СОЦІАЛЬНА РЕКЛАМА: ТЕМАТИКА, ЗМІСТ, МОТИВАЦІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.6.3

Ключові слова:

соціальна реклама, дослідження, класифікація, параметри, порівняльна характеристика

Анотація

Стаття присвячена соціальній рекламі та аспектам її використання в рамках потрясінь останніх років, факторам зміни тематики, змісту і її мотиваційної спрямованості. Проаналізовано вітчизняне законодавство у сфері реклами та виявлено його невідповідність сучасному стану інформаційного простору України, через застарілість і неможливість вирішувати актуальні завдання. Розглянуто напрацювання українських і закордонних вчених на конкретних прикладах і визначено недостатність розкриття проблематики соціальної реклами у контексті її профілювання. Проведено огляд поточної класифікації соціальної реклами та виявлено закономірності за якими вона була побудована. Метою роботи було визначено пояснення поняття «соціальна реклама» та проведення короткого історичного екскурус щодо її виникнення і застосування, розробки власної класифікації за заданими параметрами на базі наявної, створення порівняльної характеристики класифікацій. Наведено шляхи використання створеної класифікації для її застосування у інформаційному просторі України, особливо в рамках актуальних на сьогодні питань: епідемії COVID-19, російсько-українська війна. На основі проведеного дослідження, створеної класифікації та їх порівняльної характеристики дійшли висновку про необхідність актуалізації законодавства у сфері соціальної реклами, ширшого залучення вчених до роботи з заданої теми, неможливості створити повністю універсальну класифікацію соціальної реклами через протиріччя в тематиці, змісті та мотиваційній спрямованості деяких видів реклами, що вказує на необхідність утвердження додаткових параметрів і опрацювання та створення більш вузькопрофільних класифікацій у наукових дослідженнях соціальної реклами. Також надано ряд рекомендацій щодо подальших робіт в царині соціальної реклами, особливо в рамках України.

Посилання

Балук Н.Р., Басій Н.Ф., Дановський Ю.А. Соціальна реклама: сутність, класифікація та особливості розвитку : тези доповідей міжнар. наук.-техн. конф. Київ, 2019. С. 50–54. doi: 10.31617/k.knute.2019-03-19.17

Докторович М. О. Соціальна реклама: структура, функції, психологічний вплив. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер. Педагогічні науки. 2014. Вип. 115. С. 70–73.

Клос Л., Джавадян О.-М. Соціальна реклама як приклад cучасної практики соціальної роботи в Україні. Social Work and Education. 2021. 2. С. 190–203.

Осаула В. О. Військово-патріотична реклама: світовий досвід. Молодий вчений. 2019. № 5(2). С. 303–307.

Про рекламу : Закон України від 3 липня 1996 р. № 271/96-ВР. Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 39, ст. 181.

Стрелковська А. Л. Соціально-педагогічні умови формування позитивно спрямованої поведінки молоді засобами соціальної реклами: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.05. Київ, 2007. 25 с.

A Warning to Travellers. sff.org.au : веб-сайт. URL: http://www.sff.org.au/films-container/a-warning-to-travellers/(дата звернення: 10.01.2023).

Goodrum, C. A., & Dalrymple, H. Advertising in America: the first 200 years. New York, Harry N. Abrams, 1990. 288 p.

Pelet, Jean-Éric & Ettis, Saïd. Social Media Advertising Effectiveness: The Role of Perceived Originality, Liking, Credibility, Irritation, Intrusiveness and Ad Destination. International Journal of Technology and Human Interaction. 2022. № 18. doi: 10.4018/IJTHI.2022010106.

PF Zeng. Social media advertising through private messages and public feeds: A congruency effect between communication channels and advertising appeals, Information & Management. 2022. № 59. doi:10.1016/j.im.2022.103646

TV Announcements in the Public Interest (APIs). Information Services Department – HKSAR Government. Retrieved : веб-сайт. URL: https://www.isd.gov.hk/eng/tvapi.htm (дата звернення: 10.01.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Як цитувати

НЕДОШОВЕНКО, Є. (2023). СОЦІАЛЬНА РЕКЛАМА: ТЕМАТИКА, ЗМІСТ, МОТИВАЦІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ. Ввічливість. Humanitas, (6), 14–20. https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.6.3

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ