З НАВЧАЛЬНОГО РИСУНКУ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2025-3-2-13Ключові слова:
студенти, цифровий малюнок, навчальний рисунок, самостійна робота, навчання, образотворча грамотаАнотація
Педагогічну проблему, яка ініціювала цю статтю, можна сформулювати як акцентування уваги на активному впровадженню у практику підготовки фахівців образотворчого, декоративно-прикладного мистецтва та дизайну, вчителів образотворчого мистецтва – цифрових технологій, зокрема цифрового малюнку в самостійній роботі студентів на заняттях з навчального рисунку. Самостійна робота є основним засобом набуття знань у вільний від занять час та передбачає опанування в повному обсязі навчальної програми та формуванню самостійності як особистісної риси та важливої професійної якості студента, сутність якої полягає в умінні систематизувати, планувати та контролювати власну діяльність. В цифрових роботах – легких скетчах, замальовках, виконаних як аудиторно, так і самостійно, студенти можуть використовувати різноманітні прийоми електронного зображення, такі як редагування шарів, градієнтні заливки, текстурування, імітація різноманітних графічних матеріалів та інструментів. Розкрито переваги цифрового малюнку в ескізуванні, начерках та замальовках в самостійній роботі студента: великій вибір художніх інструментів та матеріалів у графічних редакторах; екологічність, часова ефективність, інтерактивність; швидкість у виконанні; легка можливість виправлення та внесення коректив, мобільність, ширше поле використання творчих здобутків студентів; більша самостійність у прийнятті творчих рішень, плануванні самостійної роботи тощо. Підкреслено, що для викладача впровадження цифрового малюнку в самостійну роботу це можливість ефективніше відстежувати прогрес студентів; урізноманітніти форми і методи навчання; охопити більшу кількість учасників освітнього процесу, можливість дистанційного контролю та оцінювання робіт. Зауважено і висвітлено недоліки цифрового мистецтва, адже воно ніколи не замінить традиційні підходи та методи навчання рисунку, а тільки доповнить та збагатить навчання майбутніх художників, дизайнерів та вчителів образотворчого мистецтва.
Посилання
Вакуленко М. О. Українська термінологія: комплексний лінгвістичний аналіз : [монографія]. Івано-Франківськ. Фоліант. 2015. 361 с.
Бабенко В. С., Маслова С. А. Рисунок в контексті розвитку новітніх інформаційно-комунікативних технологій. Europe an scientific discussions: The 3rd Internationals cientifican dpractical conference. Rome, Italy. 2021. P. 341–347.
Батієвська Т. В. Використання засобів інформаційних технологій навчання у процесі фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Київ. Вип. 23. 2021. С. 126–136.
Іванов-Ахметов В. М. Навчальний рисунок (рисунок голови людини) [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. К. : НТУУ «КПІ». 2006. 80 с.
Колісник О. В. Дизайн в контексті самоідентифікаційних соціокультурних практик : монографія. Київ : КНУТД. 2020. 224 с.
Лопухова С. Рисунок і живопис для майбутніх графічних дизайнерів в умовах дистанційного навчання. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну : зб. наук. пр. Київ, 2021. Том 4, № 2. С. 265–275.
Масол Л. М. Загальна мистецька освіта : теорія і практика : монографія. Київ : Промінь, 2006. 432 с.
Сотниченко А. В. Навчальний рисунок [Текст] : посіб. до вивч. курсу «Рисунок» для слухачів ф-ту довуз. підготовки напрямів 6.060102 «Архітектура» та 6.020205 «Образотворче мистецтво». К. : КНУБА, 2008. 120 с. С. 118–119.
Ясенєв О. П. Вплив сучасних цифрових технологій на образотворче мистецтво. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і культури і мистецтв : наук. журнал. № 2. 2023. С. 106–110.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.