УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИМИ ПРОЄКТАМИ У СФЕРІ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.2.5Ключові слова:
проєкт, соціальний проект, соціальна діяльність, управління проєктами, проєктна діяль- ність, педагогічний проєкт, освітнє середовище, система управління, сфера освітиАнотація
У статті розглянуто питання впровадження соціальних проектів, які мають важливе значення для забезпе- чення розвитку регіонів, оскільки сприяють вирішенню ряду соціальних, економічних, матеріальних та духовних потреб населення. Стаття актуалізує питання передумов застосування проекту в педагогіці, його комплексний характер, можливість охоплення такою формою роботи широкого спектру різноманітних завдань, дій, а також включення різних фахівців гуманітарного знання, створення тимчасових колективів для виконання поставлених завдань та реалізації визначених цілей, що потребують злагодженості й психологічного комфорту. На підставі такого аналізу соціально-педагогічний проект розглядається як інноваційна форма організації освітнього серед- овища, в основі якого лежить комплексний характер діяльності тимчасового колективу спеціалістів в умовах активної взаємодії з оточуючим середовищем. Такі проекти спрямовані на виконання конкретно обґрунтова- ної мети та визначеного кінцевого результату (змін), плану конкретних дій, обмежених конкретним проміж- ком часу та матеріально-фінансовими ресурсами. Розглянуто особливості організації освітнього середовища у цільовій Програмі розвитку столичної освіти. Управління освітніми проектами на регіональному рівні сприяє концентрації зусиль, потенційно здатних до творчої пошукової діяльності освітян для прориву на стратегічно важливих напрямках столичної освіти. У висновку слідує розглядати управління освітніми проектами як розроб- ку (проектування) ідеальної моделі системи управління, де сконцентровані її пріоритетні напрями.
Посилання
Алейнікова О.В. Управління проєктами: вітчизняний і зарубіжний досвід: монографія / за ред. С. Чернова, В. Воронкової. Запоріжжя : РВВ ЗДІА, 2015. С. 95–116.
Боднар О.С. Аналітика та експертиза в освіті: проблеми, тенденції, можливі рішення. Нові технології навчання: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти. Київ, 2012. Вип. 74. С. 167–175.
Бредіхін В.М., Тарасенко С.І. Управління проєктами: проблеми та перспективи. Молодий вчений. 2017. № 4.4. С. 9–12.
Ващенко Л.М. Управління освітніми проєктами. Метод проєктів: традиції, перспективи, життєві результати: практико зорієнт. зб. Київ : Департамент, 2003. С. 34. URL: https://osvita.ua/school/method/technol/1411/ (дата звернення: 09.03.2021).
Довгань Л.Є. Управління проєктами: навчальний посібник. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 420 с.
Драгомирецька Н.М. Методологія соціального проектування: сучасна світова практика Актуальні проблеми державного управління. 2015. Вип. 3 (cпец. вип.). С. 53–59. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdyo_2015_3%28cpets.
Заруба Н.А. Управління проєктами в освіті: особливості закордонного та вітчизняного досвіду. № 3 (31). 2018. С. 15–27.
Мазур И.И., Шапиро В.Д., Ольдерогге Н.Г. Управление проектами: учебное пособие. 2-е изд. Москва : Омега-Л, 2004. 664 с.
Маслов В.І., Боднар О.С., Гораш К.В. Наукові основи та технології компетентного управління загальноосвітнім навчальним закладом: монографія. Тернопіль : Крок, 2012. 320 с.
Підласий І.П. Практична педагогіка або три технології: інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти. Київ : Видавничий Дім «Слово», 2004. 616 с.
Проєктний менеджмент для інноваційного розвитку освітніх організацій України: навчальний посібник / З.В. Рябова, А.Б. Єрмоленко, Т.А. Махиня та ін.; за заг. ред. академіка В.В. Олійника, маг. Ф. Фреха; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти»; Культур Контакт Австрія. Київ, 2016. 118 с.
Фесенко Т.Г. Управління проєктами: теорія та практика виконання проєктних дій: навчальний посібник. Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. Харків : ХНАМГ, 2012. 181 с.
Цимбалару А. Педагогічне проєктування. Київ : Шкільний світ, 2009. 128 с.
Чернета С.Ю., Незбрицька О.В. Підходи до визначення сутності поняття «соціальний проект»: науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. Випуск 24 (І том): збірник наукових праць. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. С. 228–236.