АКАДЕМІЗАЦІЯ НАРОДНОГО ІНСТРУМЕНТАЛІЗМУ У ТВОРЧОСТІ Б. КОТЮКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2022-1-6

Ключові слова:

академізація, мистецтво, музичні інструменти, цимбали, флейта Пана (най), гітара, Богдан Котюк

Анотація

Академічне мистецтво набуло самостійного значення в результаті диференціації музичного мислення. Академізація в музичному мистецтві має безпосередній зв'язок з інтонуванням музичної думки. Увесь цей процес бере початок лише на досить пізньому етапі розвитку людства, а своїми витоками поринає в музичний фольклор. На шляху до оволодіння найбільш яскравими прийомами формування звукової тканини композитор прецизійно вивчає музичний інструмент (цимбали, флейта Пана, гітара), вникаючи в технологічну сферу появи властивого лише для нього звуку, а також розширює колористичну палітру барв новими, досить неочікуваними прийомами, що рідко використовуються при експлуатації інструменту в традиційному плані. Увесь творчий шлях композитора Богдана Котюка пов'язаний із постійним вивченням музичного інструментарію та прагненням досягнути у власних творах для цих інструментів музичної досконалості на рівні академізму. Цим шляхом Б.Котюк протягом кількох десятків років ішов ґрунтовно досліджуючи фактурно-технічні й виразові можливості фортепіано, як основного інструменту котрим професійно оволодівав із раннього дитинства. Цей процес розбудови різноплановою стилістикою фортепіанної фактури вилився у написання композито- ром 4-х Концертштюків і низки инших творів для фортепіано-соло. Концентрація інтересу, вивчення і пропаганди композитора-дослідника і педагога-методиста Богдана Котюка в різні роки стосувалася найрізноманітнішого музичного інструментарію: хроматичної сопілки конструкції Дмитра Демінчука, концертних цимбалів системи «Шунда», флейти Пана, бандури з перемикачами конструкції Василя Герасименка, шестиструнної іспанської гітари в класичному акустичному звучанні та в стилістиці фла- менко, а також – у джазовій і роковій електронній трансформації. Подальше прагнення композитора до заглиблення в сакральну суть мистецтва та виявлення колористичного багатства найбільшого із усіх музичних інструментів привели Богдана Котюка до поглибленого вивчення церков- ного трубного органа і створення для нього різних за розміром та емоційним наповненням творів – як сольних, так і в ансамблі з іншими музичними інструментами.

Посилання

Адорно Теодор В. Избранное: Социология музыки. (Культурология. XX век) М.: Университетская книга, 1999. 445 с.

Асафьев Б.В. Музыкальная форма как процесс. Кн. 1-2. 2-е изд. Л.: Музыка, 1971. 264 c.

Баран Т. Інструменталізм Богдана Котюка у світлі тріади композитор – виконавець – слухач / Студії мистецтвознавчі. К., 2005. Число 6 (10): Театр. Музика. Кіно. С. 27-32.

Варламов Д.И. К вопросу об академизме, академизации и академическом искусстве / Вестник Челябинского государственного университета. 2008. № 21. Филология. Искусствоведение. Вып. 23. С. 181-187.

Варламов Д.И. Теория и практика народного инструментализма: от понятий к действиям. / Труды Санкт- Петербургского государственного института культуры, Том 207: Русские народные музыкальные инструменты в современной культуре России. 2015. C. 9-22.

Земцовский И. Музыкальный инструмент и музыкальное мышление / Народные музыкальные инструменты и инструментальная музыка. М.: Советский композитор 1987. Ч. 1. С. 125-131.

Муха А. Процесс композиторского творчества. К.: Муз. Україна, 1979. 271 с.

Тихоненко Степан. Старинные струнные музыкальные инструменты. Support by DDA © 2007. http://stepan.net.ua/index.htm

Холодная М. А. Когнитивные стили о природе индивидуального ума. – 2-е издание, СПб.: Питер, 2004, 384 с.

Черкаський Л. М. Інструменти українського народу. К.: Балтія 2007.

Юнг К.Г., Нойманн 3. Психоанализ и искусство / Пер. с англ. М.: REFL-book. К.: ВАКЛЕР, 1996. 302 с.

Olson Harry F. Music, Physics and Engineering. Courier Corporation, 2013. 480 р.

Prat Domingo. Diccionario de Guitarristas. Romero y Fernandez, Buenos Aires, 1934.

Zamfir Gheorghe. Traitė Du Naï Roumain: méthode de flûte de pan. Chappell S.A. 1975.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-22

Як цитувати

ГУЛЯНИЧ, Ю. (2022). АКАДЕМІЗАЦІЯ НАРОДНОГО ІНСТРУМЕНТАЛІЗМУ У ТВОРЧОСТІ Б. КОТЮКА. Fine Art and Culture Studies, (1), 43–48. https://doi.org/10.32782/facs-2022-1-6

Номер

Розділ

Статті