ADAPTATION ART LESSONS TO AN ONLINE FORMAT: TOOLS AND APPROACHES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-4-24

Keywords:

art, art online education, electronic services, educational environment, virtual environment

Abstract

The article is a systematic study in the field of adaptation of traditional methods of teaching art to modern online formats. The article presents a complex approach to the adaptation of art lessons that combines pedagogical, psychological and technological components. The purpose of the research is to systematize and study methods for adapting traditional pedagogical approaches to modern online formats. This will contribute to the improvement of the quality of the educational process and guarantee the effective assimilation of educational information in the era of digital communication. Research methodology. A systematic analysis was used to study scientific literature, articles, publications, work with sources that already exist on this topic to obtain a general understanding of the issue. Case Studies – Researching specific examples of art lessons that have been adapted for an online format to determine the most effective approaches. Semiotic Analysis: Examining the symbols, signs, and images used in online art course materials to understand how they affect the perception and learning of the material. Technology Analysis: Assessing the platforms and tools used to deliver art classes online, as well as their accessibility, convenience, and effectiveness. Scientific novelty. A comprehensive analysis of existing methods of adapting art lessons for the online format was carried out, which allows teachers to gain a holistic understanding of the issue. It offers the latest tools and platforms that can be used to effectively conduct online art classes. New approaches to the adaptation of art lessons have been identified and developed, which take into account the specifics of the distance learning format and the psychological features of information perception through the screen. Conclusions. The article offers solutions for improving the quality and effectiveness of education in the digital age. The article provides specific tools and methods that can be used by teachers to adapt art lessons to the online format, which contributes to the efficiency and quality of the educational process. With detailed descriptions of tools for online art classes, educational institutions can determine the most suitable technical solutions for their needs.

References

Daqian Shi, Ting Wang, Hao Xing, Hao Xu. (2020). A learning path recommendation model based on a multidimensional knowledge graph framework for e-learning. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S095070512030085X

Гуржій А.М., Глазунова О.Г., Волошина Т.В. (2020). Цифровий навчальний контент для системи відкритої освіти: Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Збірник наукових праць. Випуск 55. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 268 с. Дистанційне навчання. URL : http://dist.krok.edu.ua.

Шапран О. Комунікативні аспекти підготовки здобувачів у фахових мистецьких коледжах. Молодь і ринок. 2023. Вип. 3 (211). С. 76–81.

Чусова О. М. Ваколія З. М. та Чейпеш І. В. (2021). Педагогічні основи дистанційного навчання / Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 80, частина, 2. С. 167–170. URL : http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/3481.

Капустинська Т. (2022). Всі в курсі: як онлайн-освіта Prometheus робить дива для півмільйона українців. URL: https://platfor.ma/topics/people/vsi-v-kursi-yakonlajn-osvita-prometheus-robyt-dyvo-dlya-pivmiljonaukrayintsiv/.

Гущина Н. Сторітелінг як ефективний варіант неформального навчання URL: https://www.ar25.org/article/storitelling-yak-efektyvnyy-variant-neformalnogo-navchannya.html

Заболоцький А. Ю. Сучасний стан онлайн взаємодії у ВНЗ України. Вісник Дніпропетровського ун-ту ім. А. Нобеля. «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2016. № 2 (12). C. 19–23.

Косенчук, О., Новик, І. (2020). Організація діяльності закладів дошкільної освіти в період пандемії. Дошкільне виховання, No 9, С. 17–21. URL: https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2020/09/dv_2020-09_kosenchuk_olga_novyk_iryna.pdf .

Романовський О. Г., Квасник О. В., Мороз В.М., Підбуцька Н. В., Резнік С. М., Черкашин А. І., Шаповалова В. В. Фактори розвитку та напрями вдосконалення дистанційної освіти навчання в системі вищої освіти України. Інформаційні технології та засоби навчання. 2019. Т. 74. №6. 37 с.

Dufva Т. Art education in the postdigital era. Experiential construction of knowledge through creative coding: Doctoral dissertations. Helsinki, 2018. 150 р.

Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс «Школа гуманітарної праці» Херсонської обласної ради. (2023). Офіційний сайт. URL: https://sgt.edu.ks.ua/krok-vpered/.

Published

2023-11-20

How to Cite

ЛЕВЧЕНКО, М., ТЕРЕШЕНКО, Н., & ФОРОСТЯН, А. (2023). ADAPTATION ART LESSONS TO AN ONLINE FORMAT: TOOLS AND APPROACHES. Fine Art and Culture Studies, (4), 176–183. https://doi.org/10.32782/facs-2023-4-24

Issue

Section

CULTURAL STUDIES

Most read articles by the same author(s)