ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ СУЧАСНОГО ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-1-7

Ключові слова:

сучасне хореографічне мистецтво, майбутній хореограф, інноваційні методики, викладання

Анотація

Мета статті полягає в тому, щоб узагальнити та представити особливості застосування інноваційних методик викладання сучасного хореографічного мистецтва у ЗВО задля забезпечення подальшого успішного працевлаштування майбутніх фахівців. Методологія. У дослідженні було використано загальнонаукові (узагальнення, порівняння, індукція і дедукція) та емпірико-теоретичні методи (аналіз, синтез). Використання системно-структурного аналізу дало можливість розмежувати основні особливості застосування інноваційних методик викладання сучасного хореографічного мистецтва. Новизна. Наукова новизна одержаних результатів в статті зумовлена вирішенням важливого наукового завдання, яке полягає у напрацюванні теоретичних положень та практичних рекомендацій щодо аналізу особливостей застосування інноваційних методик викладання сучасного хореографічного мистецтва. У статті одержали подальший розвиток дослідження щодо впровадження інноваційних методик у ЗВО для викладання сучасного хореографічного мистецтва. Висновки. На основі проведеного дослідження встановлено, що інноваційний підхід у викладанні сучасного хореографічного мистецтва полягає в сучасному моделюванні, організації нестандартних лекційно-практичних, семінарських занять; розробці нової системи контролю оцінки знань; індивідуалізації засобів навчання; застосуванні комп’ютерних, мультимедійних технологій; навчально-методичної продукції нового покоління. Встановлено, що методи хореографічної підготовки студентів-хореографів є системними об`єктами, які об`єднують низку взаємопов`язаних дій викладача й студентів-хореографів, які скеровані на виконання освітньої, розвивальної, виховної і контрольної функцій. Визначено, що до основних інноваційних методів та прийомів, які застосовуються в процесі викладання сучасного хореографічного мистецтва належать демонстраційно-образні (наочні) методи, словесні методи, художньо-творчі (практичні) методи, інтерактивні методи та прийоми хореографічної підготовки. Встановлено, що художньо-педагогічні технології для професійної підготовки студентів хореографів слабо вбудовані в практику викладання в навчальних закладах, тому меншою мірою застосовуються у навчальному процесі.

Посилання

Durdona M.A. Mutual integration of tradition and innovation in choreographic art. "Oriental Art and Culture" Scientific-Methodical Journal. 2022. Volume 3, Issue 2. рр. 640–644.

Вєтринська А. В. Інновації в сучасній хореографічній професійній освіті. Музичне мистецтво в освіто-логічному дискурсі, 2017, № 2. С. 59–61.

Caribbean Examinations Council. Caribbean Advanced Proficiency Examinations. Theatre Arts Syllabus. Effective for examinations from May/June 2012. 2010. URL: https://cxc.org/SiteAssets/syllabusses/CSEC/CSEC%20Theatre%20Arts%20Syllabus.pdf (дата звернення: 26.01.2023).

Калініна Л.А., Орлова О. В. Використання ігрових технологій в системі професійної підготовки майбутніх фахівців культурно-дозвіллєвої сфери. Гілея: науковий вісник. 2018. Вип. 139(2). С. 169–173. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2018_139(2)__39 (дата звернення: 26.01.2023).

Каролоп О.О. Інноваційні підходи до формування та розвитку професійної компетентності майбутніх бакалаврів готельно-ресторанної справи. Адаптивне управління: теорія і практика: електронне наукове фахове видання. Серія: Педагогіка. 2020. Вип. 10 (19). URL: https://amtp.org.ua/index.php/journal/issue/view/20 (дата звернення: 26.01.2023).

Lau W., Grieshaber S. School-based integrated curriculum: An integrated music approach in one Hong Kong kindergarten. British Journal of Music Education, 2018, vol. 35(2), pp. 133–152. URL: doi: 10.1017/S0265051717000250 (дата звернення: 26.01.2023).

UNESCO. UNESCO education strategy 2014–2021. 2014. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000231288 (дата звернення: 26.01.2023).

Якуба Ю.В. Методичні засади професійної підготовки майбутніх вчителів у галузі хореографічного мистецтва. Herald pedagogiki. Nauka i Praktyka, 2020, № 53 (03/2020), С. 27–32.

Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології /І.М. Дичківська. К.: Академвидав, 2004. 352 с.

Лисенко О. Застосування інноваційних технологій при підготовці професійних хореографів сучасного танцю. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 2. С. 150–155.

Ткаченко І., Енська О. Традиційні та інноваційні технології навчання хореографії у закладах вищої освіти. Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Т. VIII: Діалог у розвитку науки та освіти: VIII Міжнародна науково-практична конференція. Конін-Ужгород-Київ- Херсон, 2020. С. 170–171.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-04

Як цитувати

ЛЕВЧЕНКО, М., ТЕРЕШЕНКО, Н., & РЕХЛІЦЬКА, А. (2023). ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ СУЧАСНОГО ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА. Fine Art and Culture Studies, (1), 48–55. https://doi.org/10.32782/facs-2023-1-7

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають