ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАГІСТРІВ-ПСИХОЛОГІВ ДО РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.1.22

Ключові слова:

психологія, життєва криза, психологічна реабілітація, освітньо-професійна програма, рівень вищої освіти, магістр, загальні компетентності, спеціальні компетентності, програмні результати навчання.

Анотація

В статті наголошено на необхідності підготовки майбутніх практичних психологів до реабілітаційної діяльності, попит на яку дедалі збільшується внаслідок повномасштабної військової агресії РФ. Авторами проведений ґрунтовний аналіз наявних в Україні освітньо-професійних програм підготовки практичних психологів за першим (бакалаврським) та другим (магістерським) рівнями вищої освіти, що дозволило констатувати відсутність у вітчизняних ЗВО цілеспрямованої підготовки здобувачів-магістрів до реабілітаційної діяльності. Аналіз вітчизняних та зарубіжних ОПП, досвід кафедри психології та соціальної роботи Національного університету «Одеська політехніка», її кадровий склад, співпраця з академічною спільнотою та стейкголдерами, – дозволили визначити сукупність освітніх компонентів, вивчення яких забезпечить формування у здобувачів спеціальних компетентностей, необхідних для ефективного здійснення такої діяльності, та розробити освітньо-професійну програму «Кризова та реабілітаційна психологія» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. На думку авторів та групи забезпечення, розроблена програма дозволить здобувачам опанувати поглиблені професійні знання, практичні вміння та навички, необхідні для розв’язання складних спеціалізованих завдань та практичних проблем у сфері реабілітаційної та кризової психології. В статті докладно висвітлений зміст запропонованої ОПП та схарактеризовані дидактичні можливості кафедри щодо формування загальних, спеціальних компетентностей та відповідних ним результатів навчання в педагогічному процесі. Наголошено, що зазначена ОПП побудована відповідно до Стандарту вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» для другого (магістерського) рівня вищої освіти та задовольняє вимогам кредитно-модульної системи організації навчального процесу у ЗВО, рекомендованого Європейською кредитно-трансферною системою (EКTS). У статті також окреслені можливі сфери та установи для працевлаштування випускників представленої програми, а також посади, які вони можуть обіймати. Автори сподіваються, що випускники програми будуть конкурентоспроможними на вітчизняному та міжнародному ринках праці та вельми затребуваними не тільки у воєнний, але й у післявоєнний час.

Посилання

Закон України «Про вищу освіту». Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2014. N 37–38. ст. 2004. (редакція від 16.09.2022 р.). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення 14.10.2022).

Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження стандарту вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія» для другого (магістерського) рівня вищої освіти» від 24.04.2019 № 564. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/ media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2019/04/25/053-psikhologiya-mag.pdf (дата звернення 20.09.2022).

Національний класифікатор України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010», затверджений наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. №327 (редакція від 25.10.2021 р.). URL : https://zakon.rada.gov.ua/rada/ show/va327609-10/sp:max50:nav7:font2#Text (дата звернення 17.10.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-29

Як цитувати

КОРНЕЩУК, В., & ДЖЕЖИК, О. (2023). ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАГІСТРІВ-ПСИХОЛОГІВ ДО РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Ввічливість. Humanitas, (1), 152–158. https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.1.22

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ