РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2025-3-1-15Ключові слова:
творчі здібності, творчий потенціал, музичне мистецтво, фахова підготовка, художньо-творча діяльність, інноваційні методикиАнотація
У статті розглядається проблема розвитку творчих здібностей студентів у процесі фахової підготовки за спеціальністю «Музичне мистецтво». У сучасних умовах оновлення мистецької освіти та інтеграції її в європейський освітній простір зростає потреба у формуванні конкурентоспроможного фахівця, здатного до самореалізації, творчого мислення, креативного підходу до виконання професійних завдань. Саме тому розвиток творчих здібностей майбутніх бакалаврів музичного мистецтва виступає одним із ключових напрямів їхньої фахової підготовки. Мета статті – з’ясувати методологічні засади, педагогічні умови та ефективні форми і методи розвитку творчого потенціалу майбутніх бакалаврів музичного мистецтва у процесі професійного навчання, а також виокремити чинники, що сприяють формуванню індивідуального творчого стилю виконавця. Методологія дослідження базується на поєднанні системного, компетентнісного та діяльнісного підходів.Застосовано комплекс загальнонаукових та педагогічних методів: аналіз і синтез наукових джерел, спостереження за навчальним процесом, педагогічний експеримент, анкетування та порівняльний аналіз результатів навчання. Особлива увага приділяється аналізу ефективності міждисциплінарної інтеграції у підготовці творчої особистості. Наукова новизна полягає у розкритті особливостей розвитку творчих здібностей майбутніх бакалаврів музичного мистецтва та визначенні їхнього взаємозв’язку з компонентами професійної підготовки.Уперше систематизовано педагогічні умови, що оптимізують процес розвитку творчості в музичній освіті, з урахуванням сучасних тенденцій музичної педагогіки, а також розроблено практичні орієнтири для викладачів щодо поетапного формування креативного мислення та художньо-інтерпретаційних умінь студентів.Висновки. Системна реалізація креативно орієнтованої методики в навчальному процесі сприяє підвищенню рівня творчості, музичної виразності, інтерпретаційної самостійності та професійної мотивації студентів. Успішне формування творчих здібностей залежить від інтеграції міждисциплінарного підходу, гнучкості навчальних програм, а також від створення сприятливого освітнього середовища, орієнтованого на розвиток творчої індивідуальності. Отримані результати можуть бути використані в освітній практиці закладів вищої мистецької освіти та у подальших дослідженнях проблеми формування творчої особистості митця, здатного до адаптації в умовах динамічного мистецького середовища та інноваційного розвитку музичного мистецтва.
Посилання
Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень : моногр. / ред.: В. О. Моляко; О. Л. Музика ; Держ. фонд фундамент. дослідж. М-ва освіти і науки України. Житомир : Рута, 2006. 320 с. Бібліогр.: с. 306–319.
Іваненко О. А. Особливості інтегрованого навчання в закладах спеціалізованої мистецької освіти. Традиційні та інноваційні підходи до наукових досліджень : матеріали V Міжнародної наукової конференції, м. Тернопіль, 7 липня, 2023 р. / Міжнародний центр наукових досліджень. Вінниця : Європейська наукова платформа, 2023. С. 189–190.
Панченко Г. П. Творчі здібності майбутнього вчителя музичного мистецтва: теорія і практика [Текст] : монографія / Г. П. Панченко. Мелітополь : Видавництво МДПУ імені Богдана Хмельницького, 2020. 176 с.
Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька : навчальний посібник. Тернопіль : Навчальна Книга – Богдан, 2005. 360 с.
Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості : підручник. Київ : Міленіум, 2006. 346 с.
Gardner, H. The Unschooled Mind: How Children Think and How Schools Should Teach. New York : Basic Books. 2011. 352 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.