DIGITUS МОУШН ЯК ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНА ЦІЛІСНІСТЬ ФОРМОТВОРЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2025-3-2-33Ключові слова:
візуальна культура, моушн-дизайн, дигітальні технології, дизайн-менеджмент, гомеостазАнотація
Актуальність проблеми. Неологізм «digitus моушн» дозволяє розширити категорію дигітального до естетичного, визначити моушн-дизайн як спонуку, одну із сфер технологічно визначеної анімації або динаміки зображень, цілісність інформаційно-комунікативного простору. Мета статті – визначити феномен моушн-дизайну як дигітальну цілісність проектного процесу. Методологія дослідження визначається полісистемним та компаративними підходами в контексті motin дигітальних трансформацій візуальної інформації. Наукова новизна статті. Стиль шрифту, його розмір, характерний нарис, деформація дають можливості для привернення уваги до тексту, акцентуації словесно визначеного вербального контенту. Пограми, які мають значення для моушн-дизайну (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe After Effects, Adobe Premiere Pro), дають можливість ефективно переструктурувати, розшаровувати інформацію, здійснювати певний палімпсест у візуальному просторі, де перцептивна динаміка формується як рух об’єктів до центру або від центру, до кутів, до краю, вихід за межі умовної рамки або формату. Тобто все те, що спочатку реалізувалося як намальований рух і його трансформації у вигляді анімації за допомогою кінема, переходить в систему автоматичної кінематики, яку здійснюють програми. Висновки. Існують стратегії презентації інформації: прецедент, баланс і менеджмент. Прецедент – кожен елемент медіа-технології стає новітньою концепцією передання інформації, яка загострює її комунікативну сутність. Баланс – знаходження гомеостазу, рівноваги між різними комунікативними потоками. Менеджмент – керування проектами, потоками технологічно здійснених інформаційних субструктур. Моушн-дизайн як функціональна система орієнтований на естетичну інформаційну конструкцію, яка презентується в контексті передання інформації.
Посилання
Бауман З. Глобалізація. Наслідки для людини і суспільства / пер. з англ. І. Андрущенка. Київ : Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2008. 109 с.
Легенький Ю. Соціальний дизайн: образ і документ в часові і просторі культури. Київ-Переяслав-Ніжин : Видавець Лисенко М. М., 2023. 383 с.
Моженко М. В. Титри та анімована графіка в кіно та на телебаченні. Мистецтвознавчі записки. 2018. Вип. 33. С. 330–337. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mz_2018_33_43
Oпалев М. Л., Мурашко М. В. Oпределение мoушн-дизайна и систематизация егo oбъектoв. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв : зб. наук. пр. Харків, 2012. Вип. 6. С. 31–35.
Прокопчук В. Елементи моушн-дизайну як складова композиції кадру в кіно на прикладі фільму «Вітаємо у зомбіленді». Scientific Collection “InterConf”, (39) : with the Proceedings of the 8th International Scientific and Practical Conference “Science and Practice: Implementation to Modern Society” (December 26–28, 2020) in Manchester, Great Britain. 2020. Р. 1121–1125.
Arnheim R. Art fnd visual persception. URL: https://monoskop.org/File:Arnheim_Rudolf_Art_and_Visual_Perception_1974.pdf
Bakhtine М. Les genres du discours, dans Esthétique de la création verbale, Paris, Gallimard. 1984. URL: https://www.gallimard.fr/Catalogue/GALLIMARD/Bibliotheque-des-Idees/Esthetique-de-la-creation-verbale
Barthes R. Système de la mode. Editions du Seuil : Paris. 1967.
Morin E. Method: towards a study of humankind. The nature of nature (Vol. 1). J. L. Roland Belanger (transl. and introd.). Peter Lamg. 1992. URL: https://monoskop.org/images/a/ad/Morin_Edgar_Method_vol_1_The_Nature_of_Nature.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.