ІГРОВА ТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.6.2

Ключові слова:

ігротерапія, терапевтична робота, соціальний працівник, рівень самосприйняття, воєнний та післявоєнний періоди, розумова терапія, професійні знання

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз поняття ігротерапія, розкрито його зміст та проблеми застосування даного методу в соціально-педагогічній роботі, адже це допомагатиме процесу моделювання взаємодії з довкіллям та соціальним оточенням. Авторами обґрунтовано важливість використання методу ігротерапії в соціальній роботі з дітьми в умовах складної соціально-економічної ситуації в Україні, повномасштабного вторгнення військ російської федерації на територію нашої держави, стресових ситуацій тощо. Зазначено, що особливим фактором є те, що в соціальній роботі ігрова терапія використовується як метод роботи з дітьми-інвалідами, дітьми, які постраждали від насильства (в тому числі сексуального), а також дітьми з дезадаптивною, асоціальною та девіантною поведінкою. Визначено основні функції та етапи ігротерапії. Розкрито особливості індивідуальної та групової ігротерапії. Акцентовано увагу, що при формуванні групи ігротерапевт повинен керуватися наступним: група повинна складатися з дітей з різними порушеннями; слід поміщати дітей в таку групу, де вони не отримають додаткову психічну травму; члени групи не повинні бути знайомі до початку ігротерапії; різниця у віці не повинна перевищувати 1 року; вік дітей у групі становить від 5 до 12 років. Окреслені правила підбору іграшок для ігротерапії, а також зазначено, що під час використання ігротерапії у роботі з дітьми важливе місце в системі надання допомоги дитині відіграє організація арт-терапевтичного простору, що в подальшому надасть можливість соціальному працівникові та психологу раціонально та ефективно проводити процес корекції поведінки дитини. Автори стверджують, що в умовах повномасштабного вторгнення військ російської федерації на територію української держави гостро постала проблема використання ігротерапії в психолого-педагогічному процесі виховання дітей.

Посилання

Азарський І. М. Дитячий церебральний параліч, надбана розумова слабкорозумовість та педагогічна занедбаність. Хмельницький : [б. в.], 2011. 178 с.

Астремська, І. (2017). Прикладні методики та основи супервізії в соціальній роботі.Миколаїв: Вид-во ЧНУ ім. Петра Могили. 396 с.

Васильченко, О. (2013). Ігрова терапія як метод соціальної роботи з дітьми шкільного віку. Вісник НТУУ «КПІ». Політологія. Соціологія. Право. Випуск 3 (19). С. 90–94

Вікіпедія. Ігротерапія. URL:https://uk.wikipedia.org/ (дата звернення 06.10.2022).

Захарова А.І. Гра як спосіб подолання неврозів у дітей /А.І.Захарова. Спб.:КАРО. 2006. 416 с.

Коваль Г., Савостікова К. Соціально-педагогічні методи розвитку лідерських якостей майбутніх соціальних працівників. Ввічливість. Humanitas, Вип. 2, 2023. С. 71–76

Лендрет Г. Ігрова терапія. Мистецтво відносин. Переклад з анг.А.Варга. Вільямс. 1994. 480 с.

Назаревич В. Я – АРТ. URL: https://nazarevich-art.com/igroterapiya-ta-kazkoterapiya-ditej-osnovni-zavdannyaz-organizatsiyi-art-terapevtychnogo-prostoru/

Нечипорук Л. Ігротерапія в соціально-педагогічній роботі як метод моделювання взаємодії із соціальним оточенням. URL: https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/493/431

Федій О., Галина Т. Ігротерапія як психолого-педагогічна фасилітація. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/20477/1/3.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Як цитувати

КОВАЛЬ, Г., & МАЛИНОВСЬКА, Н. (2023). ІГРОВА ТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ. Ввічливість. Humanitas, (6), 8–13. https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.6.2

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ