ЕФЕКТИВНЕ КЕРІВНИЦТВО НАРОДНИМ ХОРОМ: МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ДИРИГЕНТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-3-17

Ключові слова:

хорове мистецтво, диригент, методичні поради, комунікація, мотивація, технічна підготовка, організаційні аспекти, неперервна освіта

Анотація

Метою дослідження є розробка методичних рекомендацій для диригентів народних хорів, спрямованих на підвищення ефективності їх роботи. Методологія дослідження включає аналітичний метод – для вивчення існуючих наукових праць та методичних рекомендацій у сфері хорового мистецтва; метод спостереження – для вивчення практики роботи народних хорів та методів, що використовуються диригентами; компаративний метод – для порівняння різних підходів до керівництва народними хорами, що дозволяє виявити найкращі практики та адаптувати їх до сучасних умов. Наукова новизна дослідження полягає у комплексному підході до аналізу керівництва народними хорами, який включає розробку методичних рекомендацій, вивчення технічних аспектів підготовки виступів хорових колективів, інтеграції сучасних технологій в процес репетицій та концертів. В статті вперше піднімається питання забезпечення психологічного комфорту та підтримки морального духу хористів. В статті розглянуто ключові аспекти, які сприяють успішній діяльності диригента народного хору. Основна увага приділяється психологічному комфорту учасників колективу, який забезпечується через відкриту комунікацію та індивідуальний підхід до кожного хориста. Акцент зроблено на важливості підтримки морального духу учасників хору, використовуючи методи похвали та визнання. В статті досліджено технічні аспекти підготовки виступів, включаючи співпрацю зі звукорежисерами, оформлення сцени та вибір костюмів, що безпосередньо впливає на якість виконання та сприйняття глядачами. Важливою складовою успішного концерту є ретельне планування концертних програм, вибір місця і формату виступу, а також ефективне просування та реклама. Особливу увагу приділено інноваціям у хоровій практиці, таким як впровадження новітніх технологій у процес репетицій і концертів, а також адаптація сучасних музичних жанрів для хорового виконання. Наголошено на важливості неперервної освіти диригента, яка дозволяє триматися в курсі нових технік, методів викладання, а також педагогічних і психологічних підходів до роботи з колективом. В статті висвітлюються проблеми, з якими стикаються хорові колективи в умовах глобалізації та економічних викликів. Водночас підкреслюються позитивні аспекти, такі як можливості, що відкриваються завдяки сучасним комунікаційним технологіям та зростання інтересу до автентичного й експериментального хорового мистецтва. Висновки статті містять рекомендації для диригентів щодо ефективного керівництва хоровими колективами, підвищення мотивації та відданості учасників, а також адаптації до сучасних умов і викликів.

Посилання

Виткалов С. Особливості комунікативної взаємодії диригента та учасників оркестрового колективу. Інноватика у вихованні. 2023. Випуск 17. С. 18–26.

Гуменюк А. Український народний хор: методичні поради. Київ. 1969. 122 с.

Корнішева Т.Л. Особливості інтерпретації диригентом хорового твору. URL: http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream/handle/123456789/4222/6%20%D0%9E%D0%A1%D0%9E%D0%91%D0%9B%D0%98%D0%92%D0%9E

%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%86%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%A0%D0%9F%D0%A0%D0%95%D-0%A2%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%87%20%D0%94%D0%98%D0%A0%D0%98%D0%93%D0%95%D0%9D%D0%A2%D0%9E%D0%9C%20%D0%A5%D0%9E%D0%A0%D0%9E%D0%92%D0%9E%D0%93%D0%9E%20%D0%A2%D0%92%D0%9E%D0%A0%D0%A3.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 16.06.2024)

Павлюченко П. Особливості репертуару народного хору під керівництвом Григорія Верьовки. Молодий вчений, 2018. № 2 (54). С. 547–549.

Ярошенко І. Формування професійної майстерності майбутнього диригента в системі мистецької освіти (на прикладі педагогічних методів професора І. Юзюка). Мистецтвознавчі записки, 2020. Вип. 38. С. 128–131.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-03

Як цитувати

ШЕВЧЕНКО, В. (2024). ЕФЕКТИВНЕ КЕРІВНИЦТВО НАРОДНИМ ХОРОМ: МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ДИРИГЕНТУ. Fine Art and Culture Studies, (3), 125–130. https://doi.org/10.32782/facs-2024-3-17

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО