DEVELOPMENT OF M. OBERIUKHTIN’S CREATIVE CONCEPTIONS IN FORMATION OF PROFESSIONAL ACCORDION ART IN THE DROHOBYCH LAND

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2021-1-5

Keywords:

Lviv school, bayan-accordion, creativity, personality, collectives, Vasyl’ Barvinskyi Musical College, Chair of Folk Musical Instruments of Ivan Franko State Pedagogical University

Abstract

The article reveals one of the key performing elements of M. Oberiukhtin, the founder of Lviv Accordion School, as well as the regional professionalization of artistic life of the sphere of formation of bayan-accordion art skills of his pupils and followers. Drohobych Vasyl’ Barvinskyi Musical College and Ivan Franko State Pedagogical University’s Institute of Musical Art wherein the priorities of accordion playing are dominant, are exemplifi ed as the leading institutions in the fi eld under consideration. Due attention is focussed on the prominent fi gures of Ernest Mantuliev, Roman Pukas, Serhiy Maksymov, Valeriy Shafeta, Andriy Dushnyi, and Vasyl’Hamar, who popularize the art of accordion playing by the principles of the Lviv school, contribute to a collective accordion musical performance within and without Ukraine, and fulfi ll signifi can’t performance, educational and scientifi c-methodical work in the context of Ukrainian national musical culture.

References

Давидов М. Історія виконавства на народних інструментах (українська академічна школа) : підр. [для вищих та сер. муз. навч. закл.]. Київ : НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2010. – 592 с.

Дрогобицькому державному музичному училищу імені Василя Барвінського – 60. Дрогобич : Коло, 2005. 80 с.

Душний А. Прикарпатський дует баяністів – творчо-виконавський аспект : навч. пос. Дрогобич : Пóсвіт, 2007. 88 с.

Душний А. Львівська школа баянно-акордеонного мистецтва : довідник. Дрогобич : Пóсвіт, 2010. 216 с.

Имханицкий М. Первый Всеукраинский конкурс исполнителей на народных инструментах имени Анатолия Онуфриенко. Народник (Москва). 2007. № 3 (59). С. 60–61.

Львівська баянна школа та її видатні представники (70-річчю від дня народження А. Онуфрієнка присвячується) : зб. мат. наук.-практ. конф. / [упоряд. А. Душний, С. Карась, І. Фрайт]. Дрогобич : Коло, 2005. 148 с.

Львівська баянна школа та її видатні представники. Михайлу Оберюхтіну присвячується : зб. мат. міжн. наук.-практ. конф. / [ред.-упоряд. А. Душний, С. Карась, Б. Пиц]. Дрогобич : Пóсвіт, 2006. 160 с.

Михаць М. Вчитель музики – організатор дитячого фольклорного колективу. З педагогічного досвіду роботи керівника зразкового гурту «Прикарпатські музики» Романа Ілика (м. Дрогобич). Молодь і ринок : щоміс. наук.- пед. журнал. 2007. № 3–4 (26–27). С. 105–110.

Михаць М. Обдарована молодь робить успіхи / М. Михаць // Мій Дрогобич. 2008. № 17 (151). 27 квітня. – четвер.

Пиц Б. Кафедра музичних інструментів та вокалу Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка : Науково-історичний довідник [гол. ред. І. Фрайт]. Дрогобич : Пóсвіт, 2011. 196 с.

Семешко А. Баянно-акордеонне мистецтво України на зламі ХХ – ХХІ століть : довідник. Тернопіль : Навчальна книга «Богдан», 2009. 244 с.

Шафета В. Виконавські склади та репертуар мішаних баянних ансамблів Львівщини. Музикознавчі студії інституту мистецтв Волинського національного університету імені Л. Українки та Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського : зб. наук. пр. / [упоряд. О. І. Коменда]. Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. Вип. 6. С. 145–154.

Шафета В. Внесок керівників ансамблів народних інструментів Львівщини у виконавський репертуар, музичну науку і публіцистику. Наукові записки Тернопільського НПУ ім. В. Гнатюка. Серія : Мистецтвознавство. 2010. № 1. С. 110–114.

Шафета В. Інструментальне ансамблеве мистецтво Дрогобиччини : музично-педагогічний факультет ДДПУ ім. І. Франка. Історія, теорія та практика музично-естетичного виховання : зб. наук. мат. IV-го Всеукр. наук.-практ. семінару. Дрогобич : Пóсвіт, 2010. С. 242–245.

Шафета В. Соціокультурне значення ансамблевого мистецтва Львівщини за участю баяна-акордеона у естрадних, фольклорно-академічних, академічно-професійних та самодіяльно-аматорських колективах. Народноінструментальне мистецтво на зламі ХХ–ХХІ століть : зб. мат. ІІІ-ї Всеукр. наук.-практ. конф. (ДДПУ ім. І. Франка, 19.03.10) / [ред.-упоряд. А. Душний, Б. Пиц]. Дрогобич : Пóсвіт, 2010. С. 97–103.

Яцків О. На телебаченні «Гармоніка». Радянський педагог. 1985. 13 червня. четвер.

Published

2021-11-03

How to Cite

КУНДИС, Р. (2021). DEVELOPMENT OF M. OBERIUKHTIN’S CREATIVE CONCEPTIONS IN FORMATION OF PROFESSIONAL ACCORDION ART IN THE DROHOBYCH LAND. Fine Art and Culture Studies, (1), 29–36. https://doi.org/10.32782/facs-2021-1-5