ДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДІ В ДІЯЛЬНОСТІ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.4.10

Ключові слова:

соціальна компетентність, молодь, громадська організація, методика, діагностичний інструментарій

Анотація

У статті розглянуто проблему формування та діагностики соціальної компетентності молоді в діяльності громадських організацій. Проаналізовано наукові підходи до структурних компонентів та показників соціаль- ної компетентності й обґрунтовано показники сформованості соціальної компетентності молоді в діяльності громадських організацій. Розкрито критерії соціальної компетентності: мотиваційно-особистісний, когнітив- но-ціннісний, комунікативний, діяльнісний. Представлено соціальну компетентність, яка охоплює професійну, навчальну, громадську, особистісну сфери життєдіяльності людини. З’ясовано, що соціальна компетентність є найважливішою для встановлення соціальних контактів, розуміння суті міжособистісної взаємодії. Запро- поновано комплекс діагностичних методик для визначення рівня соціальної компетентності молоді в діяльнос- ті громадських організацій. Обґрунтовано доцільність представлених методик вивчення рівня сформованості соціальної компетентності. З’ясовано, що методики дозволять дослідити навички критичного мислення, кре- ативності, комунікативно-особистісний потенціал, рівень управління своїми емоціями, потребу в спілкуванні, самооцінку, емпатійні навички, мотив досягнення успіху, здатність до критичного аналізу інформації, технік переконання, відволікання уваги тощо. Представлено короткий опис методик, як-от «Вимірювання комуніка- тивної й соціальної компетентності» КОСКОМ В.М. Куніциної, «Адаптований тест критичного мислення» Л. Старкі, опитувальник Ю.М. Орлова «Потреба в спілкуванні», «Тест емоційного інтелекту EQ» Н. Холла, опитувальник М. Шерер та Дж. Маддукс «Шкала самоефективності», «Діагностика особистісної креативнос- ті» Є. Тунік, опитувальник А. Реана «Мотивація успіху та страх невдачі», «Діагностика оцінки самоконтролю в спілкуванні» М. Снайдера, «Діагностика рівня емпатії» І. Юсупова.

Посилання

“The Future of Jobs Report”. URL: http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf (дата звернення: 20.10.2021).

Докторович М.О. Формування соціальної компетентності старшого підлітка з неповної сім’ї : автореф. дис. … кандидата пед. наук : 13.00.05. Київ. 2007. 20 с.

Карпук В. Структурні аспекти соціальної компетентності молоді. Соціальна робота: виклики сьогодення: зб. наук. пр. за матеріалами Х Міжн. наук.-практ. конф., м. Тернопіль, 13–14 травня 2021 р. Тернопіль, 2021. С. 215–219.

Луценко Е.Л. Aдаптация теста критического мышления. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія : Психологія. 2014. № 1110. С. 65–70. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhIPC_2014_1110_55_14

Методика дослідження особливостей психологічної готовності керівників освітніх організацій до діяльності в умовах змін / за наук. ред. О. І. Бондарчук. Київ : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, 2014. 148 с.

Сидорук І., Лякішева А. Діагностичний інструментарій для визначення стану сформованості соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників. Humanitas. 2021, 2. С. 51–57, doi: https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.2.8

Смагіна Т.М. Поняття та структура соціальної компетентності учнів як наукова проблема. Вісник Житомирського державного університету. Педагогічні науки. 2010. Вип. 50. С. 138–142.

Туник Е.Е. Модифицированные креативные тесты Вильямса. Санкт-Петербург : Речь, 2003. 96 с.

Фетискин Н.П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп. Москва : Психотерапия, 2009. 544 с.

Яцюк М. Емоційний інтелект особистості (на хвилі Нової української школи) : навч.-метод. посіб. Вінниця : Діло, 2019. 105 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-25

Як цитувати

ШТИК, В. (2021). ДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДІ В ДІЯЛЬНОСТІ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ. Ввічливість. Humanitas, (4), 64–69. https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.4.10

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ