РОЛЬ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ ПІД ЧАС ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ТА СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ У ВОЄННИЙ ЧАС

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.2.6

Ключові слова:

музейна педагогіка, освітній процес, соціальна реабілітація, діти та молодь з інвалідністю, внутрішньо переміщені особи, воєнний час.

Анотація

У статті висвітлено результати проведеного дослідження за темою «Роль музейної педагогіки під час освітнього процесу та соціальної реабілітації дітей та молоді у воєнний час». Мета статті – з’ясувати вплив музейної педагогіки на соціальну реабілітацію дітей та молоді у воєнний час, а також обґрунтувати доцільність її застосування під час організації освітнього процесу У дослідженні використано такі методи, як опитування, аналіз та узагальнення наукової літератури із досліджуваної проблеми. Наукова новизна. Проведене дослідження показує важливість поєднання різних засобів у освітній та соціальній сферах. Зокрема, використання засобів музейної педагогіки набуває зовсім іншого значення, ніж 5–10 років тому. Отриманні результати свідчать про те, що роль музеїв змінюється і ще більше посилиться після війни. Музейну педагогіку у публікації розглянуто як інструментарій педагогів, соціальних працівників та психологів під час реалізації своєї професійної діяльності. Також визначено аспекти, на які впливає використання засобів музейної педагогіки під час організації освітнього процесу та соціальної реабілітації. Висновки. Встановлено, як змінилася роль засобів музейної педагогіки до воєнного стану та під час війни. Автором зазначено, що це може сприяти покращенню соціально-психологічного становища внутрішньо переміщених дітей та молоді, зокрема з інвалідністю. Також визначено, що для більш ефективної роботи необхідно створювати мультидисциплінарну команду та будувати діяльність на міждисциплінарному підході. Перспективи подальших досліджень автор вбачає у більш детальному вивченні використання засобів музейної педагогіки у соціальній роботі, зокрема у соціальній реабілітації, дітей та молоді, у тому числі з особливими освітніми потребами та внутрішньо переміщених.

Посилання

Зелінська Є.І. (2009). Національна самосвідомість та фактори її формування. Філософські проблеми гуманітарних наук. URL: http://www.infolibrary.com.ua/books-text-11405.html

Коляда Н.М., Кравченко О.О., Салата Н.Т. (2021). Соціально-психологічна реабілітація дітей та молоді з особливими освітніми потребами в Україні. Соціальна робота та соціальна освіта. Вип. 2(5). С. 13–25

Песоцька Ю.Ю. (2021). Інклюзивний туризм: в умовах карантину. Можливості цифрових технологій : зб.наук.праць Сучасні тенденції розвитку освіти і науки: проблеми та перспективи / гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк. Київ–Львів–Бережани–Гомель–Кєльце. Вип. 8, С. 228–235

Попович. А.М. (2017). Соціальні бар’єри та соціальна реабілітація. Науковий вісник Ужгородського університету. Сер. Педагогіка. Соціальна робота. Вип. 1(40). С. 227–229

Удовиченко І.В. (2017). Музейна педагогіка: теорія і практика : наук.-метод. посіб. К.: Логос, Національний музей історії України, 72 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Як цитувати

ПЕСОЦЬКА, Ю. (2022). РОЛЬ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ ПІД ЧАС ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ТА СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ У ВОЄННИЙ ЧАС. Ввічливість. Humanitas, (2), 44–51. https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.2.6

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ