МОНІТОРИНГОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ ПІДГОТОВКИ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА ДО СТВОРЕННЯ ДОСТУПНОГО СЕРЕДОВИЩА В СИСТЕМІ ОТГ
DOI:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.1.18Ключові слова:
соціальний працівник, мотиваційна орієнтація, емоційна самосвідомість, емоційний інтелект.Анотація
Метою статті є проведення моніторингового дослідження рівня підготовки соціального працівника до створення доступного середовища в системі ОТГ. Визначено, що для дослідження мотиваційного компонента готовності соціального працівника до створення доступного середовища в системі ОТГ нами використано валідну методику ТОМ «Тест мотиваційних орієнтацій», розробники: Л. Борджоні, Л. Петіта, К. Барбаранеллі, адаптацію здійснили Л. Бурлачук, Х. Рахубовська. З метою вивчення мотиваційних орієнтацій соціального працівника до створення доступного середовища в системі ОТГ використано методику ТОМ: опитувальник, призначений для вимірювання мотивів, які керують поведінкою в професійних умовах. Ця методика базується на теорії потреб Макклелланда і теорії Берліна; опитувальник спрямований на вимірювання трьох виявлених мотиваційних орієнтацій Макклелландом, а також здійснено окремий аспект потреби в успіху – орієнтація на новизну, розглянуту в теорії Берліна. У ході оцінки особистісно-адаптивного критерію рівня підготовки соціальних працівників до створення доступного середовища використано наступні психодіагностичні методики: Методика «Емоційна самосвідомість» (О. Власова); Опитувальник емоційного інтелекту «ЕмІн» (Д. Люсін). Результати дослідження базуються на позиції 200 студентів спеціальності «Соціальна робота» старших курсів. В ході проведення експериментального дослідження отримано результати, які вказують на різні рівні розвитку емоційного інтелекту майбутніх соціальних працівників в контексті готовності до створення доступного середовища в системі ОТГ. Також було визначено рівні емоційної самосвідомості майбутніх соціальних працівників (за методикою О. Власової) та емоційного інтелекту майбутніх соціальних працівників за методикою Д. Люсіна.
Посилання
Демченко І. І. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутнього вчителя початкових класів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти: дис.... докт. пед. наук: 13.00.04; 13.00.03. Умань, 2016. 716 с.
Комаринська З. М. Особливості роботи соціального педагога в об’єднаній територіальній громаді. URL: https://itta.info/osoblivosti-roboti-socialnogopedagoga-v-obyednanij-teritorialnij-gromadi/
Мартинчук О. В. Теорія та практика підготовки фахівців зі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі: дис.... доктора пед. наук: 13.00.03. Інститут спеціальної педагогіки і психології імені М. Д. Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, Київ, 2019. 614 c.
Приймаченко О. М. Особливості емоційного інтелекту неповнолітніх засуджених чоловічої статі: автореф. дис.... канд. психол. наук: 19.00.06. Харків, 2020. 25 с.
Четверик-Бурчак А. Г. Механізми впливу емоційного інтелекту на успішність життєдіяльності особистості: дис.... канд. психол. наук: 19.00.01. Одеса, 2015. 187 с.