МУЗЕЙ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО МИСТЕЦТВА КОРСАКІВ ЯК ПРОСТІР ДЛЯ МЕДІАРЕПРЕЗЕНТАЦІЇ МИТЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2024-2-21Ключові слова:
сучасне українське мистецтво, Музей сучасного українського мистецтва Корсаків, медіарепрезентація митця, масмедіа, соціокультурні процеси, культурна політика, Луцьке бієнале сучасного мистецтва.Анотація
Матеріал статті відібрано в процесі соціокультурного дослідження стану артринку в сучасній Україні. Це спроба здійснити культурологічний аналіз комунікації вітчизняного митця з глядачем за посередництва медіарепрезентацій, а саме, в локаціях Музею сучасного українського мистецтва Корсаків (МСУМК), на базі аудіовізуального продукту «Розмова в музеї Корсаків». Мета статті – здійснити аналіз діяльності МСУМК у розрізі інформаційно-комунікативної функції, розкрити значущість використання взаємодії мистецтв та масмедіа у процесі художнього пізнання. Методологія. Мета нашого дослідження зумовила застосування методів аналізу відкритих джерел, біографічного методу, аналізу відеоконтенту, спостереження, синергетичного та семіотичного підходів. Наукова новизна. Вперше здійснено культурологічне вивчення діяльності приватного Музею сучасного українського мистецтва Корсаків як розробника новаторських підходів у комунікації з митцями, глядачами та місцевою громадою. Висновки. Сучасне мистецтво є дотичним до науки, філософії, естетики, політики, соціології, психології, це візитівка держави на міжнародній культурній мапі. Роль митця щодо творення нових сенсів у процесі становлення модерної української нації на її шляху до пізнання власної ідентичності та пошуку свого місця у сучасному світі наразі є ще недостатньо вивченою науковцями-культурологами, тому й недооціненою на державному рівні. З 24 лютого 2022 року держава Україна, українське суспільство за кілька місяців зробили вагомі ментальні та законодавчі кроки проти русифікації освіти й культури, на які не спромоглися протягом трьох десятків років незалежності. У час збройного спротиву російській агресії Україна гостро потребує розробки не лише оборонної доктрини, а й власної культурної стратегії, що довзволить назавжди позбутись впливу культури “руского міра”, радянських наративів. Вочевидь, сучасний український митець стає провідником щодо зміни парадигми мислення суспільства, цікавим об’єктом культурологічних спостережень та досліджень.
Посилання
Ройтбурд О. Про творчість автора, сучасне мистецтво та музеї / вед. Є. Карась. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=f7a6h_JFF9Y (дата звернення: 15.04.2024).
Evans S. Key concepts: creative clusters. URL: http://creativeclusters.com/?page_id=1599 (access 2024, 17 Apr.).
Музей сучасного українського мистецтва Корсаків : сайт. URL: https://msumk.com/ (дата звернення: 20.04.2024).
Apel K.-O. Transformation der Philosophie. Bd. 1. Sprachanalytik, Semiotik, Hermeneutik. Frankfurt a.M. : Frankfurt am Main] Suhrkamp, 1973. 38 р.
Вітгенштайн Л. Tractatus Logico-Philosophicus. Філософські дослідження. Київ : Основи, 1995. 311 с.
Герчанівська П. Е. Культура в парадигмах XX–XXI ст. : монографія. Київ : НАКККіМ, 2017. 378 с.
Сидоренко В. В гостях у художника Віктора Сидоренко. Zenko Foundation. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ClCIM0yqC6M (дата сообщения: 31.12.2015; дата обращения: 27.04.2024).
Перша Луцька міжнародна бієнале сучасного мистецтва. URL: https://lutskbiennale.com (дата звернення: 29.04.2024).
Єременко С. Неповерхневі інтерв'ю : Відгук про «Розмову в Музеї Корсаків». Район. Культура : сайт. URL: https://kultura.rayon.in.ua/news/484906-nepoverkhnevi-intervyu-vidguk-pro-rozmovu-v-muzei-korsakiv (дата звернення: 30.04.2024).
Онищенко О. І. Від «Пост» до «Мета» модернізму: процес культуротворчих пошуків. Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого. 2021. № 29. С. 60–66.