FEATURES OF CASE MANAGEMENT TECHNOLOGY IN CONDITIONS OF MARTIME

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.3.3

Keywords:

professional activity, social worker, technologies, social service, case management, clients, emergency (crisis)

Abstract

The article considers the features of the technology of case management under martial law. The importance of information in the modern professional activity of a social worker is analyzed. The role of technology is revealed, namely: case management in work with persons/families who found themselves in difficult life circumstances due to damage caused by fire, natural disaster, catastrophe, hostilities, terrorist act, armed conflict, temporary occupation. Theoretical analysis of the possibilities of using the technology of case management, namely: the provision of social services in an emergency (crisis) under martial law is carried out. The peculiarities of case management are determined – assistance in overcoming or minimizing difficult life circumstances of the client in the most optimal way of organizing the provision of services by: interaction with him and his immediate environment, involvement of necessary specialists and coordination of their actions according to client needs and community resources. Based on the implementation of the adopted laws and orders, it will be possible to ensure the prompt provision of social services to persons / families affected by the state of emergency or martial law in Ukraine in order to preserve their lives and health. It is determined that in the conditions of martial law, social services should be provided urgently (in crisis). Such organization of work ensures prompt decision-making on the provision of social services. The form of the act on rendering social services to an adult in an emergency (crisis) is considered. It is established that the implementation of the adopted laws and orders will make it possible to ensure the prompt provision of social services to persons / families affected by the state of emergency or martial law in Ukraine in order to preserve their lives and health.

References

Віцукаєва К. М. Соціальний супровід клієнта : навчальний. посібник. Одеса : видавництво Букаєв Вадим Вікторович, 2017. 322 с.

Ведення випадку у сфері захисту дітей, Юнісеф [Електронний ресурс]. URL: https://www.unicef.org/ukraine/media/9081/file/case-management2.pdf (дата звернення: 22.06.2022).

Про внесення змін до деяких законів України щодо надання соціальних послуг у разі введення надзвичайного або воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях : Закон України від 14.04.2022 № 2193-IX / Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2193-20#Text (дата звернення: 22.06.2022).

Про затвердження форми акта про надання повнолітній особі соціальних послуг екстрено (кризово) : Наказ Міністерства соціальної політики від 18.04.2022 № 135действует с 31.05.2022. Офіційний вісник України. 2022. № 42. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE37848.html

Про соціальні послуги : Закон України від 17.01.2019 № 2671-VIII, Чинний, Редакція від 27.04.2022, 123 кб (3 редакції) / Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#top (дата звернення: 22.06.2022).

Cоціальні послуги, які надаються під час воєнного стану та останні зміни у цій сфері Міністерство соцiальної політики України, URL: https://www.msp.gov.ua/news/21778.html (дата звернення: 29.05.2022).

Unicef.org.uk : веб-сайт. URL: https://www.unicef.org/ukraine/media/9081/file/case-management2.pdf (дата звернення: 22.06.2022).

Published

2022-09-02

How to Cite

БАГРІЙ, В. (2022). FEATURES OF CASE MANAGEMENT TECHNOLOGY IN CONDITIONS OF MARTIME. Humanitas, (3), 19–25. https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.3.3

Issue

Section

SECTION 1 ACTUAL PROBLEMS OF SOCIAL WORK