ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ФІТОМОТИВІВ У ДИЗАЙНІ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-2-7

Ключові слова:

фітодизайн, фітомотиви, соціальний плакат, соціальна реклама, графічний дизайн.

Анотація

У статті розглянуто дизайн соціального плаката як дієвий засіб соціальної реклами, жанр візуальної комунікації, спосіб впливу, форма передачі інформації, індикатор актуальних проблем, носій культурних трендів, синтез візуального та вербального наповнення із застосуванням художніх метафор та різноманітних символічних образів, зокрема рослинних. Мета роботи: виявити особливості використання елементів фітодизайну в соціальній рекламі в контексті їх символіки, зображальних, формотворчих засобів у графічному дизайні, зокрема в соціальних плакатах. Методологія. На емпіричному рівні дослідження використано методи спостереження та опису для збору первинної інформації. На теоретичному рівні дослідження використано методи аналізу, систематизації, узагальнення теоретичних даних. Виокремлено методи стилізації природних форм у соціальній рекламі (аналогія, трансформація, асоціація, комбінування, формалізація). Наукова новизна. Виявлено особливості використання фітомотивів у дизайні соціальної реклами, зокрема у соціальних плакатах, в контексті художніх засобів, символіки та їх впливу на сприйняття. Визначено, що фітомотиви мають вплив на формотворення, стилізацію образів, символьно-знакове наповнення у соціальній рекламі. Обґрунтовано, що флористична символіка створює гармонію, чуттєвість у образах, підсилюючи зміст повідомлення та його емоційне сприйняття, тому елементи фітодизайну часто застосовують у соціальній рекламі. Виокремлено перспективну тенденцію, а саме комбінаторику різних засобів стилізації природних мотивів, синтез художніх засобів та символів (споріднених або антиподів), що має емоційний вплив і дієвість передачі соціального повідомлення. Висновки: 1. Зазначено ключові принципи проєктування соціального плаката (графічна виразність, зрозумілість образів, лаконізм, відповідність тематиці). 2. Враховано семантику та комбінаторику кольорів у соціальній рекламі, які є засобом розкриття змісту форми природних мотивів. 3. Виявлено особливості використання елементів фітодизайну у аналогах соціальної реклами в контексті художніх засобів, символіки та їх впливу на сприйняття. Виокремлено концептуальні, художньо-образні, символічні особливості: висвітлення через образи фітомотивів символів Міст-героїв України, метафори страждання та надії, метафори української культури, національної ідентичності, символіки, емоційних станів; використання символічних фітомотивів з української вишивки; комбінування антиподової символіки рослинних мотивів; доповнення до жіночих образів-символів. 4. Виокремлено стилістичні, формотворчі та технічні особливості: комп’ютерна графіка; фотографіка; використання рослин у композиціях; декоративізація та формалізація природних форм; графічна стилізація або колажування фітомотивів з української вишивки; вирізання з паперу; комбінування живих та паперових елементів фітодизайну.

Посилання

Бабкіна Б., Бабкіна М. Соціальний плакат як засіб емоційного впливу на формування екологічної свідомості. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2023. Вип. 62. Том 1. С. 48–53.

Бутовська О. В. Інтерпретація флористичних мотивів у творчості Івана Марчука. Культурні та мистецькі студії ХХІ століття: науково-практичне партнерство: матеріали IV Всеукр. наук.-практ. конф. Київ,09.11.2023. С. 227–229.

Гуменюк Б. С. Плакат як засіб мотивації сучасної молоді. Сучасні проблеми науки: тези доповідей ХХІ Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених. Національний авіаційний університет. Київ. 2021. С. 385–387.

Залевська О. Ю. Проектно-художні засоби українського плаката доби постмодернізму: дисерт. на здоб. наук. ступ. канд. мистецтвознавства 17.00.07 – Дизайн. Харків. 2019. URL: https://www.ksada.org/doc/diss-zalevska.pdf.

Кальченко В., Ярошенко А. В. Психологія кольорів в плакатах. Час мистецької освіти «Теорія і методика виховання художньо-обдарованої особистості у закладах мистецької освіти»: зб. cтатей VII Всеукраїнської наук.- практ. конф. 2019. С. 55–57.

Ключко С. В., Мазніченко О. В. Методи стилізації природних форм у графічному дизайні. Технології та дизайн. 2016. №3 (20). С. 1–11.

Михайленко В. Є., Прищенко С. В. Стилізація природніх форм у графічному дизайні та рекламі: формотворчі аспекти. Технічна естетика і дизайн. 2012. Вип. 11. С. 121–129.

Пічкур М. Метод стилізації як засіб творчого розвитку майбутнього дизайнера на заняттях з композиції. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2014. Вип. 10 (3). С. 105–110.

Прищенко С. В. Візуальна семантика і художня образність плаката. Культура і сучасність. 2020. № 1. С. 97–103.

Титаренко О. О. Фітодизайн в українській вишиванці. Мистецтво української вишивки – життєдайне джерело творчості, присвячена пам’яті В. С. Роїк: матеріали наук.-практ. конф. (Полтава, 25-26 вересня 2014 р.). ПНПУ імені В.Г.Короленка. С. 60–73.

Ямчук П. М. Філософія саду в світовій та українській світоглядних традиціях. Філософські обрії. 2013. Вип. 30. С. 89–97.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-12

Як цитувати

БАБКІНА, О., & БАБКІНА, М. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ФІТОМОТИВІВ У ДИЗАЙНІ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ. Fine Art and Culture Studies, (2), 53–60. https://doi.org/10.32782/facs-2024-2-7

Номер

Розділ

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО, ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВО, РЕСТАВРАЦІЯ