МЮЗИКЛ ХХІ СТОЛІТТЯ: ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-1-17

Ключові слова:

український мюзикл, театральний жанр, традиції розвитку, вокальне мистецтво, шоу-індустрія

Анотація

Мета роботи є висвітлення тенденцій розвитку американського і українського мюзиклу в музичній культурі ХХІ століття. Методологія дослідження спирається на мистецтвознавчий та аналітичний методи. Наукова новизна. У статті розкрито тенденції розвитку мюзиклу як в Америці, так і в Україні. З’ясовано основні причини «відставання» українського мюзиклу в розвитку (порівняно з американським), охарактеризовано жанр мюзиклу, як найпопулярнішого продукту в світовій культурі ХХІ століття. Виокремлено назви американських та українських мюзиклів, які визначають жанрово-стильову ознаку цього жанру. Висновки. Аналіз теоретичних та практичних аспектів розвитку мюзиклу в світі і безпосередньо в Україні, передбачає постійний процес оновлення цього жанру в сучасному мистецтві. Мюзикл, як масово-видовищний жанр націлений на постійний пошук нових засобів виразності. Це перш за все відображається в необмеженості тематичними, стилістичними та жанровими межами. Сучасний мюзикл пройшов тривалий шлях свого становлення та розвитку. Він продовжує цікавити музикантів, співаків і слухачів у всьому світі, незалежно від національності, соціального статусу тощо. Починаючи з 2000-х років мюзикл прагне бути в ніші масового шоу, його музичні теми виходять за межи театру або кінотеатру. Щоб постійно бути на піку своєї популярності, форма театрального мюзиклу трансформується в форму музичного фільму, розширюючи аудиторію глядача. Для подальшому розвитку і удосконаленню українського мюзиклу не вистачає національного репертуару, економічного підйому нашої країни, зростання матеріальних доходів глядацької аудиторії, яка безпосередньо впливає на динаміку прокату мюзиклу за законами шоу-бізнесу в рамках музичної індустрії. Важливо створити умови для прокату як вітчизняного мюзиклу, так і найкращих зразків світового мюзиклу. Глобалізаційні процеси сучасного світу сприяють розвитку і творчому зв’язку українського мюзиклу з іншими музичними традиціями. Це зумовлює подальший інтерес вітчизняних та зарубіжних музикознавців до цього жанру і становить актуальність дослідження тенденцій розвитку мюзиклу в ХХІ столітті, зокрема українського.

Посилання

Адорно Т. В. Легкая музика / Теодор В. Адорно // Избранное: соціологія музики / Теодорно В. Адорно. – 1999. – С. 27–41.

Адорно Т. В. Философия новой музики / Теодор В. Адорно; [пер. с нем. Б. Скуратова]. – Логос, 2001. – 343 с.

Асаркан А. «О мюзикле». Режим доступу: https://stengazeta.net/?p=10003271/

Бойко О. До питання дослідження мюзиклу. Режим доступу: [https://www.culturology.academy › KD12_ Boiko].

Бутман И. «О кроссовере». Режим доступу: URL: http://obsessed-wsound.livejournaLcom/10561.html/.Верховенко О. А. Танцювальна складова мюзиклу другої половини XX–XXI століття: автореф. дис. кандидата мистецтвознавства / О. А. Верховенко; Київ. нац. ун-т культури і мистец. – К., 2013. – с. 16.

Верховенко О. А. Танцювальна складова мюзиклу другої половини XX–XXI століття: автореф. дис. кандидата мистецтвознавства / О. А. Верховенко; Київ. нац. ун-т культури і мистец. К., 2013. С. 16.

Вінниченко С. «Для Gazeta.ua» Режим доступу: https://gazeta.ua/ru/blog/56247/bum-myuzikliv-v-ukrayiniaki- vistavi-varto-pobachiti/. – Назва з екрану.

Зайцева І. Є. Мюзикл і рок-опера як поліфункціональні мистецькі жанри // Молодий вчений: зб. наук. пр. Київ: Київськ. нац. унів. культури і мистецтв, 2017. С. 543–548.

Комлікова А. В. Українська рок-опера: традиції та аспекти розвитку: дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.03 // НМАУ ім. Чайковського. – Київ, 2016.

Конен В. Д. Третий пласт: новые масс. жанры в музыке XX в. / В. Д. Конен – М. : Музыка, 1994. – 160 с.

Манько С.Б. Мюзикли і рок-опери в українському соціокультурному просторі / С. Б. Манько // Культура України: Зб. наук. праць за ред. В. М. Шейко /Харківська держ. акад. культури. – Харків, 2012. – Вип. 39. – С. 268–276.

Мензелевський С. «Спеціально для УП. Жизнь». – Режим доступу: https://life.pravda.com.ua/ columns/2019/03/17/236071/. – Назва з екрану.

Ортега- и Гассет Х. ’’Дегуманизация искусства’’ и другие работы : сборник : пер. С исп. / Хосе Ортега и Гассет. – М. : Радуга, 1991. – 639 с. – (Антология литературнор-эстетической мысли).

Рибчинський Ю. Рок-опера: молодша сестра мюзиклу // Музика. – 1993. – №5. – С. 26–27.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-04

Як цитувати

ТЕСЛЕР, Т. (2023). МЮЗИКЛ ХХІ СТОЛІТТЯ: ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ. Fine Art and Culture Studies, (1), 122–128. https://doi.org/10.32782/facs-2023-1-17

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО