ОСОБЛИВОСТІ КОМПОЗИТОРСЬКО-ВИКОНАВСЬКОГО СТИЛЮ ОЛЕКСАНДРА КУЛИКА
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2025-3-1-11Ключові слова:
сучасна українська музика, виконавський стиль, композиторська творчість, бурлеска, гітарне письмо, гітарний оркестр, виконавська інтерпретація, творчість О. КуликаАнотація
Статтю присвячено осягненню феноменології творчості Олександра Кулика через виокремлення особливостей композиторсько-виконавського стилю, який є яскравим представником сучасної генерації українських гітаристів-виконавців, композиторів і педагогів. У творчій діяльності О. Кулика є взаємообумовленими виконавський, композиторський та педагогічний вектори, що дозволяє розглядати його як носія універсального типу творчої особистості. Особлива увага в дослідженні приділена аналізу композиторського стилю О. Кулика в контексті сучасного гітарного музикування. Мета статті полягає у виявленні специфіки композиторсько-виконавського стилю О. Кулика шляхом аналізу жанрово-стильових та онтосеміотичних параметрів його творчості. Реалізація даної дослідницької стратегії полягає також у залученні концепції універсалізму творчої особистості, яка дозволяє осмислити багатоаспектність діяльності як цілісну стильову систему. Наукова новизна теми розкривається через застосування методологічного синтезу, який об’єднує жанрово-стильовий аналіз, онтосемі-отичний підхід та принципи інтерпретативного методу. Важливим аспектом новизни й актуальності теми є відсутність наукових розвідок щодо творчості О. Кулика. В дослідженні зроблений акцент на розкритті жанрово-стильових та онтосеміотичних особливостей гітарної творчості О. Кулика на прикладах творів «Бурлеска» та «Танок нічних хвиль», що репрезентують авторське бачення жанрової природи, художньо-образної структури та специфіки гітарного письма в умовах сучасного музичного мислення.Висновки стосуються виявлення стильових особливостей творчості О. Кулика як цілісного явища сучасної української гітарної культури, де взаємодіють елементи необарокового стилю, поетики неофольклоризму та рис сучасної інтонаційності, що об’єднані авторським філософсько-художнім баченням музики.
Посилання
Гриненко С. М. Гітарний оркестр: історія формування та сучасний стан. Мистецтвознавчі записки. 2018. Вип. 34. С. 302–309.
Гриненко С. Сучасні світові тенденції розвитку гітарного мистецтва та їх вплив на формування української виконавської школи. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2018. Вип. 20. Том 1. С. 39–42.
Доценко В. І., Ткаченко В. М. Творчі стратегії класу гітари ХНУМ імені І. П. Котляревського. Аспекти історичного музикознавства. 2021. Вип. 22. С. 72–85.
Іванніков Т. Гітарне мистецтво ХХ століття як феномен творчості : монографія. Кам’янець-Подільський : ПП Зволейко Д. Г., 2018. 392 c.
Коменда О. І. Універсальна творча особистість в українській музичній культурі : дис. … доктора мистецтвознавства : 17.00.03. Київ, 2020. 512 с.
Курач Ю. Індивідуальний стиль музичної творчості як феномен життєтворення. Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка. Львів, 2024. Вип. 52. С. 21–26.
Ніколаєвська Ю. В. Харківська гітарна школа: таланти і час : монографічний нарис. Харків : Факт, 2017. 108 с.
Ткаченко В. М. Володимир Доценко і його гітарна школа (до 25-річчя класу гітари Харківського національного університету мистецтв ім. І. П. Котляревського). Культура України. 2015. Вип. 51. С. 118–127.
Шаповалова Л. В. Володимир Доценко – HOMO MUSICUS. Інтерпретологічний коментар. Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії практики освіти. Харків, 2008. Вип. 23. С. 157–164.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.