ФІЛОСОФСЬКО-АНТРОПОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СОЦІАЛЬНА РОБОТА»

Автор(и)

Ключові слова:

система освіти, заклад вищої освіти, магістрант, соціальна робота, академічний простір, професійна підготовка, філософська антропологія, цивілізаційний вибір, біофілософія

Анотація

У статті досліджуються особливості філософсько-антропологічного підходу в процесі професійної підготовки магістрантів спеціальності «Соціальна робота». Освіта в умовах сьогодення має орієнтуватися на пристосування особистості до життя в нових цивілізаційних умовах та накопичення соціально значущого особистісного знання. Рефлексія щодо різних форм і методів освіти є однією з визначальних особливостей сучасної філософської антропології. Актуалізовано потребу розв’язання гострих соціальних проблем в сучасній Україні, що висуває закладам вищої освіти вимогу щодо підвищення якості професійної підготовки фахівців соціальної роботи рівня «магістр». Встановлено, що філософсько-антропологічний підхід в педагогіці має стійку, давню традицію, конвергенція філософської антропології утворює продуктивний комплекс зі специфічним завданням щодо наближення до суб’єктності людини. Показано, що філософсько-антропологічний підхід, здійснюваний у площині концепції антропоцентризму, фокусує увагу на людській індивідуальності та на свідомому розвиткові раціонального, аналітичного, критичного мислення. Обґрунтовано необхідність аналізу різних аспектів філософсько-антропологічного підходу в процесі професійної підготовки магістрантів спеціальності «Соціальна робота», зважаючи на її гуманістичну спрямованість. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні доцільності філософсько-антропологічного підходу в процесі професійної підготовки магістрантів спеціальності «Соціальна робота». Зроблено висновок про те, що проблематика філософської антропології цілком закономірно поєднується з процесом професійної підготовки магістрантів, майбутніх фахівців у галузі соціальної роботи.

Посилання

Закон України «Про вищу освіту» №1556-VII від 01.07.2014 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556- 18#Text

Костючков С. К. Біополітичне підґрунтя філософсько-освітньої концепції в умовах громадянського суспільства : монографія. Херсон : Айлант, 2015. 320 с.

Костючков С. К. Основи біофілософії : підручник для здобувачів усіх рівнів вищої освіти закладів вищої освіти. Херсон : вид-во ФОП Вишемирський В. С., 2022. 224 с. URL: http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/15956

Костючков С. К. Продуктивність сучасної освіти в контексті пристосування людини до життя в нових цивілізаційних умовах. Грані. 2016. № 3(131). С. 11–16.

Кравченко А. А. Суперечності освітнього процесу в інноваціях інфосвіту: контекст творчості. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії: збірник наукових праць. 2012. Вип. 49. С. 250–256.

Левкулич В. Вища освіта сучасності крізь призму концептуальних пріоритетів. International Scientific Journal of Universities and Leadership. 2021. № 12. С. 100–116. https://doi.org/10.31874/2520-6702-2021-12-2-100-116

Наказ Міністерства науки і освіти України «Про затвердження стандарту вищої освіти за спеціальністю 231 «Соціальна робота» галузі знань 23 «Соціальна робота» для другого (магістерського) рівня вищої освіти за № 556 від 24.04.2019 р. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/05/06/231- sotsialna-robota-magistr.pdf

Пирожков С. І., Хамітов Н. В. Цивілізаційний проект України: від амбіцій до реальних можливостей. Вісник НАН України. 2016. № 6. С. 45–52. https://doi.org/10.15407/visn2016.06.045

Margalit A. Politik der Würde: Über Achtung und Verachtung. Berlin : Alexander Fest Verlag, 1997. 332 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-31

Як цитувати

КОСТЮЧКОВ, С. (2025). ФІЛОСОФСЬКО-АНТРОПОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СОЦІАЛЬНА РОБОТА». Ввічливість. Humanitas, (1), 77–83. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/humanitas/article/view/2360

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ