ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНІ ЗАСАДИ РОБОТИ ЗІ СТУДЕНТОМ-ВОКАЛІСТОМ ЕСТРАДНОГО СПІВУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2022-4-6

Ключові слова:

вокальна позиція, опора, артикуляція, спів, інтонація, гігієна голосу, мистецтво естради.

Анотація

Мистецтво естради є одним з найбільш соціально поширених і мобільних видів мистецтв. Дослідження даного феномена допомагає глибше зрозуміти духовні процеси, що відбуваються в суспільстві. У зв’язку із цим в останні десятиліття спостерігається підвищений інтерес дослідників до цього виду мистецтва: до його джерел, історії становлення, питань теорії та термінології, визначенню його ролі й місця в художній культурі, проблем професійної підготовки фахівців. Мета статті полягає у виявленні професійних основ підготовки естрадного вокаліста в закладах вищої освіти. Мeтoдологія роботи полягає у застосуванні таких методів, як: емпіричний метод, метод аналогії, аксіоматичний метод, елементарно-теоретичний метод, метод систематизації. Наукова новизна полягає в тому, щоб визначити теоретичні засади професійної підготовки естрадного вокаліста, виділити критерії та основоположні принципи викладання естрадного співу, схарактеризувати основоположні принципи навчально-виховного процесу у роботі зі студентом-вокалістом в закладах вищої освіти. З’ясувати методико-педагогічні засади розвитку майстерності естрадних співаків у закладах вищої освіти. Виявити, що формування музиканта-професіонала вимагає інтеграції безлічі знань, умінь і навичок, особистісних властивостей в складну структурно-організовану систему. Розкрити практичні засади професійної підготовки естрадного вокаліста в закладах вищої освіти, розглянути основні методи і форми організації навчально-виховного процесу. Визначити, що для створення максимально сприятливих умов для розвитку музичних здібностей, естетичного смаку та професійного зростання студента ефективним є поєднання різних методів навчання. Як висновок у статті відзначається, що методико-педагогічні засади розвитку майстерності естрадних співаків потребують подальшої професіоналізації. Це допоможе вирішити завдання в підготовці кваліфікованого естрадного виконавця і педагога в становленні професійної освіти в галузі музичного мистецтва естради.

Посилання

Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія : підручник для студентів, аспірантів та молодих викладачів вузів. Київ : Либідь, 1998. 557 с.

Андрущенко В.П. Основні тенденції розвитку вищої освіти України на рубежі століть(Спроба прогностичного аналізу). Вища освіта України. 2001. № 1. С. 11–17.

Антонюк В.Г. Постановка голосу : навчальний посібник для вищих музичних навчальних закладів. Київ : Українська ідея, 2000. 68 с.

Антонюк В.Г. Українська вокальна школа: етнокультурологічний аспект : монографія. Київ : Українська ідея, 2001. 144 с.

Бурська О.П. Виконавське осягнення музики Мистецтво і освіта. 2003. № 4. С. 24–29.

Буцяк В.І. Місце історико-стильового принципу в осягненні специфіки музичної культури. Українська культура: минуле, сучасність, шляхи розвитку. Наукові записки РДГУ. 2000. Вип. 5. С. 192–202.

Буцяк В.І. Стильова компетентність як складова професійної майстерності музиканта. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку : зб. наук. праць. Наукові записки РДГУ. 2005. Вип. 10. С. 130−139.

Гавриленко Л.М. Сольний спів: програмні та методичні поради для ПСМНЗ. Хмельницький : ЦНТІ. 2008. 103 с.

Гребенюк Н.Є. Вокально-виконавська творчість: психолого-педагогічний та мистецтвознавчий аспекти. Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського. Київ : НМАУ ім. П.І. Чайковського, 1999. 269 с.

Давидов М.А. Концепція музично-художньої виконавської технології. Часопис Національної музичної академії України імені П.І.Чайковського. 2010. № 2. С.68–91.

Дерев’янко Л.А. Спів у мовленнєвій позиції як проблема вокальної педагогіки. Таврійські студії. Мистецтвознавство. 2013. № 4. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/tsm_2013_4_21 (дата звернення: 25.09.2022).

Катрич О.Т. Індивідуальний стиль музиканта-виконавця (теоретичні та естетичні аспекти) : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : 17.00.03. Київ, 2000. 17 с.

Линклэйтер К. Освобождение голоса. URL: http://teatrsemya.ru/lib/mast_akt/scen_rech/linklehjter_ k-osvobozhdenie_golosa-chast_1.pdf (дата звернення: 25.09.2022).

Попова А.Б. Система Крістін Лінклейтер та її роль у розвитку техніки естрадного вокалу. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2018. № 4. С. 236–240.

Попова А.Б., Войченко О.М. Методика Сета Ріггза та її вплив на мистецтво естрадного співу. Імідж сучасного педагога. 2018. № 4(181). C. 62–64. URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/ (дата звернення: 25.09.2022).

Прохорова Л.В. Українська естрадна вокальна школа: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв ІІІ-IV рівнів акредитації. Вінниця : Нова книга, 2005. 103 с.

Прядко О.М. Розвиток співацького голосу : навчальний посібник. Кам’янець-Подільський : Сисин О.В., 2010. 128 с.

Чепеленко В.В. Основи мистецтва імпровізації : програма курсу та метод. рек. для освіт.-кваліфікац. рівнів «бакалавр» та «спеціаліст» / М-во культури і туризму України, Харків. держ. акад. культури, Ф-т муз. мистецтва, Каф. інструментів дух. та естрад. оркестрів / уклад. В.В. Чепеленко. Харків : [Б. в.], 2010. 28 с.

Шип С.В. Музична форма від звуку до стилю : навч. посіб. Київ : Заповіт, 1988. 368 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-08

Як цитувати

МАЛЬЦЕВА, О. (2022). ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНІ ЗАСАДИ РОБОТИ ЗІ СТУДЕНТОМ-ВОКАЛІСТОМ ЕСТРАДНОГО СПІВУ. Fine Art and Culture Studies, (4), 45–51. https://doi.org/10.32782/facs-2022-4-6

Номер

Розділ

Статті