ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНО-ТЕХНІЧНИХ НАВИЧОК ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У КЛАСІ ЕСТРАДНОГО СПІВУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-2-3

Ключові слова:

вокально-технічні навички, вокальне мистецтво естради, здобувачі вищої освіти, етапи формування, методи та форми роботи.

Анотація

Важливою складовою професійної компетентності майбутнього фахівця у сфері музичного мистецтва естради є формування вокально-технічних навичок. У класі естрадного співу здобувачі освіти мають можливість оволодіти кваліфікованими знаннями, практичними уміннями та навичками, які сприятимуть розвитку виконавської майстерності, зокрема вокальної техніки.. Мета статті полягає у визначенні оптимальних етапів формування вокально-технічних навичок здобувачів вищої освіти у класі естрадного співу. Методологія статті базується на використанні досліджень у галузі вокальної техніки та педагогічної практики викладачів естрадного співу. Аналіз наукових досліджень з даної проблематики дозволив визначити важливі проблеми, які виникають у процесі формування вокально-технічних навичок студентів, виявити ефективні методи їх вирішення. Наукова новизна статті полягає у визначенні етапів формування вокально-технічних навичок здобувачів вищої освіти у класі естрадного співу. У статті проаналізовано сучасні методики розвитку вокальної техніки, охарактеризовано етапи роботи, систематизовано форми та методи для практичного застосування. Зокрема, розглянуто методи та прийоми розвитку вокального дихання, інтонування, дикційно-артикуляційного апарату, які відіграють важливу роль у формуванні вокальної техніки. Висновки. Формування вокально-технічних навичок є важливою складовою підготовки майбутніх виконавців. Вивчаючи основи вокальної техніки здобувачі освіти мають можливість розвивати музичний слух, пам'ять, удосконалювати вокальну та виконавську майстерність. Окрім того, у статті наголошено на важливості індивідуального підходу, який допомагає викладачам естрадного співу розвивати вокальні здібності кожного студента відповідно до його здібностей та можливостей. У статті висвітлені важливі етапи формування вокально-технічних навичок здобувачів вищої освіти у класі естрадного співу та пропонуються ефективні методи та завдання для кожного етапу. Ці методи можуть бути корисними як для викладачів, так і для здобувачів освіти, які прагнуть покращити свої вокальні навички та розвинути свій творчий потенціал.

Посилання

Бондарчук А. Я., Мишук П. М. Інноваційні методи вокального навчання та їхня роль у формуванні виконавських навичок студента-вокаліста. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 71. 2019. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2019.71.06

Гавацко Е. П. Формування вокальних навичок у вихованців студії естрадного співу: наук.-метод. посіб. Ужгород: Закарпатський ін-т післяд. вищої освіти, 2017. 65 с.

Гмиріна С.В. Вплив вокально-технічних вправ для солістів-вокалістів на процес звукоутворення. Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття. Київ. 2014. С. 586–592. https://core.ac.uk/ download/pdf/33687752.pdf

Дрожжина Н. В. Вокальне мистецтво естради: історія, теорія, практика. Навчальний підручник для здобувачів ступеня магістра закладів вищої освіти культури і мистецтв III–IV рівнів акредитації зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво» спеціалізації «Музичне мистецтво естради». Харків: Видавництво «Естет Принт», 2019. 336 с.

Мирошниченко В. Модель формування навичок імпровізації майбутнього артиста-вокаліста на заняттях сольного співу. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі. № 7. 2023. С. 87–91. https://doi.org/10.28925/2518- 766X.2022.714

Олексюк О. М. Музична педагогіка: навч. посібник. Київ : КНУКІМ, 2006. 188 с.

Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва : теорія і методика викладання мистецьких дисциплін. Київ : Освіта України, 2008. 274 с.

Психологічний словник / за ред. В. І. Войтка. Київ : Вища школа, 1982. 216 с.

Стахевич О. Основи вокальної педагогіки: навчальний посібник для студентів диригентсько-хорових факультетів музичних і педагогічних вузів. 3 вид, допов. Суми, 2012. 91 с.

Юцевич Ю. Є. (2005). Теорія і методика розвитку співацького голосу : навч.-метод. посіб. для викладачів і студентів мистецьких навчальних закладів, учителів шкіл різного типу. Київ: ІЗМН, 160 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-03

Як цитувати

ЗАРИЦЬКИЙ, А., & МРОЧКО, В. (2023). ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНО-ТЕХНІЧНИХ НАВИЧОК ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У КЛАСІ ЕСТРАДНОГО СПІВУ. Fine Art and Culture Studies, (2), 16–21. https://doi.org/10.32782/facs-2023-2-3

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають