ПРОЄКТУВАННЯ КОМПЛЕКСНОГО ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ З ОСНОВ ФУНДАМЕНТАЛЬНИХ ТА ПРИКЛАДНИХ НАУК ДЛЯ БАКАЛАВРІВ ТЕХНІКО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pet-2023-2-3

Ключові слова:

рефлексія, інтегрування, вибір професії, кооперація, фундаментальні, прикладні дисципліни, готовність до вибору

Анотація

Проблеми процесу технологізації, з якими стикнулася сучасна система освіти, можна виокремити залежно від кутів погляду на це питання, з одного боку, стрімким поширенням різноманітних інновацій, особливо нових педагогічних технологій, а з іншого боку, недостатніми знаннями та рівнем оволодіння ними педагогами. Визначення мети процесу навчання як набуття певної суми знань не викликало б сумніву, коли йшлося про академічну освіту, про оволодіння теоретичними знаннями, формування широкого наукового кругозору та загальної культури сучасного фахівця. Особливо це актуально для вчителя технологій у сучасних умовах, які швидко змінюються, коли педагогічні ЗВО мають готувати такого вчителя технології, який, крім ціннісних особистих якостей, повинен володіти на належному професійному рівні знаннями, уміннями та навичками технологічної діяльності. Розпорошеність курсів освітньої програми системи підготовки педагогічних кадрів техніко-технологічних спеціальностей спрацьовує на перевантаження навчальних планів і відповідно студентів вивченням навчальних дисциплін нефахового спрямування. Так, для них обов’язково слід мати підготовку з матеріалознавства, основ техніки та технологій, опанування якими на належному рівні можливе лише за умови наявності відповідної матеріально-технічної бази та навчально-методичного забезпечення. Тому найбільш оптимальним варіантом виходу із цієї ситуації є проведення інтегрування подрібнених курсів науково-предметної підготовки бакалаврів середньої і професійної освіти, а також навчальних дисциплін загальнотехнічного циклу, вивчення яких створює стартову основу для техніко-технологічної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання, учителів трудового навчання та технологій. Таким чином, інтеграція зумовлена потребою вищого рівня процесу систематизації технічних знань, їх ущільненості та економічності, передбачає усунення дублювання у викладанні навчального матеріалу суміжних навчальних дисциплін, а також необхідністю посилення професійної спрямованості системи технологічної освіти.

Посилання

Андрущенко В.П. Інформаційний вимір сучасної освіти / В. Андрущенко, О. Кивлюк, О. Скубашевська. Київ : «МП Леся», 2017. 956 с.

Бех І.Д. Компетентнісний підхід у сучасній освіті. Педагогіка вищої школи: методологія, теорія. Київ : Генезис, 2009. С. 21–25.

Бодненко Т.В. Професійно-орієнтоване навчання технічних дисциплін майбутніх фахівців комп’ютерних систем : монографія. Черкаси : Вид-во «ІнтерлігаТОР», 2016. 372 с.

Війчук Т.І. Прикладна спрямованість змісту навчання як засіб формування статистичних уявлень учнів. Дидактика математики: проблеми і дослідження. Донецьк : ДонНУ, 2008. Вип. 30. С. 194–199.

Жерноклєєв І.В. Сучасний стан і реформа системи підготовки майбутніх учителів технології та професійного навчання у Швеції. Проблеми трудової і професійної підготовки : науково-методичний збірник. Слов’янськ, 2011. Вип. 16. С. 43–51.

Особливості інтегрованого тестового контролю технічних дисциплін і природничо-математичних дисциплін в середніх професійно-технічних навчальних закладах / А.В. Касперський, Ю.В. Немченко, О.М. Кучменко, О.М. Дейнека. Збірник наукових праць Херсонського державного університету. Педагогічні науки. 2016. Вип. 69(1). С. 157–161.

Корець М.С. Фізико-математична підготовка фахівців технологічної та професійної освіти. Актуальні проблеми методології та методики навчання фізико-математичних дисциплін : Всеукраїнська науково-практична конференція, присвячена 85-річчю від дня народження кандидата фізико-математичних наук, завідувача кафедри методології та методики навчання фізико-математичних дисциплін вищої школи, професора Івана Тихоновича Горбачука. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. С. 99–100.

Кремінь В.Г., Биков В.Ю. Категорії «простір» і «середовище»: особливості модельного подання та освітнього застосування. Теорія і практика управління соціальними системами. 2013. № 2. С. 3–16.

Марущак О.В. Інтеграція знань з матеріалознавства у професійній підготовці майбутніх фахівців швейного виробництва : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського. Вінниця, 2005. 260 с.

Сидоренко В.К. Інтеграція трудового навчання і креслення як засіб розвитку технічних здібностей школярів (дидактичний аспект) : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01. Київ, 1995. 435 с.

Тхоржевський Д.О. Яким має бути зміст освітньої галузі «Технології». Трудова підготовка у закладах освіти. 2000. № 3. С. 7–10.

Шевченко В.В. Роль інформаційних компетенцій та компетентностей у професійній діяльності майбутнього вчителя. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 13. Проблеми трудової та професійної підготовки. Випуск 6 : збірник наукових праць. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2010. С. 236–242.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-24

Як цитувати

КОРЕЦЬ, М., ШЕВЧЕНКО, В., НЕМЧЕНКО, Ю., КУЧМЕНКО, О., & КОРОСТЕЛЬ, П. (2023). ПРОЄКТУВАННЯ КОМПЛЕКСНОГО ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ З ОСНОВ ФУНДАМЕНТАЛЬНИХ ТА ПРИКЛАДНИХ НАУК ДЛЯ БАКАЛАВРІВ ТЕХНІКО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Фізика та освітні технології, (2), 20–29. https://doi.org/10.32782/pet-2023-2-3