ВОЛОДИМИР ЗУБИЦЬКИЙ: УНІВЕРСАЛІЗМ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2022-2-2

Ключові слова:

Володимир Зубицький, універсалізм, творчість, виконавство, баянне мистецтво.

Анотація

У статті проаналізовано феномен сучасного українського композитора Володимира Зубицького в аспекті його творчого універсалізму. Акцентовано увагу на композиторській, виконавській, диригентській, педагогічній, громадській діяльності митця. Відзначено, що композиторський доробок В. Зубицького складає понад сто п’ятдесят творів, серед яких опери, симфонічна, хорова, камерна музика, твори для різних інструментів. Вагомим є доробок В. Зубицького у баянній музиці. В його композиторському портфелі грандіозні концертні полотна для солюючого інструмента з оркестром, невеликі п’єси камерного складу, дитяча музика, твори педагогічного репертуару середнього рівня складності. В. Зубицький добре відомий світу як яскравий виконавець. Він є лауреатом міжнародних конкурсів, концертуючим баяністом, який репрезентує сучасний стиль гри. Виконавській стилістиці музиканта характерний ярко виражений артистизм, театрально-ігрове начало яке поєднує майстерність баяніста, харизматичність інтерпретаційного втілення, емоційну відвертість, діалог зі слухачем. Одним з аспектів концертної діяльності музиканта є гра в різного складу ансамблях, зокрема сімейному квартеті, тріо, дуетах родини Зубицьких Як диригент маестро виступає переважно з виконанням власних творів. Він активно займається організацією фестивальних і конкурсних заходів, проводить майстер-класи. В. Зубицький відомий своєю громадянською позицією. Проживаючи тривалий час в Італії, він активно пропагує українське мистецтво. За концепцією діяльнісного універсалізму (О. Коменда), творчий універсалізм В. Зубицького можна віднести до «п’ятидіяльнісного типу». Головним досягненням митця є визнання його музичного доробку сучасним виконавством. Його концертна діяльність є маркером українського в світі і саме це визначає неперевершену значимість творчості майстра.

Посилання

Голяка Г. П. Творчість Володимира Зубицького в контексті розвитку сучасного баянного репертуару : дис. … канд. мист-ва: 17.00.03. Харків, 2006. 197 с.

Гончаров А. О. Неофольклористичні тенденції у баянній творчості В. Зубицького : автореф. дис. … канд. мист-ва: 17.00.03. Київ, 2006. 17 с.

Гордійчук М. М. Успіх Зубицького. Культура і життя, 1981. № 25. С. 11–13.

Душний А. І. Постать Володимира Зубицького у мистецькій культурі ХХІ століття (баянно-акордеонний аспект). Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, 2018. Вип. 170. С. 60–65.

Єргієв І. Д. Український «модерн-баян» як феномен світового мистецтва : дис. ... канд. мист-ва: 17.00.03. Одеса, 2006. 165 с.

Зинькевич Е. С. Динамика обновления: украинская симфония на соврем. этапе в свете диалектики традиции и новаторства (1970-е – нач. 80-х годов). Київ : Музична Україна, 1986. 184 с.

Зинькевич Е. С. Огонь молодости. Советская музыка, 1986. № 1. C. 40–44.

Зубицкий В. Д., Семешко А. А. Диалог о времени и мастерстве Киев : Accopus Publishers, 2003. 40 с.

Іванченко В. Г. Чинники та носії змісту симфонії як жанрово-видового феномена (досвід аналізу на прикладі українських симфоній) : автореф. дис. … д-ра мист-ва: 17.00.03. Київ, 2004. 35 с.

Князєв В. Ф. Еволюція виконавської техніки в українській баянній школі (друга половина ХХ століття) : дис. ... канд. мист-ва: 17.00.03. Київ, 2005. 209 с.

Коменда О. І. Універсальна творча особистість в українській музичній культурі : дис. … д-ра мист-ва: 17.00.03. Київ, 2020. 519 с. 12. Копиця М. Д. Здобутки і сподівання. Музика, 1981. № 4. С. 7–9.

Кужелев Д. О. Художні тенденції академічного баянного виконавства у другій половині ХХ ст. : дис. ... канд. мист-ва: 17.00.01. Київ, 2002. 204 с.

Луніна А. Формула успіху Володимира Зубицького: грані елітарного й попсового. Музика, 2011. № 4–6. С. 52–57.

Малий Д. М. Специфіка композиторського мислення в музиці останньої третини ХХ – початку ХХІ століть : дис. ... канд. мист-ва: 17.00.03. Харків, 2018. 218 с.

Морозевич Н. В. Бандурне мистецтво як культурне надбання сучасності : автореф. дис. … канд. мист-ва: 17.00.03. Одеса, 2003. 16 с.

Некрасова Н. Повнометражні симфонічні. Культура і життя, 1981. № 21. С. 15–16.

Сікорська І. М. Іронічний співець кнопкового акордеону. Слово просвіти, 2003. № 16 (184). С. 16.

Скрыпник А. В. Алеаторика в симфонической музыке современных украинских композиторов. Вопросы музыкального искусства. Донецк : ДГК, 1996. Вып. 1. С. 51–54.

Сташевський А. Я. Баянне мистецтво України: Тенденції розвитку оригінальної музики та індивідуальне втілення жанрово-стильового аспекту у творчості Володимира Рунчака : автореф. дис. … канд. мист-ва: 17.00.03. Київ, 2004. 20 с.

Чекан О. Е. Про Зубицького елегійно. Культура і життя, 2003. № 13. С. 2.

Чекан Ю. І. Про два принципи організації образу світу на прикладах української музики 1970–80-х рр. Українське музикознавство, 1991. Вип. 26. С. 96–98.

Черноіваненко А. Д. Фактура у визначенні музичної речовості в баянному мистецтві композиторської і виконавської творчості. Науковий вісник Національної музичної академії імені П. І. Чайковського, 2000. Вип. 14. Кн. 6. С. 199–207.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-21

Як цитувати

ГОЛЯКА, Г. (2022). ВОЛОДИМИР ЗУБИЦЬКИЙ: УНІВЕРСАЛІЗМ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ. Fine Art and Culture Studies, (2), 10–16. https://doi.org/10.32782/facs-2022-2-2

Номер

Розділ

Статті