ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ ДЛЯ ВИХОВАННЯ АКТИВНОЇ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ПОЗИЦІЇ У СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.6.12Ключові слова:
студентська молодь, рекламні продукти, громадянська позиція, інформаційне суспільство, вплив на свідомість, патріотичне виховання, соціалізаціяАнотація
Актуальність дослідження. Проблема морального виховання студентів в Україні в аспекті повномасштабної агресії російської федерації проти неї є актуальною. У сучасних умовах проблема патріотизму не повинна обмежуватися лише питаннями любові до Батьківщини та готовності до її захисту, самопожертви та самозречення для блага Батьківщини. Нові концепції патріотичного виховання орієнтують на духовно-моральні якості особистості, які виражаються в коханні та відданості своїй Батьківщині; потреби зберігати та примножувати її досягнення, культуру, побут, традиції, духовні та природні багатства; формування та розвиток особистості, здатної успішно виконувати громадянський обов'язок. Питання виховання активної громадянської позиції є начасним також з тої позиції, що XXI ст. для України та інших країн світу було відзначено низкою глобальних змін і перетворень, які торкнулися всіх сфер життєдіяльності суспільства та вплинули не лише на його політичну, соціальну та економічну сфери, але також на самосвідомість особистості, її етнокультурну та соціальну самоідентифікацію, а також якість духовного життя загалом. Традиційна система цінностей і норм змінюється новою, яка сповнена іншим змістом і наповненням унікальних національних і культурних традицій. Людська цивілізація перебуває у черговому етапі науково-технічної революції, а світ переходить на новий ступінь свого розвитку та формує інформаційне суспільство. Процес становлення останнього у глобальному масштабі неможливий без впровадження в усі сфери життєдіяльності сучасної людини інформаційно-комунікаційних технологій, а також розвитку мережі Інтернет. На сучасному етапі загальна картина складається таким чином, що рівень соціального та культурного життя людини безпосередньо залежить від доступності матеріальних і духовних благ інформаційної цивілізації. Традиційно молодь будь-якої демократичної правової держави – майбутнє держави, тому особливе значення надається її соціалізації, яка полягає у тому числі у формуванні у молодих людей активної громадянської позиції. Залучення молоді до тих видів діяльності, що є схваленими з соціальної позиції, сприяє її успішній соціалізації та набутті нею соціальної компетентності. Відповідно до зазначеного, мета дослідження полягала у визначенні впливу соціальної реклами на процесі формування активної громадянської позиції студентської молоді. Методологія дослідження. При проведенні дослідження було використано загальні та спеціальні методи наукового пізнання. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що на підставі проаналізованої наукової літератури було виокремлено чотири основні функції соціальної реклами у формуванні громадянської позиції студентів, а саме: ті, які орієнтовані на обмін інформацією між державою та суспільством; ціннісно-нормативного орієнтування студентів; соціально-політичного характеру; ті, які пов’язані зі впливом на адресата. Висновками проведеного дослідження є наступні. Людина сьогодення оточена павутиною інформації, і все більше дослідників звертаються до проблеми впливу засобів масової інформації на свідомість молодої людини, її поведінку та моральні настанови. Одним із найпотужніших механізмів впливу є реклама, оскільки вона є широко розповсюдженою та має багато різних форм і видів: телевізійна реклама, аудіореклама по радіо, білборди, текст-реклама у друкованих виданнях, банери в інтернет-просторі тощо. Попри важливість проблеми формування та розвитку громадянської позиції у студентів, а також ролі у цьому процесі соціальної реклами, зазначені питання залишаються недостатньо вивченими. Серед причин цього явища можна назвати недостатнє розуміння ролі соціальної реклами та соціальної інформації у формуванні громадянської позиції у студентів, а також нерозробленість теоретичної сторони формування громадянської позиції молодих людей за допомогою соціальної реклами та соціальної інформації.
Посилання
Agar J. What is technology? Annals of science. 2019. Vol. 77, no. 3. P. 377–382. https://doi.org/10.1080/00033790.2019.1672788 (date of access: 26.12.2024).
Chernii L. V. Innovative trends in the effectiveness of social advertising. The european development trends in journalism, pr, media and communication. 2021. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-042-1-33 (date of access: 26.12.2024).
Gkeredakis M., Constantinides P. Phenomenon-based problematization: coordinating in the digital era. Information and organization. 2019. Vol. 29, no. 3. P. 100254. https://doi.org/10.1016/j.infoandorg.2019.100254 (date of access: 26.12.2024).
Killen M., Dahl A. Moral reasoning enables developmental and societal change. Perspectives on psychological science. 2021. P. 174569162096407. https://doi.org/10.1177/1745691620964076 (date of access: 26.12.2024).
Lin C. Application of traditional cultural symbols in art design under the background of artificial intelligence. Mathematical problems in engineering. 2021. Vol. 2021. P. 1–11. https://doi.org/10.1155/2021/1258080 (date of access: 26.12.2024).
Petrovska I. Stages of civic identity formation. Problems of modern psychology: collection of research papers of kamianets-podilskyi national ivan ohiienko university, G. S. kostiuk institute of psychology of the national academy of educational sciences of ukraine. 2019. No. 44. P. 212–233. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2019-44.212-233 (date of access: 26.12.2024).
Romanovska L. Social advertising in the prevention of the questionality of youth. Social work and education. 2019. Vol. 6, no. 1. P. 52–61. https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.1.5 (date of access: 26.12.2024).
Sysoieva S. Education and upbringing in the borderland of ukraine: the relevance of research during the war. Education: modern discourses. 2024. No. 6. P. 18–35. https://doi.org/10.37472/2617-3107-2023-6-02 (date of access: 26.12.2024).
Tan H., Zhao X., Zhang N. Technology symbolization: political mechanism of local e-government adoption and implementation. International review of administrative sciences. 2020. P. 002085232091563. https://doi.org/10.1177/0020852320915637 (date of access: 26.12.2024).
Udovychenko L. Formation of civic identity of students based on methodical heritage of Yevhen Pasichnyk. Studies in Comparative Education. 1 (Aug. 2022), 13–23. 2022. https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2022.258282.