ПРИНЦИПИ ІНТЕГРАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЙ Й ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-6-22

Ключові слова:

інтеграція технологій, образотворче мистецтво, цифрове мистецтво, творчий процес, інноваційні методи, доповнена реальність, віртуальна реальність, художня виразність, художній текстиль

Анотація

У статті досліджуються принципи інтеграції сучасних технологій в образотворче мистецтво та їхній вплив на творчий процес і художні підходи. Метою роботи є визначення основних принципів, що забезпечують ефективну взаємодію традиційного мистецтва з інноваційними цифровими засобами. Інтеграція технологій у мистецьку діяльність є не лише процесом впровадження нових інструментів, але й переосмисленням естетичних і концептуальних засад, що формують художню практику. Серед ключових принципів виокремлюються адаптація традиційних технік до цифрових форматів, створення інтерактивних елементів у творах, а також урахування культурних і етичних аспектів застосування технологій. Одним із важливих аспектів інтеграції є можливість художникам зберігати класичні методи, наприклад, у цифровому живописі та 3D-моделюванні, з одночасним використанням нових інструментів, що розширює можливості для експериментів. Також цифрове мистецтво дозволяє значно скоротити витрати часу на підготовку матеріалів та забезпечує швидке виправлення неточностей, що сприяє гнучкості та свободі творчого процесу. Цифрові технології також відкривають нові можливості в освітньому процесі, де застосування доповненої та віртуальної реальності дає змогу студентам взаємодіяти з мистецькими об’єктами, що посилює їхнє сприйняття і розуміння художніх концептів. Завдяки імерсивним методам навчання студенти отримують практичні навички, які відповідають сучасним вимогам у сферах дизайну, ілюстрації та цифрового мистецтва. У роботі розглянуто й інноваційні мобільні застосунки, що дозволяють художникам створювати та поширювати свої твори будь-де, що надає нові можливості для взаємодії з аудиторією в режимі реального часу. Інтерактивність і багатовимірність сучасного цифрового мистецтва також дозволяють художникам досягати унікальних естетичних рішень, використовуючи віртуальне і доповнене середовище для створення композицій, що поєднують реальні та цифрові елементи. У статті підкреслюється важливість збереження культурної автентичності та ідентичності при використанні цифрових технологій, оскільки глобалізація мистецтва через цифрові платформи вимагає етичного підходу та поваги до культурних кодів. Крім того, зазначено, що цифрові технології значно трансформують художній текстиль, надаючи митцям нові інструменти для створення складних візуальних ефектів та інтерактивних композицій. Зокрема, використання програмного забезпечення для дизайну та цифрових пристроїв дозволяє створювати унікальні текстильні роботи, що поєднують традиційні техніки з інноваційними можливостями сучасних технологій.

Посилання

Варивончик А., Пенчук О., Пальцун О. Інноваційні технології в дизайні одягу ХХІ ст. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну. 2022. № 5(1). С. 106–118.

Гаврілова Л. Цифрові технології викладання образотворчого мистецтва на сучасному етапі реформування мистецької освіти. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2024. № 21. С. 5–18.

Гатеж Н., Жаворонкова М. Доступ до мистецтва: мобільне навчання, доповнена реальність у декоративно-прикладному мистецтві. Studia Methodologica. 2024. № 57. С. 270–278.

Грищишина Г. М. Інноваційні технології виготовлення одягу на основі системи 3d–друку. Сучасна наука: стан, проблеми, перспективи. 2020. С. 169–172.

Дубрівна А. П., Крижанівська К. О. Художньо-образні засади digital-мистецтва в сучасній ілюстрації. Технології та дизайн. 2020. № 3(36). URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/td_2020_3_3.

Лєбєдєва О., Смірнов В. Актуальні проблеми сучасного образотворчого мистецтва. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2024. Вип. 77, том 2. С. 128–133.

Попінова О. М., Крюкова Г. О. Інтеграція технологій і образотворчого мистецтва: від комп’ютера до цифрових медіа. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 260–265.

Савчин Г. Інноваційні технології навчання образотворчого мистецтва в закладах початкової мистецької освіти: теоретичний аспект. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2023. Вип. 66, том 3. С. 206–209.

Тарасенко О. А. Інтеграція інформаційних технологій у вивченні дисциплін образотворчого мистецтва. Декоративно-прикладне мистецтво в національній системі художньо-педагогічної освіти: сучасний досвід і перспективи : тези доповідей І Всеукраїнської науково-практичної конференції; [упоряд.: О. В. Ткачук, Т. С. Штикало], (м. Одеса, 18–19 березня 2021 р.). Одеса: ДЗ «Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського» (Астропринт), 2021. C. 64–67.

Щербань Л. О., Костогриз Ю. О., Керсновська В. В., Кривенька Н. В., Іваницька В. О. Інноваційні технології дизайн-проектування сучасного одягу. Технології та дизайн. 2018. № 1(26). URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9077

Яковець І. О., Чугай Н. М. Український текстиль як невіддільний складник сучасного дизайну: еволюція, перспективи. Український мистецтвознавчий дискурс. 2021. № 1. С. 52–58.

Ясенєв О. П. Вплив сучасних цифрових технологій на образотворче мистецтво. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 2. С. 106–110.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-06

Як цитувати

СМІРНОВ, В., & МІЩЕНКО, О. (2025). ПРИНЦИПИ ІНТЕГРАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЙ Й ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА. Fine Art and Culture Studies, (6), 182–189. https://doi.org/10.32782/facs-2024-6-22

Номер

Розділ

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО, ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВО, РЕСТАВРАЦІЯ