РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЯК КЛЮЧОВА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЖУРНАЛІСТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ США

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.18

Ключові слова:

журналісти, професійна підготовка, США, критичне мислення, комунікація, професійна діяльність

Анотація

Доведено, що формування критичного мислення відіграє важливу роль у процесі професійної підготовки журналістів в університетах США. У статті наголошується, що забезпечення навичками критичного аналізу та оцінки інформації стає необхідним у медіа платформах. Досліджено, що критичне мислення в журналістиці має кілька ключових аспектів. По-перше, це здатність аналізувати джерела інформації та визначати їхню надійність та достовірність. Журналісти повинні бути вмілими відрізняти факти від домислів, розуміти потенційні конфлікти інтересів та стежити за представленням інформації. По-друге, критичне мислення включає в себе здатність аналізувати та оцінювати аргументацію. Журналісти повинні бути здатними розуміти, які докази підтримують твердження, які логічні помилки можуть бути присутніми та які можуть бути приховані мотиви учасників дискусії. Проаналізовано вимоги до сучасних журналістів, які стають все більш складними. Обґрунтовано, що формування критичного мислення є необхідною запорукою для успішної кар’єри в сфері журналістики, а саме допомагає студентам-журналістам аналізувати та оцінювати інформацію з різних джерел, здійснювати ретельний аналіз подій, фактів та джерел інформації без упередженості, відстоювати свою точку зору та реагувати на інформаційні провокації, розпізнавати стереотипи та маніпулятивні методи, що є важливим в епоху широкого доступу до інформації. Аргументовано, що критичне мислення розвиває у студентів навички критичного аналізу суспільних проблем, які є необхідними для якісного журналістського виробництва. Студенти-журналісти, які володіють критичними навичками, вміють визначати правдивість і достовірність інформації, перевіряти її джерела та детально аналізувати контекст. Це сприяє збалансованому та об’єктивному висвітленню подій та розвитку свідомого громадянства. На основі проведеного дослідження зроблено висновок, що університети США, забезпечуючи навчання з критичного мислення, формують майбутнє покоління журналістів, які зможуть виконувати свою професійну діяльність, аналізуючи соціальні, економічні та політичні проблеми.

Посилання

Багай Б. М. Інноваційні педагогічні технології у сучасній школі, 2016. 11 с.

Баханов К. О. Професійний довідник вчителя історії. Харків : Основа, 2011. 239 с.

Ліпман М. Чим може бути критичне мислення? Освітня платформа «Критичне мислення». Взято з: http://www.criticalthinking.expert/materiali-dlya samoosviti/eksperti-radyat-pochitati/

Методичний бюлетень на тему: «Розвиток критичного мислення», 2017. Взято з: http://cnttum.ks.ua/asdasdasdsssa.htm

Онкович Г. В. Нові вектори розвитку сучасної медіаосвіти. Журналістика. Філологія. Медіаосвіта : зб. наук. праць всеукраїнської науково-практичної конференції. Полтава, 2014. С. 150–156.

Писаренко Л. М. Медіаграмотність як ефективний метод розвитку особистості. International scientific and practical conference «The European development trends in journalism, PR, media and communication» : conference proceedings, February 26–27, 2021.180 с.

Пометун О. І. Як розвивати критичне мислення в учнів (з прикладом уроку), 2017. Взято з: https://nus.org.ua/articles/krytychne-myslennya-2/

Рахімов А. Формування творчого мислення школярів в процесі навчальної діяльності. Київ : АССА, 2016. 167 с.

Харченко Н. В. Розвиток критичного мислення. Інноваційні форми роботи для дітей і дорослих. Київ : «Видавнича група «Шкільний світ», 2018. 120 с.

Clark R. P. The pyramid of journalism competence: what journalists need to know, 2014. Retrieved from: https://www.poynter.org/reporting-editing/2014/the-pyramid-of-journalism-competence-what-journalists-need-to-know/

Lipman M. Critical thinking: What can it be? Institute of Critical Thinking. Resource Publication, 1988. Series 1. № 1. 12 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-14

Як цитувати

МАРЦІХІВ, Х. (2023). РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЯК КЛЮЧОВА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЖУРНАЛІСТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ США. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 120–124. https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.18

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА