ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ДОСВІД КАНАДИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.1.5Ключові слова:
соціальна робота, фахівець соціальної роботи, професійна діяльність, заклад вищої освіти.Анотація
Професія соціального працівника є надзвичайно актуальною в Канаді, вона відіграє важливу роль у вирішенні різноманітних соціальних проблем та сприянні благополуччю окремих осіб, сімей та громад. У Канаді понад сорок вищих навчальних закладів пропонують акредитовані програми бакалаврату (BSW) або магістратури (MSW). Сім із цих навчальних закладів пропонують програми соціальної роботи, орієнтовані на корінне населення, а навчальний план базується на духовності, знаннях і підходах першої нації. Після отримання бакалавра майбутні спеціалісти повинні отримати ліцензію або сертифікат для практики соціального працівника в Канаді. Вимоги до ліцензування відрізняються залежно від провінції та території. Окреслено, що спектр професійної діяльності соціальних працівників в Канаді надзвичайно широкий, вони можуть працювати в різних місцях, включаючи лікарні, школи, психіатричні клініки, установи соціального обслуговування тощо. Соціальні працівники відіграють важливу роль у громадах корінних народів, вирішуючи унікальні проблеми, пов’язані зі збереженням культури, освітою, охороною здоров’я та соціальним добробутом, поважаючи традиції та цінності корінного населення. Проаналізовано алгоритм отримання професії соціального працівника в Канаді. Зокрема визначено, що потрібно здійснити наступні кроки: отримати ступінь бакалавра соціальної роботи, під час навчання займатися волонтерською діяльність в соціальній сфері; здати іспит в організації, яка відповідальна за підготовку соціальних працівників в тій провінції, де ви збираєтеся працювати, і отримати ліцензію або сертифікат; з початком професійної діяльності потрібно приєднатися до професійної організації, такої як Канадська асоціація соціальних працівників (CASW); щоб зберегти ліцензію постійно професійно розвиватися, брати участь у конференціях, вебінарах, семінарах. Зроблено висновки, що актуальність професії соціального працівника у Канаді підкреслюється прихильністю країни до соціальної справедливості, прав людини та добробуту своїх громадян. Вони відіграють вирішальну роль у просуванні соціальних змін, справедливості та інклюзивності в канадському суспільстві.
Посилання
Canadian Association for Social Work Education URL: http://caswe-acfts.ca/ (дата звернення 03.02.2024)
Canadian Association of Social Workеrs URL: https://www.casw-acts.ca/ (дата звернення 03.02.2024)
Goulden A., Singh R., Smith-Carrier T. Teaching Note – Incorporating Universal Instructional Design in Social Work Education: A Practical Application. Journal of Social Work Education. 2023. DOI: 10.1080/10437797.2023.2260873
Immigration measures and support for Ukrainians and their families URL: https://www.canada.ca/en/immigrationrefugees-
citizenship/services/immigrate-canada/ukraine-measures.html (дата звернення 02.02.2024)
Kourgiantakis T., Ashcroft R., Mohamud F., Benedict A., Lee E., Craig Sh., Sewell K., Johnston M., McLuckie A. and Sur D. Clinical Social Work Practice in Canada: A Critical Examination of Regulation. Sage Journals. Research on Social Work Practice. 2023. Vol. 33, Issue 1. P. 15-28 DOI: 10.1177/10497315221109486
Maik Arnold Current Approaches and Concept for Social and Human Service Organisations. Social Work Leadership and Management. 2022. DOI: 10.1007/978-3-031-17632-6
NSCSW: Nova Scotia College of Social Workers URL https://nscsw.org/ (дата звернення 02.02.2024)
Smith -Carrier T., MacArthur J. The state of eco-social work training in Canada: Transformative praxis for climate constrained futures. Sage Journals. International Social Work. 2023. DOI: 10.1177/00208728231196366
Скачкова Г. Зарубіжний та вітчизняний досвід підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з особами, що мають особливі освітні потреби. Освітологічний дискурс. 2018 № 1-2 (20-21) , С. 116-128. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/502040.pdf
Ставкова С. Г. Неперервна професійна підготовка соціальних працівників до супервізійної діяльності в Канаді : дис.. …канд. пед. наук : 13.00.04. Львів, 2018. 374 с. URL: https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/41263