ПІДГОТОВКА СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА ДО СТВОРЕННЯ ДОСТУПНОГО СЕРЕДОВИЩА В СИСТЕМІ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.2.25

Ключові слова:

соціальний працівник, підготовка, доступне середовище, об’єднана територіальна громада

Анотація

Метою статті є висвітлення особливостей підготовки соціального працівника до створення доступного середовища в системі об’єднаної територіальної громади. Визначено, що основним завданням сучасної підготовки соціальних працівників є створення доступного середовища в системі об’єднаної територіальної громади. Виявлено, що формування професійних умінь, навичок та компетенцій майбутнього соціального працівника сприятимуть побудові особистісних траєкторій навчання на основі особистісного профілю інклюзивної компетентності та відповідності сучасним вимогам та особистому професійному вектору розвитку. З’ясовано, що одним із пріоритетів підготовки соціальних працівників до створення доступного середовища в системі об’єднаної територіальної громади є впровадження особистісно орієнтованого підходу до освіти. Встановлено, що підготовка соціальних працівників до створення доступного середовища в системі об’єднаної територіальної громади передбачає кілька етапів: мотивація та емоційне бажання виконувати свої обов’язки в системі громадського центру; вміння спілкуватися з різними категоріями об’єднаної територіальної громади. Визначено, що соціальні працівники, яким необхідно працювати над створенням доступного середовища в системі об’єднаної територіальної громади, вносять когнітивне поглиблення в процес організації різних типів організацій з урахуванням можливостей жителів об’єднаної територіальної громади. Визначено, що суб’єктами процесу формування підготовки створення доступного середовища в системі об’єднаної територіальної громади є педагоги, психологи, лікарі, медичний персонал, діти та батьки. Виділено умови підготовки майбутніх соціальних працівників до створення доступного середовища в системі об’єднаної територіальної громади. Встановлено, що методика підготовки майбутніх соціальних працівників включає чотири етапи: пропедевтичний, теоретико операційний, продуктивний та рефлексивно-оцінний.

Посилання

Берегова М. І., Савінова Н. В. Деонтологічна компетентність корекційного педагога в умовах інклюзивного навчання. Молодий вчений. Херсон, 2015. № 2(17). С. 99–101.

Берегова М. І., Савінова Н. В. Підготовка корекційного педагога до роботи в інклюзивному середовищі: інваріантна складова. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. Київ : ТОВ «Наша друкарня», 2017. № 13. С. 216–225.

Берегова М. І., Савінова Н. В. Рівні сформованості мотиваційно-емоційної готовності майбутніх логопедів до роботи в умовах інклюзивного навчання. Humanitarium. Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.) ; Ніжин (Чернігів. обл.) : Лисенко М. М., 2018. Том 43, № 2 : Педагогіка. С. 121–130.

Горішна Н. М. Роль соціального працівника у впровадженні антидискримінаційних практик щодо вразливих сімей у територіальній громаді. Актуальні проблеми сучасної соціології і соціальної роботи та професійної підготовки фахівців: антидискримінаційна теорія і практика : матеріали доповідей та повідомлень Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. І. В. Козубовської, Ф. Ф. Шандора. Ужгород : РІК-У, 2018. 124 с.

Жадленко І. Компетентісний підхід щодо професійної підготовки майбутніх вчителів-логопедів у вищій школі. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер. : Педагогічні науки. 2014. № 132. С. 301–304.

Конончук А. І. Професійна підготовка соціальних працівників до партнерства з недержавними організаціями соціальної сфери. Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. Психологопедагогічні науки. 2016. № 1. С. 183–187.

Лорман Т., Деппелер Дж. Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі. Київ : СПД-ФО І. С. Парашин, 2010. 296 с.

Поліщук В. А., Олексюк Н. С., Лещук Г. В. Підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з людьми літнього віку. Науковий вісник Ужгородського університету. Сер. : Педагогіка. Соціальна робота. 2022. № 1(50). С. 227–231.

Слозанська Г. І. Теорія і практика підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах : дис. док. пед. наук: 13.00.05. Тернопіль, 2019. 687 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-15

Як цитувати

УДИЧ, З., & ШУЛЬГІНА, Л. (2023). ПІДГОТОВКА СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА ДО СТВОРЕННЯ ДОСТУПНОГО СЕРЕДОВИЩА В СИСТЕМІ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ. Ввічливість. Humanitas, (2), 172–178. https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.2.25

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ