CLASSICAL CROSSOVER ЯК СИНТЕТИЧНИЙ СТИЛЬ І ПЕДАГОГІЧНА МОДЕЛЬ КУЛЬТУРНОГО ДІАЛОГУ В СУЧАСНОМУ ВОКАЛЬНОМУ МИСТЕЦТВІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2025-4-25Ключові слова:
classical crossover, полістилізм, vocal cross-training, синтез, універсальність виконавцяАнотація
Метою статті є комплексне дослідження феномену classical crossover як синтетичного вокального стилю та педагогічної моделі культурного діалогу, зокрема виявлення його художніх, технічних та інтерпретаційних особливостей, а також окреслення можливостей використання цього стилю у професійній підготовці вокалістів. Методологія. Дослідження базується на міждисциплінарному підході, що поєднує методи музикознавства, культурології та педагогіки. Використано культурологічний аналіз для розгляду classical crossover як феномена постмодерної культури та моделі культурного діалогу; порівняльно-стильовий метод – для виявлення особливостей взаємодії академічної та популярної традицій; історико-хронологічний підхід – для простеження еволюції жанру в контексті глобалізаційних процесів; аналітичний метод – для дослідження виконавських і вокально-технічних аспектів. Наукова новизна полягає у розгляді classical crossover як синтетичного стилю та педагогічної моделі, що поєднує академічну й популярну вокальну традиції, сприяє формуванню універсальних виконавських компетентностей і міжкультурному діалогу. Уточнено технічні та інтерпретаційні стратегії виконавців, а також визначено потенціал vocal cross-training для інтеграції цього стилю у професійну підготовку вокалістів. Висновки. Classical crossover – знакове явище постмодерної музичної культури, що поєднує академічну й популярну традиції, ґрунтуючись на принципах полістилізму, «відкритого мистецтва» та колажного мислення. Він виконує естетичну, культурно-освітню та маркетингову функції, пропонуючи свідоме переосмислення культурних кодів і розширюючи аудиторію академічної музики. Вокальна гнучкість виконавців, поєднання техніки бельканто з естрадними елементами та концепція vocal cross-training формують універсальність і адаптивність артистів. Незважаючи на критику, жанр утвердився як платформа діалогу між «високим» і масовим мистецтвом, а його інтеграція в освітні програми сприятиме розвитку багатожанрової та креативної моделі вокальної підготовки.
Посилання
Бобул І. В. Класичний кросовер у просторі сучасного музичного мистецтва. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2022. № 1. С. 123-129.
Муравіцька С. С. Класичний кросовер у сучасному музичному просторі Україні. Мистецтвознавчі записки: зб. наук. праць. 2021. Вип. 39. С. 179-183
Шевченко Д. «Класичний кросовер» як явище мас-культури «третього ряду». Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку, 2022. Випуск 42. С. 120-125.
Яромчук В. Перспективи побутування академічного вокалу на початку XXI століття. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Мистецтвознавство. Тернопіль: Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2017. № 2 (вип. 36). С. 164–168.
Garvin K. E. The Crossover Conflict. Creating a Framework for Combining Classical and Popular Music in the 21st Century. Master’s thesis in Arts Management, American University, USA, 2012. 56 р.
Jarvis S. O. Classical Crossover: Evolution and Manifestations. Echo de la Recherche, 2023, № 1. 69–86.
Shafazhinskaya N., Kats M., Smirnov A., Ovsyannikova, V., Kruglova, M. Integration of traditions in crossover music as a way to bridge the intergenerational gap. Humanities & Social Sciences Reviews, 2020. 7. 1230-1234. 10.18510/hssr.2019.76174.
Wilson, L. C. Bel Canto to Punk and Back: Lessons for the Vocal Cross-Training Singer and Teacher. Doctoral dissertation. University of South Carolina, 2019. 144 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





