КОУЧИНГОВІ ПІДХОДИ У СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ МОЛОДІ: ТЬЮТОРИНГУ, МЕНТОРСТВІ ТА ЕДВАЙЗИНГУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.5.1

Ключові слова:

едвайзер, коучинг, коучингові підходи, Нова українська школа, НУШ, ментор, менторство, соціально-педагогічний супровід, тьютор, тьюторський супровід

Анотація

У статті аналізуються додаткові виклики, що постають перед українською молоддю у контексті пандемії та повномасштабного: відчуття напруги та тривоги, критичний брак «живого» спілкування, перманентний стрес, непристосованість шкільної програми до онлайн-навчання й потреба її перегляду, та розглядається здатність існуючих технологій соціально-педагогічного супроводу оперативно та якісно реагувати на них. Автором наводиться аргументація на користь пошуку нових технологій соціально-педагогічного супроводу, які б відповідали заявленим у концепції «Нова українська школа» вимогам щодо побудови індивідуальної освітньої траєкторії, вихованні на цінностях та реалізації індивідуальних здібностей та нахилів кожної дитини. Розглядається як альтернатива класному керівництву та кураторству сучасні інструменти наставництва: технології тьюторського та/або менторського супроводу, а також розроблений у ПЗО «КМДШ» інститут едвайзингу. Констатується, що завдяки впровадженню авторської технології тьюторського супроводу соціального розвитку школярів було досягнуто скорочення кількості дітей із початковим рівнем соціального розвитку, суттєве збільшення у експериментальній групі чисельності дітей із домірним рівнем соціального розвитку, скорочення чисельності дітей із високим показником загальної агресивності та схильності до відкритої агресії. Натомість, збільшилась кількість школярів з високим рівнем сформованості здатності до обробки соціальної інформації, до соціальної взаємодії у групі однолітків, до соціальної рефлексії. Результатом успішності технології менторства, реалізованого в Українській академії лідерства, є увідповідненість між цінностями, що формуються у студентів у ході навчання, із їхньою поведінкою. Зазначається, що спільність вище описаних трьох технологій соціально-педагогічного супроводу полягає у застосуванні у них коучингових підходів та інструментів. Зокрема, кожна із технологій особливий акцент робить на цілебудуванні та цілепокладанні, а також мотиваційній підтримці здобувача освіти як клієнта соціально-педагогічного супроводу.

Посилання

Альохін М. М. Поведінковий контракт як інноваційний метод тьюторського супроводу соціального розвитку молодших школярів. Гуманітарний корпус. 2021. Вип. 37-2. С. 81-83.

Альохін М. М. Тьюторський супровід соціального розвитку молодших школярів у приватних закладах освіти України : дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії : 231 Соціальна робота. Київ, 2021. 313 с.

Антонюк О. Використання освітнього коучингу для зменшення навчального стресу та посилення академічної мотивації студентів під час війни: теоретичний аспект. Український Педагогічний журнал. 2022. № 3. С. 44-54.

Бех І. Д. Духовно-моральна безпечність-напруженість у психологічній безпеці особистості. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2021. № 3(1). С. 1-4.

Бойчук О. Актуальні проблеми онлайн-навчання в Україні. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері. 2021. № 4(1). С. 31-41.

Галімов Е. Р. Ціннісні орієнтації студентів Української академії лідерства: структура і зв'язок з поведінкою : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра : 054 Соціологія. Київ, 2020. 84 с.

Кравченко О., Бобриньова, С. Нова соціальна та освітня реальність в умовах ізоляції. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. 2021. № 25(1). С. 174-189.

Мельник М. Ю. Дослідження обізнаності та ставлення педагогічної спільноти, здобувачів освіти та батьків до діагностики й супроводу розвитку обдарованої особистості. Київ: Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. 52 с.

Мельник М. Ю. Освіта в умовах воєнного стану: результати опитування. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. № 4(1).

Менторинг особистостей. Київ : Українська академія лідерства, 2021. 89 с.

Петрощук Н., Матвійчук О., Карчина Л. Проблеми становлення дистанційного навчання в Україні (за матеріалами соціологічного дослідження). Науково-педагогічні студії. 2021. № 5. С. 53-65.

Сівчук П. І. Соціально-психологічні проблеми дистанційного навчання. Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності: збірник матеріалів ІV Міжнародної науково-практичної конференції, м. Тернопіль, 15-16 квітня 2021 року. Тернопіль: Тайп, 2021. С. 396-398.

Трішин Ф., Дец Н., Ланженко Л. Проблеми дистанційного навчання та шляхи їх усунення. Забезпечення якості вищої освіти: підвищення ефективності використання інформаційних технологій у здійсненні освітнього процесу: збірник матеріалів ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф., м. Одеса, 14-16 квітня 2021 року. Одеса : ОНАХТ, 2021. С. 3-14.

Чубук Р. В. Коучінг як інноваційна форма управління соціально-педагогічною роботою зі студентською молоддю. Наукові записки НДУ імені М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2009. № 6. С. 143-146.

Clifton D. O., Harter J. K. Strengths investment. In K. S. Cameron, J. E. Dutton, & R. E. Quinn (Eds.), Positive organizational scholarship. San Francisco: BerrettKoehler, 2003. 111 р.

Schreiner L. A., Anderson Е. Strengths-Based Advising: A New Lens for Higher Education. NACADA Journal. 2005. № 25(2). р. 20-29.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

АЛЬОХІН, М. (2023). КОУЧИНГОВІ ПІДХОДИ У СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ МОЛОДІ: ТЬЮТОРИНГУ, МЕНТОРСТВІ ТА ЕДВАЙЗИНГУ. Ввічливість. Humanitas, (5), 3–12. https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.5.1

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ