СИНТЕЗ ВИДІВ І ЖАНРІВ МИСТЕЦТВА В ЄДИНОМУ ПРОСТОРІ ІНТЕР’ЄРІВ БУДІВЛІ БУТІК-ГОТЕЛЮ «ФРЕДЕРІК КОКЛЕН» В ОДЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2025-4-37Ключові слова:
монументальне мистецтво, фреска, вітраж, синтез мистецтв, архітектураАнотація
У статті детально розглянуто оздоблення інтер’єрів будівлі бутік-готелю «Фредерік Коклен» в Одесі, а саме три фрески, виконані в техніці яєчної темпери, що зображують європейські пейзажі, та вітраж на тему середньовічної Європи. Мета статті – дослідити сучасний монументальний живопис в інтер’єрі готелю «Фредерік Коклен» міста Одеси; проаналізувати взаємозв’язок мистецтва та архітектури, розміщення настінного живопису в закритому середовищі й особливості його створення. Методологія. У статті використано комплексний мистецтвознавчий підхід, який передбачає використання методу системності для опрацювання матеріалу. Історико-культурологічний метод уможливив розгляд монументальних настінних розписів у контексті з мистецтвом та архітектурою Європи XVIII – XIX століть. Образно-стилістичний метод дає змогу здійснити цілісний мистецтвознавчий аналіз оздоблення інтер’єру бутік-готелю «Фредерік Коклен» в Одесі, виявити стилістичні особливості, визначити коло тем, характер формальних рішень. Наукова новизна статті полягає в тому, що до сьогодні тема сучасного монументального мистецтва Одеси залишається малодослідженою. Особливо це стосується оздоблення інтер’єрів сучасних громадських будівель (готелів). Висновки. Бутік-готель «Фредерік Коклен» у місті Одеса – це унікальне поєднання історичної будівлі XIX ст. та сучасного монументального мистецтва. Це синтез архітектури та мистецтва, що чудово працює. Готель слугує прикладом злагодженої роботи архітектора й художників, починаючи з вдало виконаної реставрації історичної будівлі, а також збереження й демонстрації нових робіт сучасних митців. Усі твори розміщені в інтер’єрі готелю, як маленькі станкові, так і монументальні, створюють психологічно позитивну атмосферу тепла, краси й культурної спадковості європейського минулого Одеси.
Посилання
Верезомська I. Перспективи розвитку бутік-готелів в Україні. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2018. № 2. С. 23-29.
Гілязова Н. М. Місце і значення художніх вітражів у сучасних житлових інтер’єрах Івано-Франківщини. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2012. № 3. С. 34-37.
Литовченко Н. І. Віхи історії України у сучасному монументальному живописі. Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки : зб. наук. праць. 2015. Вип. 7 (18). С. 16-22.
Пахомова-Власова Н. Синтез жанрів мистецтва в реалізації творчого завдання при створенні зображуваних просторів у розписах інтер’єрів та їхній зв’язок із реальною архітектурою. Eurointegration in art, science and education : experience, development perspectives : 2nd International scientific-practical conference. Klaipėda University, 2025. С. 125-117.
Скляренко Г. Монументальний живопис. Енциклопедія Сучасної України. Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2019. URL: https://esu.com.ua/article-69201 (дата звернення 20.08.2025).
Скляренко Г. Український стінопис 1960–1980-х років: еволюція художньої мови. Сучасне мистецтво. 2022. № 18. С. 175–188.
Смоляр О. Концептуальний аналіз творів монументально-декоративного мистецтва в дизайні інтер’єрів готелів Києва 1950–1980-х років. Народознавчі зошити. 2017. № 4 (136). С. 977-982.
Смоляр О. Сучасний монументально-декоративний живопис у дизайнi громадського інтер’єру готелів м. Києва. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2021. Вип 36, том 3. С. 23–31.
Смоляр О. Формування дизайну інтер’єрів готелів України шляхом використання засобів монументально-декоративного мистецтва. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2014. № 1. С. 27-32.
Тимофієнко В. І. Зодчі України кінця XVIII – початку XX століть. Біографічний довідник. Київ : «Головки-ївархітектура», 1999. 477 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





