ТВОРЧА ПОСТАТЬ ААРОНА АВШАЛОМОВА ТА ЇЇ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК КИТАЙСЬКОГО МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ХХ СТ.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2025-3-1-27

Ключові слова:

Аарон Авшаломов, музичне мистецтво, китайська музика, творча постать, композитор, творча діяльність, міжкультурний діалог «Схід – Захід»

Анотація

Статтю присвячено визначенню характеру засадничого впливу видатного композитора і культурного діяча ХХ ст. Аарона Авшаломова на формування і розвиток китайського музичного мистецтва ХХ – початку ХХІ ст.Актуальність роботи детермінована масштабом мистецької постаті Аарона Авшаломова, важливістю наукового осягнення ролі цього композитора у становленні нового музичного мистецтва Китаю ХХ – початку ХХІ ст. та практичною відсутністю таких досліджень в українському музикознавстві. Мета дослідження – розкрити історичне значення творчої постаті та діяльності Аарона Авшаломова та визначити його вплив на розвиток китайського музичного мистецтва ХХ – початку ХХІ ст. Методами дослідження є історичний, персоналістичний, аксіологічний, культурологічний та діяльнісний.Наукова новизна дослідження полягає у тому, що у статті уперше в українському музикознавстві визначено мистецько-світоглядні позиції Аарона Авшаломова та обґрунтовано характер його історичного впливу на розвиток китайського музичного мистецтва ХХ – початку ХХІ ст.Підкреслено величезну захопленість Авшаломова традиційною китайською музикою. Узагальнено визначення засадничої ролі творчої постаті, мистецькій діяльності та композиторської спадщини Аарона Авшаломова в формуванні китайського музичного мистецтва ХХ століття у світовому науковому дискурсі. Акцентовано широке визнання Аарона Авшаломова у Китаї як одного з найбільш шанованих іноземних митців. Висвітлено мистецькі заходи в Китаї на честь ювілею композитора.У висновках підкреслено величезний вплив творчої постаті та мистецької діяльності Аарона Авшаломова на історичну долю китайського музичного мистецтва ХХ – початку ХХІ ст. Перспективи подальших досліджень можуть бути пов’язаними з конкретизацією культуротворчої ролі митця, детальним вивченням його музично-теоретичного і композиторського доробку, а також педагогічної діяльності.

Посилання

Кун Чжуцзюнь. Аарон Авшаломов – фундатор китайської оперної та симфонічної музики ХХ ст. Культура та інформаційне суспільство ХХІ століття : матеріали всеукр. наук.-теорет. конф. молодих учених, 23–24 квіт. 2020 р. / Харків. держ. акад. культури, Нац. акад. мистецтв України. Харків, 2020. C. 118–120.

Кун Чжуцзюнь. Аарон Авшаломов як фундатор жанру китайського академічного балету. Культура та інформаційне суспільство ХХІ століття : матеріали всеукр. наук.-практ. конф. молодих учених, 22–23 квіт. 2021 р. Харків, ХДАК, 2021. С. 144–145.

Кун Чжуцзюнь. Жанр інструментального концерту в творчості Аарона Авшаломова. Культурологія та соціальні комунікації: інноваційні стратегії розвитку : матер. міжнар. наук. конф. (22–23 листопада 2023 р.) / під ред. доц. Н. Рябухи та ін. Харків : ХДАК, 2023. С. 153–154.

Кун Чжуцзюнь. Інноваційні особливості композиторського стилю Аарона Авшаломова (на матеріалі аналізу Концерту для флейти з оркестром). Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники: М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 70. Том 1. С. 166–171.

Кун Чжуцзюнь. Музика А. Авшаломова відкриває музичний фестиваль «Китай зараз» у Нью-Йорку: діалог Сходу та Заходу. Культурологія та соціальні комунікації: інноваційні стратегії розвитку : матер. міжнар. наук. конф. (17–18 листопада 2022 р.) / під ред. доц. Н. Рябухи та ін. Харків : ХДАК, 2022. С. 358–359.

Кун Чжуцзюнь. Музика Аарона Авшаломова як символ культурної взаємодії Сходу та Заходу: європейські концерти Шанхайського симфонічного оркестру. Культура та інформаційне суспільство ХХІ ст. : матеріали між- нар. наук. конф., 20–21 квітня 2023 р. Харків : ХДАК, 2023. С. 341–343.

Кун Чжуцзюнь. Оперна творчість Аарона Авшаломова. Музичне мистецтво і культура : науковий вісник Одеської національної музичної академії імені А. В. Нежданової. Вип. 33. Кн. 1. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2021. С. 109–120.

Кун Чжуцзюнь. Симфонічна поема «Хутуни Пекіна» (“Beiping Hutong”) Аарона Авшаломова: драматургічні та мовно-композиційні особливості. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [ред.-упоряд.: М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2024. Вип. 75. Том 2. С. 36–42.

Польська І. І., Кун Чжуцзюнь. Творча діяльність Аарона Авшаломова в контексті розвитку музичного мистецтва Китаю ХХ століття. Китайська цивілізація: традиції та сучасність : матеріали міжнародної наукової конференції, 24 листопада 2021 р. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. С. 118–121.

Польська І. І. Відгук офіційного опонента на дисертацію Сун Мейсюань «Взаємодія жанрової та виконавської стилістики в фортепіанних творах китайських композиторів», подану на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво». URL: https://num.kharkiv.ua/science/disposable-council-025

Bian Zushan. He dedicated his life to the cause of Chinese folk music. In commemoration of the 115th anniversary of the birth of Aaron Avshalomov. URL: https://jx100.rymusic.art/detail/835475 (In Chinese).

Composer Aaron Avshalomov URL: https://www.sohu.com/a/807863353_121286085 (In Chinese).

Enomoto, Yasuko. Musicians’ Capital: Shanghai: The Origins of Western Music in Modern China. Shanghai : Shanghai Music Press, 2003. 320 p.

Fu Lei. Talking about the future of Chinese music and drama from the “Municipal Chinese Music Concert”. URL: https://renzhux.wordpress.com/2007/06/01/从“工部局中国音乐会”说到中国音乐与戏剧底前/ (In Chinese).

He Yilin. A brief discussion on the contribution and influence of Russian composer Zilpin on Chinese and Japanese music activities. 2021-03-15. URL: https://www.fx361.cc/page/2021/0315/7769390.shtml (In Chinese).

Honoring the Master of Music – Concert in Honor of the 130th Anniversary of the Birth of Aaron Avshalomov. Shanghai : Dudu Strange History. 2024-09-12. URL: https://www.sohu.com/a/808373434_121654133 (In Chinese).

Jiang Chunfang. A Foreigner Who Dedicated Himself to the Study of Chinese Folk Music: The Ideas and Practices of Aaron Avshalomov. Music Lover, 1983 (1) (In Chinese).

Korabelnikova L. Alexander Tcherepnin: The Saga of a Emigré Composer. Edited by Anna Winestein. Translated by Sue-Ellen Hershmann-Tcherepnin. Bloomington : Indiana University Press, 2008. 288 p.

Li, Rui (2024). Global musical modernism in China, 1927–1979. MPhil(R) thesis. University of Glasgow. 2023. 136 p.

Qi Binbin. Avshalomov, Aaron. URL: https://jx100.rymusic.art/detail/835475 (In Chinese).

Wei Zhongle. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Wei_Zhongle

Winzenburg, John (2012). Aaron Avshalomov and New Chinese Music in Shanghai, 1931–1947. Twentieth-Century China. 37 (1): 50–72.

Winzenburg, J. (2016). Musical-Dramatic Experimentation in the Yangbanxi: A Case for Precedence in The Great Wall. In: Clark P., Pang L., Tsai TH. (eds). Listening to China’s Cultural Revolution. Chinese Literature and Culture in the World. Palgrave Macmillan, New York. 2016. Pp. 189–212.

Xu Haoyang. Avshalomov’s contribution to the development of modern Chinese music. URL: http://www.oxiang.com/ music/20170808/63637.html (In Chinese).

Zhang Yajing. Aaron Avshalomov’s “Beijing Hutongs”. Beijing Observation, No 1, 2011. URL: https://sin80.com/work/aaron-avshalomov-hutungs-peking (In Chinese).

Zuo Zhenguan. “China” in European Music. URL: https://m.cyol.com/gb/articles/2023-12/12/content_lbKZGBHWo8.html (In Chinese).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-08-28

Як цитувати

ПОЛЬСЬКА, І., & КУН, Ч. (2025). ТВОРЧА ПОСТАТЬ ААРОНА АВШАЛОМОВА ТА ЇЇ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК КИТАЙСЬКОГО МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ХХ СТ. Fine Art and Culture Studies, 1(3), 189–198. https://doi.org/10.32782/facs-2025-3-1-27

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають