ПЛАСТИКА СЦЕНІЧНОГО РУХУ ТА АРТИСТИЗМ У СУЧАСНОМУ ЕСТРАДНОМУ СПІВІ
Ключові слова:
естрадний спів, естрадне вокальне виконавство, мистецтво естради, сценічний рух, артистизм.Анотація
Сучасне естрадне мистецтво представлене широкою палітрою музичних виражень. Характерною особливістю мистецтва естради є його наповненість світло-звуковими ефектами, динамічність сценічних образів, а також можливість легко адаптуватись до нових стилів та технологій, що формує нові вимоги до підготовки естрадного співака до виступів на сцені. Метою статті є вивчення пластики сценічного руху та артистизму в сучасному естрадному співі як важливого елемента публічного виступу естрадного співака. Методологія дослідження базується на поєднанні теоретичних та практичних підходів, методів аналізу та синтезу, порівняння, систематизації теоретичних даних. У статті здійснено аналіз впливу пластики сценічного руху та артистизму на розвиток творчого потенціалу сучасного естрадного співака. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній здійснено дослідження сучасних підходів до естрадного вокального виконавства у взаємозв’язку з такими засобами сценічної виразності як пластика сценічного руху та артистизм. Окремо розглядаються питання взаємодії співу, рухів та акторської майстерності під час публічного виступу на сцені, а також вплив засобів сценічної виразності на загальну сценічну презентацію естрадного співака, що є необхідним елементом сучасного мистецтва естради. Висновки. Пластика сценічного руху та артистизм є важливими складовими публічного виступу сучасного естрадного виконавця, адже вони допомагають підсилити емоційність виконання вокального твору та формують загальне враження про артиста та рівень його професійності. Вдале поєднання сценічних рухів, артистизму та вокального виконавства створює ефектну презентацію, що дає змогу співакові захопити увагу слухачів та створити унікальну атмосферу. Розглянуті в статті положення можуть стати в нагоді в процесі навчання майбутніх артистів та для розробки нових методик викладання мистецьких дисциплін.
Посилання
Гавацко Е. П. Формування вокальних навичок у вихованців студії естрадного співу: наук.-метод. посіб. Ужгород, 2017. 65 с.
Красовська Л. О. Про пластику та постановку номера естрадного співака. Культура України. Харків: ХДАК, 2018. Вип. 61. С. 149–156.
Откидач В. М. Естрадний спів і шоу бізнес: навч.-метод. посіб. Вінниця: Нова Книга, 2013. 368 с.
Прохорова Л. В. Українська естрадна вокальна школа: навч. посіб. для студентів ВНЗ культури і мистецтв ІІІ–ІV рівнів акредитації. Вид. 2-е. Вінниця: НОВА КНИГА, 2006. 384 с.
Садовенко С. М. Творчий діалог та перехресні взаємовпливи у співпраці естрадного артиста вокаліста і звукорежисера/саунд-дизайнера в сучасних умовах соціокультурної реальності. Мистецтвознавчі записки: зб. наук. праць. Вип. 37. Київ: ІДЕЯ ПРИНТ, 2020. С. 234–241.
Соболєва О. Д. Формування вокально-виконавських якостей на заняттях вокалу. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. Харків: ХДАДМ, 2015. Вип. 1. С. 46–50.
Сухолова М. А. Значення артистичності у формуванні іміджу виконавця-вокаліста. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 23. Т. 2. С. 110–113.
Уява. Словник української мови: в 11 томах / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. Том 10. Київ: Наукова думка, 1979. С. 545.
Фоломєєва Н. А. Виконавська майстерність естрадного співака: навч-метод. посіб. Суми, 2021. 169 с.
Хлистун О. С. Режисура української пісенної естради: стратегії творчості. Вісник КНУКіМ. Серія: Мистецтвознавство. 2015. Вип. 33. С. 160–165.