СОЦІАЛЬНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ООП ЗАСОБАМИ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.5.7Ключові слова:
музейна педагогіка, реабілітація, соціальна реабілітація, соціокультурна адаптація, заклад вищої освіти, особи з особливими освітніми потребамиАнотація
У статті висвітлено проблеми соціальної реабілітації здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами засобами музейної педагогіки. Проаналізовано нормативно-правову базу щодо створення безбар’єрного простору в Україні, зокрема сфери освіти. Мета статті полягає у дослідженні доцільності використання засобів музейної педагогіки під час соціальної реабілітації здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами. У дослідженні використано такі методи, як опитування, аналіз та узагальнення наукової літератури із досліджуваної проблеми. Наукова новизна. Досліджено роль та місце музейної педагогіки під час організації освітнього процесу в закладах вищої освіти. Заклад вищої освіти – це місце, де відбувається становлення професіонала та особистості. Інтеграція здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами передбачає соціальну реабілітацію. Вважаємо, що музейна педагогіка сприятиме соціальній реабілітації здобувачів вищої освіти з ООП. Проведене опитування засвідчує, що використання засобів музейної педагогіки відповідають цілям законодавства України щодо розбудови інклюзивного середовища. Висновки. Для виконання завдань щодо створення та розвитку безбар’єрного простору, у тому числі освітнього, необхідні нові методи та засоби. Було проведено опитування, результати яких вказують, що засоби музейної педагогіки можуть стати інноваційними засобами під час соціальної реабілітації здобувачів вищої освіти. Перспективи подальших досліджень автор вбачає у більш детальному вивченні використання засобів музейної педагогіки під час соціальної реабілітації дітей та молоді з різними нозологіями у закладах освіти.
Посилання
Кравченко О.О. (2022). Освітньо-виховний, реабілітаційний та оздоровчий потенціал інклюзивного туризму в умовах інклюзивного навчання : монографія; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань : Візаві, 272 с.
Основи реабілітаційної психології: подолання наслідків кризи (2018). Навчальний посібник. Том 2. Київ, 240 с.
Песоцька, Ю. (2022). Роль музейної педагогіки під час освітнього процесу та соціальної реабілітації дітей та молоді у воєнний час. Ввічливість. Humanitas, 2, 44–51, doi: https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.2.6
Про вищу освіту : Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII : станом на 27 жовт. 2022 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (дата звернення: 12.11.2022).
Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII : станом на 27 жовт. 2022 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 12.11.2022).
Про схвалення Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року : Розпорядж. Каб. Міністрів України від 27.12.2017 р. № 1018-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1018-2017-р#Text (дата звернення: 12.11.2022).
Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року : Розпорядж. Каб. Міністрів України від 14.04.2021 р. № 366-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/366-2021-р#Text (дата звернення: 12.11.2022).
Удовиченко І.В. (2017). Музейна педагогіка: теорія і практика : наук.-метод. посіб. К.: Логос, Національний музей історії України, 72 с.