ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНОГО ВИКОНАВСТВА ДІТЕЙ У МИСТЕЦТВІ ЕСТРАДИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2022-5-1

Ключові слова:

дитяче вокальне виконавство, мистецтво естради, сценічний рух, артистизм, робота з мікрофоном, сценічний костюм, репертуар

Анотація

Важливе місце у сучасній українській культурі займає музичне мистецтво естради. Естрада як соціокуль- турний феномен захоплює шанувальників своєю експресивністю, доступним змістом та яскравістю сценічного втілення. Метою роботи є аналіз чинників формування дитячого вокального виконавства у мистецтві естради. Методологія дослідження ґрунтується на використанні системного підходу, методів систематизації теоре- тичних даних, аналізу та синтезу. У статті здійснено комплексну характеристику чинників дитячого вокаль- ного виконавства у мистецтві естради. Наукова новизна дослідження зумовлена тим, що зважаючи на малу кількість досліджень проблематики дитячого вокального виконавства в мистецтві естради, було здійснено ана- ліз тих чинників, які безпосередньо впливають на вокальне та сценічне вираження юних артистів. Враховуючи вимоги сучасної музичної естради, розгляд дитячого вокального виконавства як сукупності вокальної складової, пластики сценічного руху, артистичності, уміння працювати зі звукопідсилюючою технікою та грамотного підбору дитячого репертуару набуває все більшої актуальності. Висновки. Означені у статті засоби сценічної виразності слід застосовувати так, щоб вони допомагали дитині створити цілісний сценічний образ. В кожному юному виконавцеві потрібно вміти розкрити артиста та підкреслити його творчу індивідуальність. Вокально- виконавський артистизм є поєднанням музично-інтелектуальних, вокально-виконавських та творчо-комуніка- тивних властивостей. Він проявляється у здатності до емоційно-вольової саморегуляції, яка забезпечує здій- снення впливу виконавця на слухачів під час концертного виступу, донесення до них художньо-образного змісту твору, що, у свою чергу, зумовлює формування цілісності творчого вираження співака. Саме це відображає одну з найголовніших особливостей естрадного виступу – спілкування артиста з глядачем.

Посилання

Бокоч В. А., Кузьменко-Присяжна Л. І., Остапенко Л. В. До проблеми методики навчання естрадному вокалу. Молодий вчений. 2017. № 8. С. 31–34.

Гавацко Е. П. Формування вокальних навичок у вихованців студії естрадного співу : наук.-метод. посіб. Ужгород, 2017. 65 с.

Даюк Ж., Денисюк В. Підготовка майбутніх співаків до вокально-сценічної професійної діяльності. Нова педагогічна думка. 2019. № 1. С. 161–163.

Дрожжина Н. В. Вокальне мистецтво естради: історія, теорія, практика. Навчальний підручник для здобувачів ступеня магістра закладів вищої освіти культури і мистецтв III–IV рівнів акредитації зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво» спеціалізації «Музичне мистецтво естради». Харків: Видавництво «Естет Принт», 2019. 336 с.

Кавун В. М. Історико-теоретичні аспекти становлення вокального мистецтва. Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство. Київ : Міленіум, 2017. Вип. 1(8). С. 160–164.

Красовська Л. О. Про пластику та постановку номера естрадного співака. Культура України. Харків : ХДАК, 2018. Вип. 61. С. 149–156.

Курганова Я. О. Естрадно-вокальне виконавство та освітня система в сучасному Харкові. Культура України. Харків : ХДАК, 2016. Вип. 54. С. 76–86.

Олексюк О. М. Музична педагогіка: навч. посіб. / Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. Київ, 2006. 188 с.

Откидач В. М. Естрадний спів і шоу бізнес : навч.-метод. посіб. Вінниця: Нова Книга, 2013. 368 с.

Рось З. П. Особливості роботи з розвитку вокально-виконавської техніки естрадно-джазових співаків : навч. посіб. з метод. рек. Івано-Франківськ: «СІМИК», 2019. 66 с.

Самая Т. В. Естетичні проблеми саунду у естрадному вокальному виконавстві. Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство. 2015. Вип. 2. С. 193–198.

Соболєва О. Д. Формування вокально-виконавських якостей на заняттях вокалу. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. Харків : ХДАДМ, 2015. Вип. 1. С. 46–50.

Сухолова М. А. Значення артистичності у формуванні іміджу виконавця-вокаліста. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 23. Т. 2. С. 110–113.

Ткаченко М. О. До проблеми втілення художнього образу вокального твору засобами сценічної виразності (в контексті виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва). Педагогічні науки. 2017. № 75. Т. 2. С. 192–195.

Фоломєєва Н. А. Виконавська майстерність естрадного співака : навч-метод. посіб. Суми, 2021. 169 с.

Хлистун О. С. Режисура української пісенної естради: стратегії творчості. Вісник КНУКіМ. Серія : Мистецтвознавство. 2015. Вип. 33. С. 160–165.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-13

Як цитувати

БОРИН, О. (2023). ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНОГО ВИКОНАВСТВА ДІТЕЙ У МИСТЕЦТВІ ЕСТРАДИ. Fine Art and Culture Studies, (5), 3–8. https://doi.org/10.32782/facs-2022-5-1

Номер

Розділ

Статті