АНАЛІЗ СВІТУ МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОЇ ВИРАЗНОСТІ. ДОСВІД НАПРЯМКУ «ІНСТИТУЦІЙНОЇ КРИТИКИ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-2-14

Ключові слова:

світ мистецтва, артпростір, музей, галерея, концептуальне мистецтво, інституційна критика.

Анотація

Метою статті є вказати особливості мистецького напрямку «інституційної критики», а також встановити головно особливості творчості митців, які працювали в даному напрямку. Термін «інституційна критика» використовується як загальне поняття для напрямку художників, які в своїх творах аналізують роботу музеїв, галерей та інших інституцій з метою дослідження та висвітлення внутрішніх механізмів роботи світу мистецтва, кураторства та виставкової діяльності. Історики мистецтва визначили дві основні хвилі або покоління «інституційної критики», які виникли в Західній Європі та США. Перша припадає на 1960-1970-ті роки. Вона акцентувалася на музеї та галереї, як інституції. Друга хвиля – починаючи з другої половини 1980-х років і далі. Напрямком її критики та досліджень був не тільки інституція музею чи галереї яка така, але й низка інших інституцій, від політичних до фінансових, і зрештою – художник як «інституція», коли він діє в рамках музею або галереї. Новизна дослідження пов’язана з тим фактором, що сучасне українське мистецтво все ще знаходиться в процесі своєї інституалізації. Розуміння того, що таке художні інституції для митців, проблеми співіснування артринок, артінституцій, кураторів, артменеджерів, директорів художніх галерей і музеїв та художників, залишаються і довго ще будуть залишатися актуальними. Методологічно автор спирався на праці дослідників та теоретиків напрямку «інституційної критики» Бенджаміна Бухло, Александера Альберро, Фрейзера Ворда, Хела Фостера, Андреа Фрейзер та інших. У висновках автор вказує на необхідність більш ґрунтовного дослідження творчості представників напрямку «інституційної критики» і зокрема виокремленню українських митців, які використовують техніки та надбання митців першої та другої хвиль «інституційної критики» для роботи в українському мистецькому середовищі.

Посилання

Buchloh B. H. D. Conceptual Art 1962-1969: From the Aesthetic of Administration to the Critique of Institutions. October. 1990. Vol. 55. P. 105–143. URL:https://monoskop.org/images/7/7e/Buchloh_Benjamin_HD_1990_Conceptual_Art_19621969_From_the_Aesthetic_of_Administration_to_the_Critique_of_Institutions.pdf (Last accessed: 07.04.2024).

Ward F. The Haunted Museum: Institutional Critique and Publicity. October. 1995. Vol. 73. P. 71–89. URL:https://sci-hub.se/10.2307/779009 (Last accessed: 07.04.2024).

Fraser A. From the Critique of Institutions to an Institution of Critique. Artforum. 2005. Vol. 1. P. 100–106. URL:https://monoskop.org/images/b/b6/Fraser_Andrea_2005_From_the_Critique_of_Institutions_to_an_Institution_of_Critique.pdf (Last accessed: 07.04.2024).

Institutional Critique: An Anthology of Artists’ Writings / ed. Alberro A, Stimson B. Cambridge, Mass : MIT Press, 2009. 492 pp.

Art and Contemporary Critical Practice: Reinventing Institutional Critique / ed. Raunig G, Ray G. Stimson. London: MayFlyBooks, 2009. 266 pp.

Conceptual Art: A Critical Anthology / ed. Alberro A, Stimson B. Cambridge, Mass : MIT Press, 1999. 569 pp.

Hans Haacke, unfinished business / ed. Wallis B. The New Museum of Conlemporary Art. Cambridge, Mass : MIT Press, 1986. 288 pp.

Danto A. The Artworld. The Journal of Philosophy. 1961. Vol. 64. P. 571–584. URL:https://is.muni.cz/el/phil/jaro2014/IM088/Danto__1_.pdf (Last accessed: 07.04.2024).

O'Doherty B. Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space. Santa Monica : Lapis Press, 1986. 91 pp.

Tomkins S. Marcel Duchamp the afternoon interviews / Calvin Tomkins. – New York. : Badlands Unlimited, 2013.95 pp

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-13

Як цитувати

СОРОКІН, Б. (2024). АНАЛІЗ СВІТУ МИСТЕЦТВА ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОЇ ВИРАЗНОСТІ. ДОСВІД НАПРЯМКУ «ІНСТИТУЦІЙНОЇ КРИТИКИ». Fine Art and Culture Studies, (2), 105–111. https://doi.org/10.32782/facs-2024-2-14

Номер

Розділ

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО, ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВО, РЕСТАВРАЦІЯ