СТВОРЕННЯ UX-ОРІЄНТОВАНОЇ МОДЕЛІ INSTAGRAM АКАУНТУ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2025.4.23

Ключові слова:

Instagram акаунт, вивчення англійської мови, UX-модель, цифрова освіта, соціальні мережі

Анотація

У статті розглядається проблема використання соціальної мережі Instagram як інноваційного освітнього інструменту для вивчення англійської мови. Соціальні платформи дедалі частіше стають середовищем не лише для комунікації, а й для навчання, що зумовлює необхідність розроблення педагогічно доцільних та UX-орієнтованих моделей контенту. У межах дослідження проведено аналіз шести освітніх акаунтів (@bbclearningenglish, @ cambridgeenglish, @ewa.english, @annavelychko_english, @englishwithlucy, @learnenglishwithmusicsg), що дало змогу виявити ефективні стратегії подачі навчального матеріалу та типові помилки у побудові взаємодії з користувачами. Серед переваг зазначених акаунтів визначено системність, інтерактивність, візуальну привабливість і мотиваційний потенціал. До недоліків віднесено фрагментарність контенту, відсутність структурованості за рівнями згідно з Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти (CEFR), нестачу двомовності та обмежену адаптацію для україномовної аудиторії. На основі результатів аналізу запропоновано UX-орієнтовану модель Instagram-акаунту для щоденного вивчення англійської мови, що інтегрує академічну системність ресурсів BBC та Cambridge, інтерактивність мобільних застосунків (EWA) і креативність освітніх блогів. Контент моделі структуровано за рівнями від A1 для початківців до C1 для осіб, які володіють мовою на просунутому рівні і представлено у форматах Reels, каруселей, Stories, Highlights, мотиваційних постів і live-ефірів. Передбачено двомовність (UA+EN), серійність постів, чітку навігацію та елементи гейміфікації. Такий підхід забезпечує користувачам зручність, мобільність і системність навчання, сприяє формуванню стійких навичок володіння англійською мовою, підвищує мотивацію та залученість аудиторії. У підсумку запропонована модель демонструє, що грамотно спроєктований Instagram-акаунт може стати повноцінним освітнім середовищем нового типу, орієнтованим на потреби сучасного українського користувача.

Посилання

Луценко Є. О., Григор’єва С. В. Соціальні мережі як феномен сучасного суспільства. Розвиток сучасного українського суспільства у соціологічному вимірі: Матеріали ХІ міжнар. наук.-практ. конф. 13 грудня 2024 р. Харків: НТУ «ХПІ», 2024. С. 69–73. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/bitstreams/72700873-17a1-43dd-9864-bc835ea0975d/download

BBC Learning English. Instagram-акаунт @bbclearningenglish URL: https://www.instagram.com/bbclearningenglish

Cambridge English. Instagram-акаунт @cambridgeenglish URL: https://www.instagram.com/cambridgeenglish

Carpenter, J. P., Morrison, S. A. How and Why are Educators Using Instagram? Teaching and Teacher Education. Volume 96, 2020. URL: https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103149

Douglas, N.K.M., Scholz, M., Myers, M.A. et al. Reviewing the Role of Instagram in Education: Can a Photo Sharing Application Deliver Benefits to Medical and Dental Anatomy Education? Med.Sci.Educ. 29, 2019. 1117-1128. URL: https://doi.org/10.1007/s40670-019-00767-5

English with Lucy. Instagram-акаунт @englishwithlucy URL: https://www.instagram.com/englishwithlucy

EWA English. Instagram-акаунт @ewa.english URL: https://www.instagram.com/ewa.english

Greenhow, C., Galvin, S. M., & Staudt Willet, K. B. What Should Be the Role of Social Media in Education? Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences, 6(2), 2019. 178-185. URL: https://doi.org/10.1177/2372732219865290

Learn English with Music. Instagram-акаунт @learnenglishwithmusicsg URL:https://www.instagram.com/learnenglishwithmusicsg

Merriam-Webster Online Dictionary. Social network URL: https://www.merriam-webster.com/dictionary/social%20network

Mrs. Ann. Instagram-акаунт @annavelychko_english URL: https://www.instagram.com/annavelychko_english 12. Salo, M. & Pirkkalainen, H. & Koskelainen, T. Technostress and Social Networking Services: Explaining Users’ Concentration, Sleep, Identity, and Social Relation Problems. Information Systems Journal, 29, 2018. 408-435. URL: https://doi.org/10.1111/isj.12213

Salehudin M., Hamid A. Instagram User Experience in Learning Graphic Design. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM). Vol. 14, No. 11, 2020. 183-199. URL: https://doi.org/10.3991/ijim.v14i11.13453

Schukei, A. A Guide to Using Instagram in the Classroom. The Art of Education University. 2018. URL: https://theartofeducation.edu/2018/04/09/a-guide-to-using-instagram-in-the-classroom/

The History of Social Networking: How It All Began! URL: https://1stwebdesigner.com/history-of-socialnetworking/

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-15

Як цитувати

ЛИННИК, Ю., & ХОМ’ЯК, А. (2025). СТВОРЕННЯ UX-ОРІЄНТОВАНОЇ МОДЕЛІ INSTAGRAM АКАУНТУ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Ввічливість. Humanitas, (4), 172–182. https://doi.org/10.32782/humanitas/2025.4.23

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ