СОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА ЗДОБУВАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ ДИСТАНЦІЙНОГО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.4.12Ключові слова:
соціальна підтримка, дистанційне навчання, іншомовне спілкування, адаптація, мотивація, позитивне освітнє середовище, інтерактивністьАнотація
Основним завданням соціальної роботи у закладах вищої освіти є підтримка соціальної інтеграції, покращення психосоціального клімату у закладі освіти та формування сприятливого середовища для всебічного розвитку студентів. Напрямами покращення ефективності соціалізації є врахування особливостей кожного окремого студента та різних груп студентів (іноземних студентів, студентів з особливими освітніми потребами, соціально незахищених, пільгових категорій), моніторинг і зворотній зв’язок, психологічна підтримка, надання інклюзивних послуг, співпраця зі стейкхолдерами та потенційними роботодавцями. Виокремлено основні напрями покращення ефективності соціальної роботи зі здобувачами закладу вищої освіти: індивідуальний підхід, моніторинг і зворотній зв’язок, розширення можливостей психологічної підтримки, вдосконалення інклюзивних послуг розширення практик наставництва, створення центрів розвитку кар’єри та працевлаштування. Важливу роль у соціальній роботі зі студентами відіграє постійна взаємодія різних служб і підрозділів, а саме: залучення психологічної служби, юридичної служби, гуманітарного відділу та центрів кар’єри забезпечує узгодженість всіх дій щодо допомоги та підтримки студентів. Виокремлено ключові аспекти соціальної роботи зі здобувачами закладів вищої освіти під час навчання іноземних мов, а саме: адаптація студентів-початківців до нового освітнього середовища, психологічна підтримка, соціальна інтеграція, волонтерство і міжнародні проєкти, допомога у навчанні, кар’єрні консультації, культурна адаптація, медіація та підтримка. З’ясовано, що для адаптації навчальних матеріалів та методів навчання до дистанційного формату усі навчальні ресурси мають відповідати вимогам доступності. Інтерактивність та гейміфікація виступають як технології ефективного навчання іноземних мов.
Посилання
Григошкіна Я. В. Сучасні технології викладання іноземних мов: аналіз технологій для забезпечення ефективної індивідуальної освіти. Академічні візії. 2023. Вип. 21. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/issue/view/17
Ломакович В. Підвищення мотивації студентів під час вивчення практичного курсу німецької мови в умовах дистанційного навчання. Наукові записки. Серія : Педагогіка. 2021. № 2. С. 113–120. URL: https://www.researchgate.net/publication
Ertl S., Hartinger A., Kücherer B., Furtak E.M. “Formative Assessment in German Student-Teacher-Conference Format: Student Perceptions and Implications for Motivational Aspects of Learning.” International Journal of Elementary Education. 2022. 64–75. URL: https://opus.bibliothek.uniaugsburg.de/opus4/frontdoor/index/index/docId/92818
Gerhard U., Hoelscher M., Marquardt E. Knowledge Society, Educational Attainment, and the Unequal City: A Sociospatial Perspective. Space, place and educational settings. Publisher Springer International Publishing. P. 7–31.
Kazmaier, Daniel [Hrsg.]; Weber, Florian [Hrsg.]: Universität in der Pandemie. Bielefeld : transcript 2023, 478 S. – (Jahrbuch des Frankreichzentrums; 19) – URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-284343 – DOI: https://doi.org/10.25656/01:28434; https://doi.org/10.14361/9783839467893
Pasternack P. Unterscheidungen. In: Wissenschaftskommunikation, neu sortiert. Springer VS, Wiesbaden. 2022. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-39177-5_13
Schumann J. H., Crowell S. E., Jones N. E., Lee N., Schuchert S. A., Wood L. A. The Neurobiology of Learning: Perspectives from Second Language Acquisition, Lawrence Erlbaum Associates. 2004. URL: http://ndl.ethernet.edu.et/bitstream/123456789/57087/1/155pdf.pdf