Г. Ф. ТЕЛЕМАН КОНЦЕРТ ДЛЯ ТРУБИ З ОРКЕСТРОМ РЕ-МАЖОР, РОЗКРИТТЯ КОМПОЗИТОРСЬКОГО ЗАДУМУ ТА ЙОГО МУЗИЧНОЇ ІДЕЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2022-3-2

Ключові слова:

Г. Телеман, труба барокового періоду, концерт для труби, виражальні можливості труби, композиторський задум, музична ідея.

Анотація

Статтю присвячено розкриттю композиторського задуму та музичної ідеї в концерті для труби з оркестром Ре – мажор Георга Філіпа Телемана. Унікальна постать цього композитора, його різноманітна та багатобічна діяльність наклали відбиток на його багату творчу спадщину. Позначено головні етапи розвитку жанру концерту для труби в музиці барокового періоду. Згідно з метою роботи – розглянути особливості художнього і технічного трактування жанру концерту з точки зору методико-педагогічної спрямованості – у роботі подається аналіз твору, у якому виявлено закономірності структурування, музично-драматичного розвитку та засоби музичної виразності в концерті для труби Георга Філіпа Телемана. Вперше у вітчизняному музикознавстві автор звернувся до розгляду концерту для труби, розкриття композиторського задуму та музичної ідеї композитора. Методологія дослідження полягає у використанні джерелознавчого методу (для вивчення першоджерел, що містять біографічну інформацію) та аналітичного методу (для розглядання музичного тексту концерту). У даній роботі з огляду на результат проведеного аналізу концертного жанру автором виявляються особливості використання виражальних і технічних можливостей сольного інструменту. Відзначено глибинне почуття природи інструменту, великий діапазон емоційних станів, що втілені в музичному матеріалі концерту, широка палітра технічних прийомів. При цьому концерт належить до такого типу твору, що є дуже зручним для розв’язання конкретних методико-педагогічних задач. У висновках відзначаються фактори, що вплинули на популярність вибраного концерту, виводиться низка закономірностей у використанні типів тематизму, гармонічного мислення, структурування, застосування засобів виконавської виразності.

Посилання

Москаленко В. Г. Творческий аспект музыкальной интерпретации. Київ : Муз. Україна, 1994. 156 с.

Понятовский В. К интерпретации концерта для альта с оркестром Г. Ф. Телемана. Вопросы музыкальной педагогики. Вып. 8. Москва : Музыка, 1976. 162 с.

Проскурин С. Натуральная труба и проблемы современного исполнителя. 2005. URL: https:// cyberleninka.ru/article/v/naturalnaya-truba-i-problemy-sovremennogo-ispolnitelya.

Рабей В. Георг Филипп Телеман (биографический очерк). Москва : Музыка, 1974. 64 с.

Ролан Р. Телеман – счастливый современник Баха : музыкально-историческое наследие. Москва : Музыка, 1981. С. 321–332.

Усов Ю. История зарубежного исполнительства на духовых инструментах. Москва : Музыка, 1978. 198 с.

Усов Ю. Труба. Москва : Музыка, 1966. 64 с.

Menke W. Thematisches Verzeichnis der Vokalwerke von Georg Philipp Telemann : Vittorio Klostermann: Frankfurt, 1983. 126 p.

Laura Bloss «Natural trumpet music and the modern Performer». The Graduate Faculty of The University of Akron, 2012. 81 p.

August Haas «The art of playing trumpet in the upper register». Submitted to the Faculty of the University of Miami, 2011. 147 p.

J. Roseborrough «The modern pedagogical of the Baroque natural trumpet». Submitted to the Faculty of the University of Miami, 2010. 90 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-29

Як цитувати

ІВАНІЦЬКИЙ, О. (2022). Г. Ф. ТЕЛЕМАН КОНЦЕРТ ДЛЯ ТРУБИ З ОРКЕСТРОМ РЕ-МАЖОР, РОЗКРИТТЯ КОМПОЗИТОРСЬКОГО ЗАДУМУ ТА ЙОГО МУЗИЧНОЇ ІДЕЇ. Fine Art and Culture Studies, (3), 13–18. https://doi.org/10.32782/facs-2022-3-2

Номер

Розділ

Статті