АНГЛІЙСЬКА ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА: СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА НАРАТИВНІ СТРАТЕГІЇ
Ключові слова:
дитяча література, жанр, наратологія, наративна (оповідна) стратегія, фентезі, фантастика, література в жанрі «меш-ап», темаАнотація
Зроблено спробу виявити основні тенденції розвитку сучасної дитячої літератури загалом та англійської зокрема, а також з’ясувати, які наративні засоби і стратегії автори використовують у сучасних творах для дітей. Визначено специфічні риси літератури для дітей у контексті жанрової класифікації на основі аналітико-синтетичних методів наукового дослідження та принципів структурної наратології. Ці особливості розглянуто щодо тематики, мотивів, жанрів і вибору літературних персонажів. Було встановлено, що сучасні автори дитячої літератури надають перевагу формі, стилістичним засобам і способам подання художнього матеріалу. Доведено, що сучасна дитяча література характеризується захоплюючою тематичною насиченістю і великою різноманітністю жанрових прошарків. Текстам дитячої літератури властиві оригінальність композиційних форм і новітні привабливі наративні стратегії, вони вражають своєю простотою та домінуванням дії і персонажів у дії. Акцент зроблено на новизні тем (зокрема, насильство, страхи, війна, відчуження), а також на формах оповіді, які прагнуть не лише розважати дітей, а й давати їм знання про основи життя, формувати в них здібності протистояти тим викликам, що очікують на них у майбутньому, викликати інтерес до читання у сучасному комп’ютиризованому світі.
Посилання
Зайцева К. В. Наративні моделі в сучасній дитячій літературі (на матеріалі української, білоруської прози) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.05 / Катерина Валеріївна Зайцева ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – К. : [б. в.], 2015. – 19 c.
Armstrong J. Narrative and Violence / Jennifer Armstrong // The Alan Review 33.3. – 2003. – Р. 18–19.
Bal M. Narratology: Introduction to the Theory of Narrative / Mieke Bal. – 2nd edition. – Toronto, Buffalo : University of Toronto Press, 1997. – 167 p.
Birketveit A. Self interpretation and ideology in children’s literature [Electronic resource] / А. Birketveit. – Access mode : http://www.hib.no/aktuelt/nyheter/2006/11/Birketveit.pdf.
Blezza Picherle S. Il fascino della narrativa a colori / S. Picherle Blezza // Il Pepeverde. – 2004. – № 19. – Р. 34–43.
Blezza Picherle S. L’albo illustrato. Immagini, significati, sensi / S. Blezza Picherle // Compagno A. (a cura di). Poche storie... si legge!, supplemento al n. 20 de Il Pepeverde, 2004. – Р. 66–69.
Booth Wayne C. The Rhetoric of Fiction / Wayne C. Booth. – Chicago : University of Chicago Press, 1961. – P. 530.
Chatman S. Characters and Narrators: Filter, Center, Slant, and Interest-Focus / Seymour Chatman // Poetics Today. – 1986. – Vol. 7 (2). – Р. 189–204.
Dahl R. Roald Dahl’s Revolting Rhymes / Roald Dahl. – Puffin Books, 1995.
Dahl R. The BFG / Roald Dahl. – Jonathan Cape edition, 2002. – P. 224.
Grahame-Smith, Seth. Pride and Prejudice and Zombies / Seth Grahame-Smith. – Philadelphia : Quirk Books, 2009.
Kellogg C. “Pride and Prejudice and Zombies” by Seth Grahame-Smith / Carolyn Kellogg // Los Angeles Times. – 2009. – April 4.
Koehnecke D. Smoky Night and Crack: Controversial Subjects in Current Children’s Stories / Diane Koehnecke // Children’s Literature in Education. – 2001. – Vol. 32 (1). – Р. 17–30.
Lewis C. S. The Chronicles of Narnia / C. S. Lewis. – London : Harper Collins, 2005.
Mitts-Smith D. Picturing the Wolf in Children’s Literature / Debra Mitts-Smith. – London : Routledge, 2010.
Musgrave P. M. From Brown to Bunter: The Life and Death of the School Story / P. W. Musgrave. – London : Routledge & Kegan Paul, 1985.
Nikolaieva M. Introduction to the theory of Children’s Literature / Maria Nikolajeva. – Tallin : Tallinn Pedagogical University, 1997.
Nikolaieva M. Picture book / Maria Nikolajeva // The Oxford Encyclopedia of Children’s Literature. – New York : Oxford University Press, 2006. – Vol. 3. – Р. 247–251.
Nikolaieva M. The Dynamics of Picturebook Communication / M. Nikolajeva, C. Scott // Children’s Literature in Education. – 2000. – Vol. 31 (4). – Р. 225–239.
Nikolajeva M. Aesthetic Approaches to Children’s Literature / Maria Nikolajeva. – Lanhammd : Scarecrow, 2005.
Nikolaieva M. Children’s Literature Comes of Age: Toward a New Aesthetic / Maria Nikolajeva. – N. Y. : Garland, 1996.
Nimon M. Violence in Children’s Literature Today / Maureen Nimon // Dreams and Dynamics. Selected Papers from the Annual Conference of the International Association of School Librarianship. – Adelaide, Australia, 1993. – Vol. 22. – Р. 29–36.
Shalahinov B. Children’s literature: the concept of historical periodization / B. Shalahinov // Word and Time. – 2013. – Vol. 8.
Singer M. What is a Short Story? [Electronical resource] / Marilyn Singer // The Alan Review. – 2000. – Vol. 28 (1). – Accese mode : https://scholar.lib.vt.edu/ejournals/ALAN/v28n1/singer.html.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.