ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.4.8

Ключові слова:

інноваційні технології, соціальна робота, професійна компетентність, освітні методики, підготовка фахівців

Анотація

Стаття присвячена детальному аналізу впровадження інноваційних технологій в освітній процес для підвищення рівня професійної компетентності соціальних працівників. В роботі розглядаються сучасні підходи та методики, що можуть бути використані в учбовому процесі для підготовки фахівців у сфері соціальної роботи. Мета дослідження – систематизація інноваційних технологій, що сприяють подальшому розвитку професійних компетенцій кваліфікованих фахівців у соціальній сфері. Методи дослідження включають аналіз літератури, публікації з практикуючими соціальними працівниками та викладачами, а також аналіз досвіду використання інноваційних технологій у різних освітніх установах. Результати дослідження показують, що застосування інноваційних технологій у навчанні соціальних працівників веде до значного зростання їх професійної компетентності. Важливими виявились інноваційні педагогічні методи, що включають інтерактивне навчання та групову роботу, а також проблемно-орієнтовані підходи для аналізу реальних ситуацій. Визначено, що блочно-модульні, програмні та інтегративні технології сприяють більш гнучкому та індивідуалізованому навчанню. Окрім технологій, акцент зроблено на інтеграцію теорії з практикою, розвиток м'яких навичок, адаптацію до цифрових технологій, навчання через досвід, безперервне професійне навчання, індивідуалізований підхід у роботі з клієнтами, освіту з етики та професійних стандартів, а також багатодисциплінарний підхід. Практичне значення дослідження полягає у наданні рекомендацій освітнім установам щодо впровадження сучасних технологій у навчальний процес, що може сприяти підвищенню якості підготовки майбутніх соціальних працівників.

Посилання

Архипова С.П. Професійна компетентність і професіоналізм соціального працівника: сутність і шляхи розвитку. Соціальна робота в Україні: теорія і практика, 2004, № 2 (7), С.15-25. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=vlup_2017_1%281%29__31

Буркова Л. В. Принципи застосування технології формування професійної компетентності. Вісник Черкаського університету. Серія Педагогічні науки, 2009, Вип. 164, С. 16-21.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. Київ: Академвидав, 2012, 352 с.

Лебедик, Л. В., & Стрельніков, В. Ю. (2020). Інтерактивні технології навчання майбутніх фахівців у сфері соціальної роботи. Імідж сучасного педагога, (4(193), 49–53. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-4(193)-49-53

Мельничук І.М. Модернізація фахової підготовки майбутніх соціальних працівників в умовах інтерактивного навчання. Формування професіоналізму майбутнього фахівця в контексті вимог Болонського процесу: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (22-23 травня 2008 р.). Одеса: ОНУ ім.І.І.Мечнікова, 2008. С.158-161

Михайліченко М.В., Рудик Я.М. Освітні технології. К.: ЦП «КОМПРИНТ», 2016 – 583 с.

Пєхота О.М., Кіктенко А.З., Любарська О.М. Освітні технології. К.: А.С.К., 2004. – 256 c.

Стрельбицька С. М. Інноваційні технології формування базових компетентностей майбутніх соціальних працівників у ВНЗ. Професійна освіта: проблеми і перспективи. - 2017. - Вип. 12. - С. 104-108. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Profos_2017_12_24

Тюптя Л.Т. Соціальна робота: теорія і практика. К.: Знання, 2008. – 574. URL: http://politics.ellib.org.ua/pages-cat-175.html

Щербак О. І. Інноваційні технології у сучасній професійній освіті. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Київ: Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2002.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-11

Як цитувати

СУЩЕНКО, Л., ЗАВЕРИКО, Н., & СОЛОВЙОВА, Т. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА. Ввічливість. Humanitas, (4), 54–60. https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.4.8

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ