ВИХОВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ ЯК ОДНІЄЇ З КЛЮЧОВИХ СКЛАДОВИХ ЗАГАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ЦІННОСТЕЙ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ТА ОСНОВА НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.5.8

Ключові слова:

соціально-психологічна готовність військовослужбовців Збройних сил України до виконання завдань за призначенням, патріотизм, система цінностей, національна ідентичність, виховна робота.

Анотація

Умови гібридної війни та відкритого військового вторгнення Російської Федерації на територію України ставлять особливі вимоги до патріотизму військовослужбовців Збройних сил України, зокрема потребу у гнучкості, адаптивності та готовності протидіяти нетрадиційним загрозам. На сьогоднішній день одна із проблем професійної підготовки військовослужбовців Збройних сил України полягає у тому, що рівень військово-патріотичного виховання, на жаль, не завжди відповідає сучасним вимогам до духовної ментальності українського військового. Це не завжди сприяє формуванню необхідних якостей громадянина-патріота та відповідальності за захист Батьківщини, готовності переносити труднощі військової служби та виконувати завдання за призначенням. Метою дослідження є розробка та визначення шляхів впровадження в освітній процес ЗВО однієї з педагогічних умов формування соціально-психологічної готовності військовослужбовців Збройних сил України до виконання завдань за призначенням – виховання патріотизму як однієї з ключових складових загальної системи цінностей військовослужбовців та основа національної ідентичності. У дослідженні використано комплекс методів: міждисциплінарний аналіз наукової літератури, узагальнення, моделювання, анкетування, тестування, бесіда, спостереження, соціально-педагогічний експеримент. Результати дослідження довели, що вдосконалення системи військово-патріотичного виховання військовослужбовців Збройних сил України є стратегічно важливим елементом для зміцнення обороноздатності та національної безпеки України в умовах сучасних геополітичних викликів. Організована нами робота з виховання патріотизму у військовослужбовців Збройних сил України сприяла формуванню сильного і стійкого національного духу та патріотизму серед військових, що, зокрема, виражається у зміцненні їхньої морально-психологічної стійкості, формуванні національної єдності, розвитку патріотичних цінностей, адаптації військовослужбовців до нових викликів, забезпеченні сталої військової готовності.

Посилання

Автушенко О.С. Особистісно-орієнтовані технології у військовому вихованні. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2012. № 28. С. 35–38.

Баранівський В.Ф. Національно-патріотичне виховання військової інтелігенції у вищих навчальних закладах України. 2020. URL: http://anvou.org.ua/vidannya/nash-publikaciyi/Naconalno-patrotichne-vihovannya-vjskovontelgenc-

u-vishchih-navchalnih-zakladah-Ukrani/

Бєлай С., Бородін Б., Васищев В. Визначення найбільш дієвих форм національно-патріотичного виховання військовослужбовців Національної Гвардії України. Честь і закон. 2022. № 1(80). С. 88–94.

Пашкова О.О., Каменюк Ю.В. Роль і місце історичної свідомості у процесі військово-патріотичного виховання військовослужбовців Збройних сил України. Військово-науковий вісник. 2020. № 34. С. 42–51.

Савченко С.В., Курило В.С. Сучасний український патріотизм як провідний чинник соціалізації особистості. Education and Pedagogical Sciences. 2019. № 1 (170). С. 58–64. URL: https://doi.org/10.12958/2227-2747-2019-1(170)-58-64

Сидоренко Л. Пропаганда героїзму та мужності в роботі клубу військової частини як складник національно-патріотичного виховання в Збройних силах України. Військово-історичний меридіан. Електронний науковий фаховий журнал. 2021. С. 37–48. URL: https://vim.gov.ua/pages/_journal_files/06.12.2021/pdf/full-37-48.pdf

Тасевська Д., Землянський А. Історична свідомість студентської молоді в умовах мінливості соціокультурного простору. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Людина в умовах мінливості соціокультурного простору: духовно-практичний вимір». 2016. С. 193–196. Мелітополь: Вид-во МДПУ ім. Б. Хмельницького.

Фурман І., Рєзнік В. Викладання воєнно-історичних дисциплін у вищих військових навчальних закладах: проблемні питання та шляхи вирішення. Збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Українське військо: сучасність та історична ретроспектива». 2018. С. 48–56. Київ: Національний університет оборони України.

Greene J. Evaluating Planned Change Strategies in Modern Law Enforcement: Implementing Community-Based Policing. How to Recognize Good Policing: Problems & Issues. 1998. Thousand Oaks: Sage & Police Executive Research Forum.

Skriabin O.M., Kurakin O.M., Slinko D.S., Rybalkin A.O., Shapar A.O. Prospects for the transformation of the domestic law enforcement system in the conditions of Russian aggression. Amazonia Investiga. 2023. No 12(63). P. 164–174. URL: https://doi.org/10.34069/AI/2023.63.03.15

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-31

Як цитувати

ЛАБЕНОК, О. (2024). ВИХОВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ ЯК ОДНІЄЇ З КЛЮЧОВИХ СКЛАДОВИХ ЗАГАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ЦІННОСТЕЙ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ТА ОСНОВА НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ. Ввічливість. Humanitas, (5), 54–60. https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.5.8

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ